• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste 'bescherming' tegen vogelpoep?

RemcoC3

Detailing rookie
9 jun 2013
5
0
Beste mede-detailers,

Binnenkort ga ik 3 weken op vakantie en zal ik mijn smetteloze Citroën C3 (2012) moeten parkeren op P3 Lang Parkeren op Schiphol. Zoals iedereen hier ben ik ook als de dood voor vogelpoep op de lak. Ik heb er dan ook net geen slapeloze nachten van dat mijn auto 3 weken lang een mogelijk doelwit zal zijn van onze gevleugelde vrienden en er niemand is die de vogelpoep zsm. kan verwijderen. [:diablo] Ik ben sowieso van plan om 2 lagen wax aan te brengen vlak voordat ik mijn auto er parkeer, voor wat het waard is natuurlijk. Echter vroeg ik mij af, zal het niet nog wat beter zijn om bijvoorbeeld een laag wax aan te brengen maar NIET uit te poetsen, zal dit nog extra bescherming opleveren, of kan het juist weer kwaad voor de lak?

Een ander gedachtenspinsel was om minimaal het dak en de motorkap in te wikkelen met bijvoorbeeld huishoudfolie of een goedkope plakfolie erop te plakken, maar daarbij heb ik mijn twijfels of dat ook niet kwaad kan als hij 3 weken lang staat te bakken in de zon bijvoorbeeld, zal dit de lak aan kunnen tasten?

Beetje aparte ideeën misschien maar ik wil er alles aan doen om de schade aan de lak beperkt te houden, want als ik in sommige topics de horrorfoto's voorbij zie komen.... :bad

Iemand die mij van antwoorden kan voorzien?

Alvast bedankt!

Groet,

Remco

Allereerst een bijdehante opmerking: waarom niet met de trein?

Als je de auto goed beschermt met wax zie ik niet waarom huishoudfolie niet zou werken. Mss wel zeer strak erop plakken zodat het er niet vanaf kan waaien. Graag zou ik je uiteindelijke oplossing zien én natuurlijk het resultaat na je vakantie:cool

Misschien een hèèl andere oplossing.... Ik ga soms met de trein, de Schiphol taxi of laat me brengen. Ik zal niet zo snel mijn auto daar neerzetten.

Als je dan toch het ergste vreest zou ik er gelijk een hoes over smijten......zelfs met de beste bescherming ga je vlekken hebben na bezoek van onze gevleugelde "vriendjes" :roll

Heb toevallig nog een paar foto's van enkele fratsen van die vogels...
060613002_zpsb7a0df60.webp

+
060613006_zps160cb262.webp

Ik hoop voor jou dat je je auto niet in deze staat aantreft :schaam

Met de trein of taxi is absoluut geen optie, ik heb het allemaal overwogen. Als ik dat zou doen moet ik de auto voor mijn huis geparkeerd laten staan en daar is de kans op vogelpoep nog vele malen groter door de vele bomen die hier staan en spelende kinderen vormen ook een groot gevaar in mijn wijk. Ik heb er best vertrouwen in dat hij verder veilig staat op Schiphol, heb er al eerder geparkeerd maar dat was met een oudere auto die al zo zijn sporen had, mijn huidige auto is smetteloos dus doet het extra zeer áls er iets op komt natuurlijk!

Zet de auto neer bij 123 parking in Aalsmeer.
Is een parkeergarage voor Schiphol reizigers.
Vanuit daar wordt je met een busje naar Schiphol gebracht.
Is goedkoper dan op Schiphol. Geen stress voor vogelpoep omdat ie dus overdekt staat.
Parkeergarage is ook ruim dus daarover ook geen stress voor parkeerdeuken enz.

Hier liep een tijdje geleden dezelfde discussie:
https://forum.Carclean.com/cc_postst15874/Echte-bescherming-nodig.aspx

Hoes heb ik ook aan zitten denken maar die moet ik er dan overheen trekken als ik al een flink eind heb gereden waardoor de lak al weer wat vuil is, dus dan ga ik er geen hoes meer overheentrekken ?? ik ga denk ik voor de goedkope plakfolie, zal vast geen kwaad kunnen, ook omdat ik hem in 2 lagen wax zet.

Of plastidip over de liggende delen.
(geen idee hoeveel je kan spuiten met een busje)

Goedkopere plakfolies laten vaak een lijmlaag achter.

Trek er gewoon een 20 euro hoes van de Halfords overheen. Gewoon voorzichting samen over de auto laten zweven dan naar beneden trekken. Het is en blijft een auto. En agh als je een paar micro krasjes krijgt heb je als detailer weer wat te doen toch?

Goedkope folie moet je niet aan beginnen, die laten met pech inderdaad een flinke lijmlaag achter.

NOOIT een hoes erover heen trekken. De wind heeft vrij spel op zo'n open terrein. Bij meer dan windkracht 6 blijft de hoes echt niet om de auto heen zitten. Daarbij komt er door het bewegen van de hoes lakschade tevoorschijn. Bovendien maak je de auto aantrekkelijk voor eventueel vandalisme. Het is hier in NL in de mode om iemands kostbaarste bezit naar de gallemiezen te helpen[:diablo]

Juist, dat was ook mijn gedachte! Ik laat et allemaal maar ff bezinken, een beste oplossing blijkt er toch niet te zijn. Had het kunnen weten natuurlijk! Misschien dat ik er wel helemaal niks aan doe en de gok neem en we zien wel hoe hij er na 3 weken bij staat!

Wrappen of plasti dip lijken me de beste oplossingen. Na de 3 weken trek je het er gewoon van af en terug een perfecte lak :-)^

Ik (eigenlijk mijn vrouw) heb een goudmijntje ondekt: ik kan hier voor de deur een auto of 20 kwijt:dus zet die auto's maar hier neer voor het smartparking tarief Ik loop er wel 3 keer per dag een rondje omheen met detailerspray :)

Ik noem het poepsafe parking!

grandscenicman;331647 zei:
Als je dan toch het ergste vreest zou ik er gelijk een hoes over smijten......zelfs met de beste bescherming ga je vlekken hebben na bezoek van onze gevleugelde "vriendjes" :roll

Heb toevallig nog een paar foto's van enkele fratsen van die vogels...
060613002_zpsb7a0df60.webp

+
060613006_zps160cb262.webp

Ik hoop voor jou dat je je auto niet in deze staat aantreft :schaam

9018970565_4f5c6a5c22_b.webp

Zo staat er eentje bij mij achter....