• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste bescherming voor een auto die nooit wordt onderhouden?

BasPH

Detailing rookie
18 okt 2012
17
0
Mijn moeder heeft een zwarte VW Polo die ze hooguit eens in de twee maanden door de wasstraat rijdt. Ze vroeg of ik haar auto niet eens in de wax kon zetten. Ik ben niet van plan om elk weekend haar auto te gaan wassen, dus wat zou een goede oplossing zijn om zo'n auto goed te beschermen? Ik dacht zelf aan het normale stappenplan: wassen, kleien, polijsten en waxen, maar dan een wax gebruiken met lange standtijd?

Een langdurige bescherming i.c.m. de wasstraat? Hmmmm, ik denk dat geen ene wax echt langdurig bestand is tegen de aggresieve shampoos van de wasstraat....

Maar als je toch een landurige bescherming wilt, kijk dan eens naar de Collinite #845, of C.Pro C-Quartz. Dit zijn zo'n beetje de weinige producten die wel een langdurige standtijd hebben.
De Collinite kan tot 4 maanden en de C-Quartz tot een jaar zelfs, mits goed onderhouden (en niet mishandeld....lees; wasstraat...)

De C-quartz gaat trouwens ruim over een jaar heen. Maar ik vind het zonde om zo'n dure coating te laten mishandelen in de wasstraat.

Ik zou er nu gewoon een laagje Reload op zetten (weinig moeite) en dit over een paar maanden gewoon weer herhalen...

ik had het neerzetten van de vraag al teveel moeite gevonden wanneer de eigenaar niet van plan is zelf enigszins de auto te onderhouden. Het is prima dat niet iedereen zo met de auto omgaat zoals de mensen hier, alleen moet je dan niet de verwachting hebben dat ze er dan gelijk uit kunnen zien.

Ik zou haar fijn het meest uitgebreide wasstraat programma aanraden desnoods met de poetsstraat erachteraan.

Ik heb eens gelezen dat je indien je door een wasstraat rijd , dat je dan beter het goedkoopste programma neemt :

eens in die borstels gereden kennen die borstels geen verschil denk ik zo..

Vroeger reed ook ik door de wasstraat :schaam , en ik kon niet direct een verschil zien met iemand die meer betaalde :

ze spuiten iets op je velgen, op je lak (al dan niet automatisch met van die voelmatten voor je wielen) , ze spuiten met HD je auto wat proper (al dan niet met schuim/shampoo) en je gaat vervolgens de straat in....

Om dan bvb 3€ meer te betalen voor weet-ik-wat dat is gewoon erover : iedere auto kreeg zogezegd gratis "wax" (tijdens het drogen werd er iets verneveld denk ik) en eens drooggeblaasd was het wassen voorbij.

Als je de auto maar 1 keer per 2 maand wast/laat wassen kan je nog veel produkten op je lak smeren : vuil is ie toch en na elke wasbeurt ziet ie er toch 200% beter uit ...waxlaag of niet , pantser of niet.
Ik zou het maw zonde vinden van de behandeling als de auto toch maar 6 keer/jaar wordt gewassen .(en dan kan je beter gewoon een goedkope wax erop smeren , beter iets dan niets )

Mijn kids vonden het wel leuk om mee door zo'n straat te rijden , dat wel.

( papa , wanneer rijden we nog eens door zo'n wasstraat ....) :lol