• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste iron-remover

Olivier

Detailing addict
21 mei 2011
99
52
Dag iedereen,

Binnenkort moet ik een nieuwe voorraad velgenreiniger inslaan, met name om wagens van klanten te behandelen en dus vaak ingebakken remstof. Tot op heden altijd met Iron-X gewerkt, zijn er betere alternatieven hiervoor prijs/kwaliteit? Welke geniet jullie voorkeur?

Vriendelijke groeten

Olivier
 
Ik heb er twee gebruikt, van Nanolex en Monello, en die van Monello is echt met overtuiging de beste.
 
1. DJ Ferrous Dueller (dikke vloeistof voor goede kleving en shampoo toevoegingen)
2. Monello Non-Ferro (erg goede velgenreinger met shampoo toevoegingen)
3. Gyeon Iron (erg dunne vloeistof, wel goede werking maar deze stinkt het meest)
 
Er is natuurlijk een verschil tussen een Ijzerverwijderaar en een Velgenreiniger. Voor remstof zal je inderdaad een product zoals Iron-X nodig hebben. :D

Ik heb ook enkele verschillende gebruikt en voor mij blijft de Monello - NonFerro een mooi product. In de basis een ijzerverwijderaar maar met als bonus dat hij ook een goede reinigende functie heeft. De Monello is lange tijd mijn favoriet, maar de DodoJuice - Ferrous Dueller vond ik eigenlijk net zo goed, maar die was ietsjes duurder. Maar... beide hebben ook een 5L-verpakking en dán is de Ferrous Dueller €5,- goedkoper. (€85,- vs. €80,-)

Voor zover ik weet zijn beide zuur-vrij en pH-neutraal.
 
Ik ga ook mee met non ferro, gebruik op dit moment de dragon breath van valet pro, maar stap weer over op non ferro.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik gebruik voor m'n eigen auto die van Wolfs. Helft van de prijs van non fero en bij een goed onderhouden auto ben ik elke week/twee weken blij verrast met het resultaat. Bij auto klusjes pak ik altijd non fero. Die werkt gewoon beter.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ik heb Iron X nooit gebruikt dus het is geen vergelijking, maar ik ben ook erg tevreden over monello non ferro. Helaas niet in het assortiment bij carclean maar ik ben nog meer te spreken over de bilt hamber auto wheel reiniger, die ruikt bijna 'lekker' wat ik veel prettiger vind werken.

Qua reinigingskracht heb ik nooit een vergelijking gedaan en buiten dat houdt ik m'n velgen redelijk schoon dus beiden doen ze voor mij wat ze moeten doen, maar qua prijs wint de bilt hamber het zeker.
 
Ik gebruik ook die van Wolfs. Non ferro is idd beter. Ik spuit de velg in. Wacht 2 minuten, werk hem met een kwastje nog een beetje na, afspoelen en schoon zijn ze. Werkt goed voor het geld wat het kost, althans voor mij.
 
Wat betreft de Monello Non-Ferro;
Ik heb nog een onaangebroken flesje staan (500 ml).
Binnenkort ga ik een detail-beurt doen, hierbij staat ook Non Ferro op het programma:).
Zal ik het redden om de (gehele) auto met 500ml te doen, gewoon een flesje bijbestellen?
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat je de Non-Ferro in kan werken met een vochtige washandschoen. Dit even laten inwerken en nadien opnieuw inwerken met een vochtige washandschoen. :)

De hele auto insprayen en alles raken, dat ga je niet redden met een 500ml fles, maar met bovengenoemde werkwijze wel én het werkt beter. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Rémon
Vergeet niet dat je de Non-Ferro in kan werken met een vochtige washandschoen. Dit even laten inwerken en nadien opnieuw inwerken met een vochtige washandschoen. :)

De hele auto insprayen en alles raken, dat ga je niet redden met een 500ml fles, maar met bovengenoemde werkwijze wel én het werkt beter. ;)
Hey @Quantoxx waar is die Jip&janneke taal nou:p:joy: