• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste keuze bandenzwart

Ghia

Detailing rookie
22 apr 2011
43
0
Hoi,

aangezien ik een beginner ben en al (uren) gelezen heb, vraag ik me af wat jullie persoonlijk het beste product vinden voor de banden.
Nadat ik de auto heb behandeld vallen de doffe banden wel erg op. En optisch lijkt de wagen dan nog eens hoog te staan, indien deze donker zijn dan vermoed ik dat het geheel wat beter-lager oogt :D .

Wat verkiezen jullie? Glimmende of matzwarte banden, welk product is een aanrader? Spray, gel of liquide?
Dodo, Meg, Mothers,...


Ben benieuwd $$)
Groeten Ghia:party:
 
Voor mijn persoonlijk de Mothers Wax reflections line........Advanged Tire Care(sprayable),tevens een mooie "nieuwe"look,zijdeglans
 
Mijn voorkeur gaat uit naar een gel: zuiniger en beter gericht aan te brengen (geen spetters op andere delen).

Ben zelf zeer te spreken over De Wolfgang Black Diamond.
https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Black_Diamond_Tire_Gel_473ml_WG-4700_100774

Maar welke je ook gebruikt: het valt en staat bij de voorbereiding.
Goed reinigen van het rubber, met bijvoorbeeld een Meg's Super Degreaser en goed schoonborstelen, spoelen en herhalen..daarna wachten tot het droog is..
Je zal merken dat het resultaat, na gebruik van het bandenprodukt, donkerder is en langer blijft zitten. Ook de keer erna is het makkelijker (en zuiniger) aan te brengen.
Produkten die ik gebruik bij het aanbrengen van het produkt: een schilderskwast, goedkope foampad en een oude MF-doek.
 
Ik gebruik Wolfgang Black Diamond, maar ik ben op dit moment zeer te spreken over de Carpro Perl Coat. :ja

Wolfgang Black Diamond:
b07b85bd.jpg


Na het aanbrengen blijft deze nog even glimmen, maar dat neemt na een paar dagen af. Er is ook een mogelijkheid de band na te wrijven met een doek, maar ik wil het product de gelegenheid geven om ín het rubber te trekken waardoor de band langer zwart blijft.

De Carpro Perl Coat. Toevallig vandaag aangebracht.
7f994474.jpg


Dit product trekt gelijk in het rubber en laat een mooie matte finish achter.
 
Heb nu de pb bold n bright, maar ben daar niet zo te spreken over. De wolfgang tire gel is onderweg :heart_eyes:
 
Ik heb al tijden de Endurance High Gloss Tire Protection Gel van Meguiars en ik ben daar zeer tevreden over. Is goed en zuinig uit te smeren en blijft lang zitten.
 
Vroeger had ik Meguiar's Endurance High Gloss Tire Protection Gel, op zich wel een goed product maar ik vond toch een paar dingen die mij stoorden: de geur vond ik niet zo aangenaam, aanbrengen vond ik ook niet zo makkelijk en de banden glimden nogal hard in het begin.

Autoglym Vinyl and Rubber Care wordt ook soms gebruikt op banden, mijn ervaring is dat de banden ervan bruin kleuren.

Tegenwoordig gebruik ik Eimann Fabrik Black Sapphire Tyre Gel en daar ben ik best tevreden over: zeer zuinig in gebruik, makkelijk aan te brengen en geen nare geur.

Ik heb slechts ervaring met deze 3 en mogelijk zijn er betere producten voor banden. :weetniet

Zoals eerder aangegeven: het succes en duurzaamheid van een bandendressing staat of valt met de voorbereiding: banden heel goed reinigen en ontvetten.

Wel heb ik de indruk dat bij sommige (oudere) banden niks mag baten....bv de voorste banden van mijn wagen zijn nieuwer en daarop lijkt de dressing het steeds langer uit te houden dan op de oudere achterste banden, nochtans krijgen alle banden dezelfde behandeling.
 
Ik heb de Carpro Perl ook een kleine 2 weken op de auto, en deze bevalt heel goed.

Eerste uren wat vettig, maar als je vooraf je banden goed reinigt (APC of Super degreaser) trekt het er mooi in, en blijven ze heel mooi zwart.

Kost weinig, en je kunt het ook nog op trims en andere kunststoffen gebruiken.
 
Ik heb vandaag PERL ook voor het eerst gebruikt. Heb het eerst maar puur opgebracht.
Resultaat is mooi zwart, wel wat glimmend maar daar houdt ik wel van.

Hoe hebben jullie het aangebracht? puur of 1:1? Spons, pad? Als je het verdunt hebt, heb je het dan ook in een sprayfles gedaan?
 
ik vind nochtans de Poorboys bold n bright in gelvorm goed meevallen. Bij het opsmeren glanst het overdreven, maar na opdrogen wordt het mooi satijn. Na een paar weken achter elkaar opbrengen, blijven je banden mooi matzwart :)^
 
Nico ==> Banden puur gedaan, zo uit het flesje op een Meg's schuimpadje.

Voor trims heb ik een dispenser flesje, en die is verdund. Juiste verhouding staat wel op de fles.

Het hele overdreven glimmende was bij mij na 2 dagen weg, nu zijn ze mooi diepzwart.
 
Virus zei:
Vroeger had ik Meguiar's Endurance High Gloss Tire Protection Gel, op zich wel een goed product maar ik vond toch een paar dingen die mij stoorden: de geur vond ik niet zo aangenaam, aanbrengen vond ik ook niet zo makkelijk en de banden glimden nogal hard in het begin.
Als Endurance hard gaat glimmen dan breng je het te dik aan! Bandjes goed reinigen met een degreaser voor dat je het product aanbrengt. De Megs Endurance breng ik aan met een geel foam padje, 1 streepje op de pad en dan vouw je de pad even dubbel zodat je niet direct een klodder op je band krijgt. Daarna met het padje gelijkmatig over de hele band het product spreiden, eventueel nog iets meer op de pad als dat nodig is (of als je meer gloss wilt).

10 minuten intrekken en 1x een rondje maken met een oude T-shirt om het overtollige te verwijderen. Meestal komt er maar weinig af...tenzij je te veel aangebracht hebt.

Hier zit de Megs Endurance vers op mijn zomerbandjes:
winterzomer1.jpg

winterzomer2.jpg


Na 3 weken rijden ziet het er dan zo uit:
IMG_0904.jpg


Hier een tevreden Megs Endurance fan 8d
 
@SkyBuMp uw uitleg zou best wel eens de nagel op de kop kunnen zijn want in de tijd dat ik de Meg's gebruikte bracht ik het aan met een kwast, dus waarschijnlijk bracht ik het, zoals je zegt, veel te dik aan, wel wreef ik het ook na met een doek.
Het is duidelijk dat het tevreden zijn van een product niet alleen van het product alleen afhangt maar ook (en vooral) van het op de juiste manier gebruiken. :ja

Rekening houdende met het feit dat ik indertijd de Meg's verkeerd aanbracht (wat mijn 2 van mijn minpunten ermee zou kunnen verklaren) blijf ik toch de bandendressing die ik momenteel gebruik prefereren (die is iets vloeibaarder dan de Meg's waardoor hij nog net iets makkelijker verspreid + heeft geen sterke geur)
Waarmee ik niet zeg dat de Meg's slecht zou zijn natuurlijk. :no

corsawim zei:
ik vind nochtans de Poorboys bold n bright in gelvorm goed meevallen
Ook al goede dingen van gehoord en resultaten van gezien, maar persoonlijk nog niet gebruikt.
 
Ik gebruik de Wolfgang Black Diamond Tire Gel, ik heb er alleen 1 probleem mee. Ik breng het aan op de Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad dan doe ik er een beetje tire gel op de pad maar dan blijft het er gewoon op liggen het trekt niet in de pad zelf. Daardoor vindt ik het niet zo lekker werken ik weet niet waar het aan ligt de pad of tire gel?