• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste tar verwijderaar (teer)

Audibrothers_NL

Detailing guru
28 mrt 2019
128
108
28
Zierikzee/Amsterdam
Iemand suggesties voor een goede teer remover. Ik gebruik nu GYEON TAR maar ben er niet echt tevreden over. Moet soms 2x aanbrengen voordat het gewenste effect is bereikt.

Graag een product dat in meerdere hoeveelheden te koop is. 500ml/ 1L/ 5L etc.

Alvast bedankt.
 
Ik moet ook zeggen dat ik in twee keer al het teer wegkrijgen sowieso niet echt een slechte prestatie vind?

Ik heb soms druppels teer waar ik wel vier of vijf keer overheen moet met een doek en nieuw product.

Verder ook fan van Gyeon Tar en Wowo's tar remover, maar bij die laatste gooi ik de doeken weg na gebruik vanwege de geur.
 
  • Leuk
Reactions: Tonny
Valet pro is zeker niet slecht maar Gyeon blijft favoriet bij mij!
Ik heb de WoWo Tar overgegoten in een lege Valet pro fles en die van oorsprong witte fles begint trouwens langzaamaan geel te verkleuren...
 
  • Leuk
Reactions: .CreativeS.
Voor mij kan Tar niet tippen aan de Valet Pro... maar dan wel bij lokaal gebruik.

Als ik bijvoorbeeld veel teer/ boomsappen op de motorkap heb. Dan nevel ik het in met tar en neem ik het af met een silk mitt en heet water. Dat werk heel goed.

Maar als je een paar echt hardcore plekjes heb.. dan werk de Valet Pro het best.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Het probleem is dat de ‘betere’ producten agressieve oplosmiddelen zijn die uw LSP zullen strippen.

Daarom altijd eerst proberen met de mildere producten zoals Tar X, Tar & Glue Remover van Dodo Juice, Bug + Tar Remover van CG, MG Body Solvent (D-130), ... en alle producten altijd eerst testen op een minder opvallende plaats, dus niet meteen in het midden van de motorkap. Deze producten werden speciaal ontwikkeld om zo effectief mogelijk teer te verwijderen zonder de lak of uw beschermlaag aan te tasten. Ik vrees dat als de ene product niet helpt dat een andere product in deze categorie hoogstwaarschijnlijk ook niet zal helpen.

Als deze over the counter (OTC) producten, speciaal ontwikkeld om teer van uw lak te verwijderen, niet werken, probeer je andere oplossingen uit zoals olijfolie een aantal uren laten inwerken of WD40 voor 5 minuten laten inwerken.

Als dat niet helpt is er nog steeds aceton (bijvoorbeeld nagellakverwijderaar) en mits correct gebruik zal het enkel uw LSP strippen en niet de lak. Maar Aceton is NIET (!!!) aangeraden om gebruikt te worden door de hobbyist want bij verkeerd gebruik zal het niet alleen uw LSP strippen maar ook uw vernislaag.

UPDATE: beetje uitleg over wat ik bedoelde met OTC
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde de producten speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van teer. Dat gezegd zijnde koop ik mijn olijfolie under the counter op de zwarte markt via een nevenimport uit Turkije.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik graag de teerverwijderaar van Autoglym. Beetje op een doek of wattenschijfje. Druppels beetje vochtig maken met dit spul en daarna afvegen.
Zeer zuinig in gebruik.