• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beste 'wassen zonder water' product?

alex93

Detailing rookie
30 aug 2022
14
15
Goedemiddag,

Wat is jullie voorkeur als het gaat om een 'wassen zonder water' product? Ik zit te kijken naar het product van Chemical Guys, maar zijn er nog betere producten beschikbaar?

Alvast bedankt!
 
'Waterless' wassen is wel vergezocht en is ook niet iets wat je op grote schaal hier op dit forum gaat vinden. Een hele auto 'waterless' wassen is nogal iets en feitelijk ook kolder omdat er gewoon water in het product zit natuurlijk.

Een beter alternatief om een auto een wasje te geven is 'rinseless wash' maar ook dit vind je op dit forum niet op grote schaal terug. Ook hierbij gebruik je water alleen niet zoveel als bij een goede onderhoudswas. Toch kun je met een rinseless best resultaat boeken maar dan zit je wel meer in de poetsdoek dan de detailhoek.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker en Zrobb
Geloof steeds meer in rinseless wash, maar dan alleen met de juiste techniek en bij een niet al te vuile auto. Zelf paar keer met ONR (helaas niet verkrijgbaar bij Carclean) gewassen en het bevalt mij enorm. Gebruik het niet op een zwaar vervuilde auto met bv vogelpoep of hars er op, maar er zijn er genoeg aan de andere kant van de oceaan die dat wel doen.

Met de stomer wil ik zelf ook nog eens proberen, voor nu nog niet uit geprobeerd.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
@RoCo dan idd wel, als Quick Detailer. Maar bij vogelpoep die er al een aantal dagen op zit (zal ons hier @cc noooooit gebeuren natuurlijk, maar bij potentiële klanten wel) durf ik het niet aan om dit even in te sprayen met ONR om dan los te bikken o_O

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker en RoCo
Ik heb een flesje carpro ech2o gekocht na een zoektocht voor een waterless wash en ben eigenlijk wel tevreden, perfect om de auto bij te werken tussen wasbeurten (wel veeeeel doeken gebruiken)
 
Valt dus mee! Bij genoeg vocht en de juiste techniek van het vast houden van de doek (en na elke swipe de doek omvouwen) heb je geen swirl paradijs. Mocht je echt door de modder zijn geweest, is het idd wel slim eerst af te spuiten voor je rinseless gaat wassen o_O

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker en RoCo
Inderdaad, met beleid rinseless wassen hoeft helemaal niet zo onveilig te zijn en kan je auto gewoon mooi houden. Je kan het ook zo veilig maken als je zelf wilt met een pre-wash en of pre-rinse. Vooral de nieuwe P&S Absolute schijnt lekker te werken en voor je het weet sta je elke week je auto te wassen.
 
Als er vuil op de auto zit, veeg je dit vuil weg, ipv spoelen, met vegen heb je gewoonweg altijd krasjes omdat het vuil, vochtig, maar nog steeds veel te droog direct tussen lak en doek gevangen zit. Je kan dan voor iedere wipe een nieuwe doek pakken of een nieuw quadrant op je doek, maar het kwaad is bij de eerste wipe al geschied. Het is geen aanrecht wat je ff afneemt, het is wel autolak. Het resultaat qua hygiene geloof ik wel, maar de collateral damage heb ik wel vraagtekens bij. Maar misschien legt de één de lat hoger als de ander. Ik vind ff een “last touch” de volgende dag al te veel van het goede, nachtje buiten en je hebt al weer een rouwrand op je doek na een wipe.
 
@Dibbuz JA! Ik zeg, Optimum Protectant Plus en Hyper Polish. Daarmee nemen jullie twee unieke producten op in het assortiment. Protectant Plus geeft het interieur weer die nieuwe look. Matter dan 303 Protectant, een lekkere geur en 0,0 vettigheid, ook niet op de handen tijdens aanbrengen. Simpelweg aanbrengen met een MF applicator (spons) en laten intrekken. Werkt net zo goed op kunststof/rubberen matten.

Hyper Polish is ongelofelijk. Werkt feilloos, stoft nooit, oneindige werktijd, geweldige finish maar zelfs aardige cut als dat moet. Kan probleemloos op trim gebruikt worden en zelfs op de meest geöxideerde/uitgedroogde/verweerde lakken nog voldoende lubricatie en makkelijke wipe-off.

Maar succes met levering haha, dat is wel een beetje dramatisch...