• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bevinding: Sommige wasstraten zijn toch echt wel bijna krasvrij.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
574
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Onze buren hebben beide elk hun eigen auto, beide nieuw gekocht op ongeveer hetzelfde moment. De man wast keurig zijn auto zelf met 2 emmer methode, Meguiars Wash&Wax, microvezelspons chenel en droogdoek. De vrouw rijdt steeds de wasstraat in hier wat verder op.
Tot mijn verbazing ben ik tot de conclusie gekomen dat de auto van de vrouw amper swirls heeft....terwijl de auto van de man er best veel heeft.

Dus nu vraag ik me af of deze car wash een uitzondering is, omdat iedereen steeds spreekt van een krasstraat. Ik zelf maak er 1 keer per jaar gebruik van na de winter voor de bodemwas om het smerige zout van onder mijn auto te spoelen.

De carwash is echt wel een zeer moderne die goed onderhouden wordt. Heeft ook een station voor de velgen, bodemwasser en een dubbel station voor te wassen en dan een zeer efficiente droger.
 
Er spelen nogal wat factoren mee;

* Merk van de auto's: Hardheid van de lak, gevoeligheid van de lak.
* Gebruik van de auto's: Wordt er ook evenveel gereden met de auto's? Zelfde routes, bumperkleverts, slak, Verstappen-fan, etc.
* Hoe oud zijn de auto's.
* Hoevaak wordt er gewassen; 1x in de maand of elke week.
* Hoe wordt er gewassen.

Een harde lak, zoals mijn vorige auto (BWM) moest je aardig lomp mee omgaan wilde je er swirls in trekken. Corrigeren was dan natuurlijk wel weer wat lastiger.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
De vrouw rijdt met een Renault Clio van 2020, de man rijdt met een Renault Megane uit 2021. Van hun rijstijl weet ik weinig, alleen dat ze er steeds alle dagen naar het werk mee rijden. Uiteraard hebben beide hier en daar ook wat steenslag, maar ik kijk alleen maar naar de lak op de vlakke stukken zoals het dak en de motorkap en deuren.
 
Kan ook zomaar zijn dat de swirls zijn gevuld door een vette wax van de wasstraat. Op het moment dat je dat van de lak af zou halen zou het er heel anders uit kunnen zien.

Naar mijn mening zijn die borstels in de wasstraat gewoon enorme schuursponsen en kunnen ze nooit op tegen een correcte wasbeurt (pre-wash / 2 emmers enz...)
Ik heb 2 jaar geleden de auto van mijn pa helemaal gepolijst en sindsdien altijd ook gewassen. Er zaten na 2 jaar natuurlijk een heel klein beetje swirls in, tot ze bij een onderhoudsbeurt de auto door de wasstraat hadden getrokken. Auto is nu 1 grote swirl geworden. Ontzettend zonde.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker en RoyR
Bij Louwman Exclusive Cars in Utrecht wassen ze de auto’s, na een beurt of zomaar als service, altijd in hun eigen wasbox. En dat zijn ook de auto’s van enkele tonnen. M.i. is deze wasbox wel in orde. :innocent:
 

Vergelijkbare onderwerpen