• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beweeg ik nou zo langzaam, of zij zo snel?

met de dap900 en bijvoorbeeld mezzo op een oranje pad ga ik maar half zo snel als in het filmpje, maar ik duw ook niet hard, het gewicht van de machine vind ik al aardig genoeg om voldoende druk te hebben, ik richt me meer op het zo vlak mogelijk houden van de machine.

Maar zoals al aangehaald is door anderen als je een afbrekende korrel hebt zoals scholl S20black wil je natuurlijk wel het stuk helemaal gedaan hebben voordat de korrel afgebroken is en je polijstmiddel steeds gladder wordt.
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet de hele filmpjes heb bekeken om exact het moment te achterhalen waar deze meneer het over de specifieke korrel heeft, maar heb wel Rupes een mailtje gestuurd, gasten op YouTube kunnen vanalles zeggen, maar ik denk dat ze het in Italië het beste weten!

Thank you for your enquiry.
RUPES don’t normally give out this kind of information, as we regard them as proprietary.
I know it’s a common question, but normally the answer is that RUPES prefer to focus on the performances, and on the cycle (short/long). Adjusting technique can change the cycle of the compound.
It can be said that diminishing/non diminishing is an old category and the RUPES abrasives belong to a totally new category that is impossible to place in the old categories.

Sorry to not be able to specifically answer your question.

Als ze het over lengte van de cyclus tov techniek hebben zou ik alsnog eerder neigen naar een (deels) uit elkaar vallende korrel.

Maar zoals ze zelf aangeven, ze delen de informatie niet en vallen volgens hunzelf dus niet onder de 'ouderwetse' categorieën.