• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bezine in de koffer uitgelopen

luc

Detailing addict
6 mei 2010
492
62
50
Een collega van mij heeft een jerrycan van 30L benzine vervoerd in de koffer van zijn wagen (VOLVO S40), alleen was hij dit vergeten vast te zetten met als gevolg dat deze is omgevallen en er dik 20L benzine door de kofferbak is gegaan alsook naar de mat onder de achterbank.8-o
Gevolg is dat de benzine geur in de wagen niet te harden is, kan dit nog worden verholpen en hoe.
Heb voorgesteld om een grondige dieptereiniging te doen maar ik weet natuurlijk ook niet of ik die geur der helemaal ga uitkrijgen, ik vrees ook dat het langs de onderkant van de achterbank is ingetrokken en dit valt niet zo maar te reinigen
Niet erg slim van zijn kant natuurlijk, hoop dat ie hier iets uit heeft geleerd.

Alle suggesties zijn welkom
 
Benzine geur kan je haast niet bestrijden. Was een keer gebeurt in een bedrijfsbus. 10 liter gemorst en dik 4 maanden erna stonk het nog naar benzine.
 
dat vreesde ik dus al en heb ik hem ook gezegd, daarom dat ik het hier even plaats om misschien toch nog een oplossing te vinden
 
Ik heb dit ook voor gehad. Ik heb onmiddellijk de stoffen bekleding er uit gehaald en weg gesmeten. De geur zat er dan nog in en dit is weg gegaan na een paar weken de ruiten open te zetten.
 
Zag een tip via internet:

We hebben er een van uitgeprobeerd: een sponsje met AZIJN (in een kommetje) in de koffer leggen, dit hebben we enkele dagen gedaan en eerlijk, de geur was verdwenen!!
Wel hadden we de eerste dagen wat last van een azijn geur, maar deze "vervliegt" als je de koffer goed laat verluchten, in tegenstelling tot de benzine geur!

Weet niet of het gaat werken maar je kunt 't altijd proberen.
 
Hallo,


Ook eens voorgehad, was wel maar 0,5 a 1l benzine toen in de koffer. Stonk zeer hard. Maar na enkele keren goed Febreze te spuiten was de geur weg na een paar dagen.

Uiteraard is 0,5l nog niet hetzelfde als 20l, maar ik denk wel dat het het proberen waard is.


Mvg,


Marius
 
Flesje Iron-X in de kofferbak leegkieperen; ruikt het ineens heel anders:D rofl
Sorry, niet leuk....:schaam

Die tip van de azijn heb ik al eens eerder gehoord. Misschien het proberen waard?
 
Raam op een kier houden? en dan goed laten ventileren helpt dat niet?
Of iets van een straalkachel erin laten..
En dit terwijl je de auto nog zeiknat hebt behandeld met een extractor?
 
dat van die iron-x even doorgeven:D , het is een wagen van 13jaar oud en hij wil er dus niks tegenaan gooien, had hem ook al gezegd om naar de sloop te gaan om te kijken voor een nieuw tapijt, maar hier heeft hij geen zin in, auto is te oud is zijn antwoord, ik moet er gelukkig niet in rijden.
Thx voor de reacties, nu moet ie het zelf maar oplossen dan
 
goed laten ventileren
Wat daarbij ook vaak wil helpen is cacaopoeder te strooien.
Dit absorbeert de geur van de benzine
 
gemalen koffie heb ik ook wel eens gehoord... maar ja als hij dat de auto niet meer waard vindt kun je er wellicht beter koffie van zetten
 
Waterstofperoxide. Ruikt niet bepaald naar bloemetjes, maar werkt goed bij bijvoorbeeld koelkasten met vleeswaren waarbij de stroom uitviel. Die lucht is ook niet te hachelen.
 
Even het stof van dit topic afblazen, aankomende zaterdag krijg ik een Opel Corsa binnen waarin eveneens een onbekende hoeveelheid benzine/diesel uit een brandstofpomp gelekt is op de achterbank en kofferbekleding toe getrokken is. Ik heb wat in gedachten om erop te zwieren, maar wou eerst eens horen of mede forumleden zulke bevuiling al heeft voorgehad/opgelost.
 
@audiownsu - Lijkt mij een goede reden om de extractor uit de kast te halen. :p Met bijv. een APC+D/Reiniger en een borstel gaan boenen is misschien een optie, maar zeker veel spoelen en afzuigen met een extractor is wat mij betreft een noodzaak.

(Niet alleen het schoon krijgen is belangrijk, maar ook zeker zó schoon dat je geuren verwijderd)