• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bij deze ook even voorstellen

Pascal.Be

Detailing rookie
29 mrt 2016
26
15
51
Runkst City
Mijn naam is Pascal, kom uit België en ben enkele jaren geleden stilaan begonnen met detailen. Momenteel rij ik met een Alfa Romeo 159SW, en daar wil ik het nog een tijdje mee doen aangezien ik er heel erg tevreden over ben. Maar het is dan ook niet mijn eerste Alfa. Dit terzijde.

Echter, de 159 heb ik nog niet zolang gelden aangeschaft en moet ik nog helemaal onder handen nemen. Een ware 'beestenbak' qua optisch onderhoud. Een reportage hierover zal zeker volgen.

Ik denk dat ik zoals zovelen wel begonnen ben met wat basic Meguiars spullen omdat we die zowat overal op het display staan. En ik heb ook nog twee potten commandant staan ;) Dus een beetje wassen en poetsen, en mijn auto zag er goed uit. Nu, niet dat ik bovengenoemde producten zomaar ga wegsmijten, maar ik heb onlangs mijn producten wel helemaal aangepast naar mijn zin.

Hieronder een lijst van de producten en items die ik momenteel in gebruik heb en door de tijden ook wat verzameld heb. Er zijn dingen bij die op de restjes zitten. Maar zoals eerder aangegeven, er moet niks weggesmeten worden wat mij betreft. Elk product heeft wel zijn voordeel naar mijn mening.

Uit eigenbelang en lijfsbehoud heb ik hiervan nooit enige prijsopgave vermeld aan de wederhelft :cool: :grinning: Ook dit geheel terzijde :innocent:

Gelukkig bestaat er zoiets als copy/paste zodat ik steeds weet wat ik wel van waar heb.

Monello Dolce Verde Klei Set
Monello Lavare shampoo
Monello Ibrido Hybrid Wax
Mothers Wax LeatherTech Care Kit
Monello Raffini Finale Finishing Polish
Monello Artico Magico Snow Foam
Monello Lege fles met verdeling en sprayer 250ml
Monello Senza Acqua Piazza Drying Towel
Monello Peluche Verde
MonelloPiccolo Nero
MonelloDisco Duo applicator pads
Monello Thick Mitt


3M Finesse-it Hand Schuurblokje
3M Trizact Micro Polijstschijfje 5 micron/2500grit
3M 3000 Grit Foam Discs
3M X-cut sanding disc 125mm - 2000gritt
3M X-cut sanding disc 125mm - 3000gritt
3M afplaktape 18mm breed
3M afplaktape 24mm breed
3M afplaktape 36mm breed
3M Perfect-it III Extra Fine Compound

Commandant 5 scratch remover
Commandant 4 cleaner

Meguiar's Cleaner Wax
Meguiar's Gold Class Carwash

Auto Finesse Ultra Glaze
Auto Finesse Window Clean

Autoglym Car Interior Shampoo
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Wolfs All Purpose Cleaner

Poorboys World Natural Look Dressing

Badstof Applicator Rond 10CM
Lake Country Foam on a Stick
Detail borstel Paardenhaar Fijn
Scholl Concepts Dirt Eraser Pad
Grit Guard Emmer 19 liter
Grit Guard
Valet Pro Valet Pro velgen kwast

Sonax (van alles wat)
Een beetje Turtle spul

Last but not least ... Dasty :scream::p

Wat polijsten betreft gebruik ik een excentrisch apparaat van een onbekend Duits merk dat geproduceerd is in 'The peoples Republic of China' ;) Tot hier toe geen problemen en voorlopig hou ik er ook maar aan vast. Ook de pads van dit merk bevallen me goed. Maar ik moet wel zeggen dat ik liever een pad meer gebruik dan ze echt op te gebruiken.

Lakdikte meten doe ik niet. Ik werk hier op op het oog en met gevoel. Mijn resultaten zijn tot hiertoe altijd bevredigend geweest. Maar ik ken ook mijn limieten en respecteer die ook. Daarom ook dat ik een excentrisch apparaat gebruik. Omdat je ook met zulk apparaat heel erg knappe dingen kunt bewerkstelligen. En het tevens vergevingsgezind is als starter. Je moet al erg hard uit de bocht gaan om hiermee in de fout te gaan. En als hobbyist werk ik niet op tijd.

Verder heb ik ook een extractor van Nilfisk. Maar dat is dan ook alleen maar omdat mijn vrouw dat apparaat goedgekeurd heeft voor eigen gebruik. Alsook een kleine krachtige Dyson. Yep, sometimes you got to love her :heart:

Lucht kieren en spleten behandel ik met een Stanley airkit. Omdat deze naar mijn gevoel krachtig genoeg is voor zulke dingen voor zowel interieur als exterieur. En handig in gebruik.

Tevens gebruik ik ook water en wat elektriciteit. Veel water :eek:

Zo Broeders en Zusters, tot zover deze lezing uit het evangelie.
 
Mini R53

Kerktoren

yl3dh.jpg


Kerktoren Mini R53 dak

2draul0.jpg
 
Was ik de laatste waarvan gezegd werd dat ik er wel een heel lang verhaal van maakte, ben nu gelukkig van de troon gestoten. ;)
Welkom Pascal!
 
Bedankt voor de leuke reacties tot hiertoe :idea:
En jazzway, niemand kan ons verwijten dat we ons niet op een 'deftige' manier hebben voorgesteld hé :joy:
 
Nogmaals bedankt voor de fijne reacties.

Zoals gezegd, die 156 met het rode interieur heb ik (achteraf bekeken alweer ;) ) helaas niet meer in m'n bezit.
Tussendoor heb ik nog wat andere merken gehad.
Maar ben uiteindelijk toch weer bij Alfa terecht gekomen.

Dit is m'n 159SW zoals ie momenteel is.
2rcont5.jpg


Mijn 159 is technisch altijd zeer goed onderhouden geweest. Bij het minste probleempje stond de vorige eigenaar al bij de dealer. Eerste eigenaar complete historiek van A tot Z. Maar optisch gezien is hij eigenlijk zwaar mishandeld geweest.

Een ware beestenwagen.

2a8ev02.jpg


b81qnm.jpg


6qdykm.jpg



Het wordt dan ook mijn missie om deze 159 terug op te waarderen.

Een klein voorbeeld van iets dat ik al gedaan heb.
Nog niet 100%, want ik ben er maar een half uur aan bezig geweest.

Voor
qxpfmw.jpg


Na
13zc1s0.jpg


Voor
15i984m.jpg


Na
2hx80fc.jpg



Eigenlijk onvoorstelbaar dat mensen enerzijds bij het minste naar de dealer rijden en elk technisch opgelegd voorschrift na leven.
Wat mij betreft een voorbeeld van of goedkope carwash of goedkope/slechte hand-carwash.

Bedoeling is dat ik een apart topic ga maken en een compleet voor/na gedeelte met de omschrijving van de gebruikte producten.
Ik ga het waarschijnlijk in verschillende fases aanpakken, door op een dag van +- 12 uur het gehele interieur te doen.

En het exterieur ga ik de eerste stappen echt per deel doen en dan een dag voor de totale afwerking.
Ik zit momenteel helaas in de positie dat ik wat rekening moet houden met het weer en dat ik de ene dag bv wel de hele dag iets kan doen en de andere dag niet. En dit is nu eenmaal een auto die je echt niet op een dag gedaan krijgt.

Dit heb ik even gedaan puur handwerk als 'testje'.
Dus dit kan zeker nog beter.

Voor
2qmg01c.jpg


Na
a9pbv4.jpg