• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bij eerste run stof

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
38
Axel Zeeuws vlaanderen
Beste,

Heb deze vraag ook in me voorstel topic gevraagd maar geen antwoord op gehad. Dus vandaar giet nog is een poging.

afgelopen week voor het eerst de dag 900 gebruikt. Nu kreeg ik bij de monello volance en mezzo nu de eerste run al stof.

Wat heb ik gedaan.
Eerst de pad 1 keer spray detailer van monello en 4 doperwtjes volance erop.
Deze verdeel verspreid over een 1 4de deel van me motor kap. Inwerkt op standje 2 links naar rechts en boven onder. Daarna naar standje 5 van links naar rechts en had al stof.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt een af ik daarbij me hit nog mag afmaken boven naar beneden.

Groeten roy

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Het was gisteren droog weer en de lucht was ook erg droog
Een vlak van 50cm bij 50 cm is wel het max
En stand 5 is misschien wat veel als het opdroogt

Oké thnx zal de vlake volgende keer kleiner houden. En de stand wat lager zetten. Had het volgens de sheet aangehouden.

d28dbef756478b9a8ffdec266e43582d.webp

Ik heb vd week ook gepolijst met de Monello. En had ook last van stof resten van t polijstmiddel. Dit heb ik eigenlijk altijd. Is dit niet normaal?

Ja lijkt mij ook. Polishes zij meer olierijk en lekker vettig om langer door te gaan. Dat moet je dus niet doen met deze compound. Dan loopt het droog en ben je je pad aan het verbranden.

Oké thnx morgen ga ik de zafira gaan doen. Zal dan kleiner stukjes tegelijk doen. En zodra hij stof slaat nieuwe compound erbij doen.

Buiten het feit dat ikzelf absoluut geen fan van Veloce ben zou je eens kunnen proberen om 1 druppel finale en 2/3 druppels Veloce op je pad te doen.
Scholl S3 vind ik persoonlijk vele malen fijner werken.

• Leuk
Reacties: Altos
Ik wil misschien de producten van Monello aanschaffen (polishen). Het gaat om een Volkswagen Polo 6R met als kleur donker grijs.
Raden jullie de polishen van Monello aan of een ander merk?
Want als jullie nu al zeggen dat het veel stoft dan is dat niet echt iets voor mij.
Graag reacties van jullie ervaringen. En welke producten jullie mij aanraden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb nog de "oude" lijn, welke kan stoffen, de nieuwe stoft veel minder. Als je te lang doorgaat stoffen de meesten wel hoor, het ligt ook aan het gebruik of deze stoft. Naar mijn mening is er niks mis met Monello.

@Polo444 - Ik denk dat elk polijstmiddel wel in een bepaalde mate stoft. Het is meer de manier van handelen en gebruik dat het meer of minder kan zijn.

Zo gebruik ik veelal de polijstmiddelen van Scholl en deze stoffen niet heel veel, maar op een auto waar ik nu mee bezig ben juist weer wél.

De Monello lijn bevat prima producten. Vaak komt het aan op persoonlijke voorkeur en niet dat een bepaald merk perse beter is als de andere. :P

Greetz

Ik heb nog de "oude" lijn, welke kan stoffen, de nieuwe stoft veel minder. Als je te lang doorgaat stoffen de meesten wel hoor, het ligt ook aan het gebruik of deze stoft. Naar mijn mening is er niks mis met Monello.
@Polo444 - Ik denk dat elk polijstmiddel wel in een bepaalde mate stoft. Het is meer de manier van handelen en gebruik dat het meer of minder kan zijn.

Zo gebruik ik veelal de polijstmiddelen van Scholl en deze stoffen niet heel veel, maar op een auto waar ik nu mee bezig ben juist weer wél.

De Monello lijn bevat prima producten. Vaak komt het aan op persoonlijke voorkeur en niet dat een bepaald merk perse beter is als de andere. :P

Greetz

Bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik werk ook nooit met droge pads.. Scheelt ook met stoffen! Ik vind veloce wel meer stoffen dan S3.