• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bij wie staat DoDo Wax op nummer 1?

Down Town

Detailing addict
30 jan 2010
99
52
43
Ik zou morgen enkele Dodo Waxen willen aanschaffen, maar bij wie staan de Dodo's nu eigenlijk bovenaan de lijst?

Vind je de prijs/kwaliteit verhouding goed?

Graag UW mening!

Mvg, Filip.

prima spullen!
vooral de waxen erg goed, prijs kwaliteit is goed in orde!

vergeet ook niet bijvoorbeeld de limeprime (lite), een hele goede glaze

Heb veel spullen van PB, en een paar waxen van Dodo. Ik ben zeer onder de indruk van de standtijd, op de A2 zit het er al ruim drie maand op en de wagen parelt nog steeds. Glans is ook super, echt een van de betere waxen. Ga mijn verzameling verder uitbreiden met Dodo producten. Voo mij geen andere wax dan Dodo!

Vooralsnog zijn de Hard Candy en Rainforest Rub de duurdere waxen tussen mijn spullen.
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog niet veel gelegenheid gehad deze combi te kunnen gebruiken;
de Rainforest Rub heb ik afgelopen herfst een keer gebruikt en vond ik lekker verwerken.
De Hard Candy heeft nog geen kennis mogen maken met de lak van mijn Focus, maar een kleine
waxtest op de motorkap van alteaniels liet een fraai resultaat achter dat nog best lang stand hield.

De producten van Dodo Juice worden over het algemeen als prima beoordeeld.

Zelf heb ik de Orange Crush en Banana Armour panel potjes en een aantal andere waxen van Dodo Juice mogen testen en voor mij op dit moment toch wel nummer 1.
Vrijwel allemaal hebben ze een lekkere geur, makkelijk te verwerken en een mooi resultaat met een redelijk lange standtijd (mits goed voorbereid)....wat wil je nog meer, oja en het ziet er nog kleurig uit ook ;)

Net zoals Soepergrover schrijft worden deze waxen over het algemeen prima beoordeeld en zul je zeker geen miskoop doen. Bij twijfel kun je ook de panelpotjes kopen en testen.

Zo, dat ziet er positief uit. Kunnen jullie me nog wat aanraden voor lichte (zilver) kleur?

Ik begrijp dat een hard wax een langere standtijd heeft dan een sof wax, is het echt optimaal op hard te toppen met soft?

Redeneer ik juist als ik denk als voorbeeld:

Hard wax 2 maanden + soft wax 2 maanden = 4 maanden standtijd?

Groet.

Denk niet dat je het zo makkelijk op kan tellen, Dan zou 2laagjes soft ook 4 maanden zijn. Denk meer dat het zit in verwerking (hard is zuiniger).

Als ik een post op DW van de heren van Dodo Juice zelf mag geloven wel.
Ik wil nog wel een poging ondernemen om die post daar terug te vinden.

[edit] gevonden!
Voor wie gebruik kan maken van volgende URL: hier is de URL.
Let niet op de noob die gelijk erna weer een vraag stelt over z'n Rainforest Rub. :-b

Voor de zekerheid even de tekst uit dat topic gekopieerd:
Dodo Factory zei:
Yup, it really doesn't make much difference. The texture is only really important for hand/fingertip/palm application. With pad application it makes less difference.

Our original recipes had a touch more carnauba in the hard wax recipes and more oils in the soft wax formulas, but since then we have made the hard wax recipes softer (due to popular request) and there is perhaps only 2 or 3% difference between the recipes. You'd never see differences in durability in practice.

It all comes down to the way they're applied, and even then, ambient temperature and technique plays just as significant roles.

I wouldn't really choose one over the other unless really wanting to apply a wax by fingertips or palms, in which case the softer recipes are definitely easier to use.

Dit vond ik op het forum van Dodo Juice zelf door Dom;

The texture is very soft with the soft waxes and semi-soft with the hard ones.

Soft is easier to apply by fingertips and spreads further.

Similar durability and finish.

Zou dus hetzelfde moeten zijn, alleen de verwerking is iets anders!

okido, ik vat 'm nu ron!
moet zeggen dat ik de verschillen tussen hard en softwax qua aanbrengen wel heb gemerkt..!
Softwax van dodo is nét een tikkeltje steviger dan de Natty's in mijn ogen, de hardwax is vele malen harder (vind ik persoonlijk niet fijn werken...)

Om even op de vraag van de TS terug te komen, maakt dus niet echt uit of je Soft of Hard wax neemt. Het komt uiteindelijk neer
op verwerking. Het is maar net wat je prettig vind....
Er zouden een aantal waxen van Dodo Juice zijn die het beter doen op lichte kleuren, zoals bijv. Light Fantastic. Maar inprincipe zou
je elke wax op je lak kunnen aanbrengen, het verschil is minimaal. Zie onderstaand stukje ook van Dodo Juice forum ;)

Recipe is always far more important than texture. Once spread on the surface at less than a micron, original texture is academic.
It is true that the hard waxes have traditionally had another 1% carnauba in or something, but it will barely make a difference in practice. Treat all the main range as roughly the same. Even with the ingredient swaps and variations that go on (different beeswaxes, montan, candelilla etc) the recipes are fundamentally similar.

The next step up is really Doublewax.

Then BV Pro/PH Pro.

Then arguably Supernatural is at the top of the tree, but the Pro waxes are so good that there may only be a very small advantage. Too early to say as the Pro waxes haven't been released as long as they can last...

edit
@ soepergrover bedankt voor het meezoeken, maar heb dus al wat gevonden ;-)

Vraagje aan de TS (Down Town):
Ben je van plan een of meer waxen uit de 'standaard' range (Blue Velvet, Hard Candy, Purple Haze, etc.) te bestellen of een duurdere variant?

Ik dacht aan meerdere uit de gewone reeks, ander advies is welkom.

Als ik het begrijp heeft het geen nut om én de harde én de zachte te kopen?:rules