• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijhouden Wheel Woolies?

Gilster

Detailing guru
19 nov 2019
130
105
Zoals de titel al zegt, hoe houden jullie de wheel woolies van Monello in top conditie?

Ik ben erg blij met deze 'borstels' en kan mijn velgen zo in top conditie houden. Waar ik de rest van mijn wasspullen (mits, doeken, etc.) na gebruik in de wasmachine doe, spoel ik de woolies alleen even met de tuinslang af en probeer zoveel mogelijk vuil eruit te krijgen door ze langs de gritguard te 'schrobben'. Hoe lang gaan ze mee voor ze vervangen moeten worden? Hoe houden jullie ze schoon en verzekeren jullie je ervan dat ze de velgen niet gaan beschadigen?

Alvast bedankt!
 
Ik gebruik ze alweer een tijdje, doe er verder niet veel aan.
Gewoon even zorgen dat het meeste water eruit is, en dan laat ik ze drogen.
Velgen en lak beschadigen toch wel :D. Daarom polijst ik ze ook 1x per jaar :p
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Net even gechecked: ik heb mijn Wheel Woolies (Medium en Small) in november 2017 gekocht en deze zijn nog in redelijk goede staat, al beginnen ze wel wat "wol" te verliezen. Nu heeft mijn auto remstofvangers om de remschijven en die zijn niet zo fijn voor de Wheel Woolies. Ik had daarvoor ook al een maatje S en die heb ik niet zo lang gehad voordat deze wat kaal begon te worden (1 jaar). Ik heb het idee dat de nieuwere generatie wat duurzamer is (die met de rode handgrepen).

Ik maak ze tijdens het gebruik ook schoon in de spoelemmer over het verfrooster wat ik daarin gebruik (zelfde idee als over een gritguard "schrobben").
Na de wasbeurt spoel ik ze ook uit met de tuinslang en laat ze vervolgens drogen. Ik zou zeggen dat je niet heel veel meer kan doen dan je nu al doet om ze zo lang mogelijk goed te houden. Niets heeft het eeuwige leven natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Ik heb de Medium, Small en de Vent Brush (erg geschikt voor smalle spaken).

Spoel ze eerst met de tuinslang af, dan uitknijpen zodat het meeste water er uit is. Daarna leg ik ze op waslijn om aan de lucht te drogen.

Zoals ook in de eerdere reacties is aangegeven, dit is toch wel het maximale wat je zou kunnen doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Gilster