• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bijna 48, groot kind met veel te veel dure hobby`s

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
Hallo allemaal

Ik ben Marcel, 47jr, wonend in Almere, getrouwd en dochter van 17 ( met rijbewijs ) en zoon van 15 jaar

Ik houd echt van auto`s en gruwel bij 13 in een dozijnauto`s, hoe goed ze ook kunnen zijn, dus koop ook eigenlijk altijd wat bijzonders.

mijn hobby`s zijn dus auto detailing, gitaar spelen, kitesurfen, triathlon

Mijn huidige auto is een renault megane 3 GT ( 180pk ) deze is nu bijna 6 jaar oud en heeft 80.000km op de teller, echt een superauto die erg goed is en me nog nooit in de steek gelaten heeft, ook met een caravan van 1500kg aan de trekhaak

Van de week alleen een proefrit gemaakt in de nieuwe renault megane 205 GT EDC, OK, mijn auto rijd echt al super maar dit is nog een klasse hoger ( en sneller ) en wat een super versnellingsbak deze EDC, echt heel erg snel en soepel

De knoop doorgehakt dus een nieuwe megane 205 GT EDC estate besteld, zal er wel 12 weken op moeten wachten, kreeg ook behoorlijk veel voor me huidige auto terug en het mooiste compliment van de verkoper, ik kan echt zien dat het een liefhebbersauto is

ondanks dat het al een zeer complete auto is nog wel een aantal opties erbij besteld

- bose premium audio ( meer speakers en subwoofer )
- automatische handrem
- blue iron metallic ( voorbestemd alleen voor GT en GT line )
- 18 inch wielen ( 17 is standaard
- headup display
- easy park incl achteruitrijcamera ( vooral voor de camera )
- trekhaak afneembare kogel

huidige auto:
394927_293666170684914_1872332303_n.jpg


en de bestelde auto, die ik net zo netjes wil houden als mijn huidige

128967-04-renault-megane-estate.jpg


renault-megane-estate-rijtest-autorai-2016-002-1440x949.jpg
 
  • Leuk
Reactions: PeterS en RoyR
Welkom op het CC forum!

Mooie auto die Talisman! Maar aan het interieur moeten ze bij Renault echt eens wat aan doen.

Veel detail plezier!
 
Welkom en veel lees en leer plezier hier.
Mooie auto en mooie kleur daar had ik de mijne ook graag in gekocht, was helaas niet mogelijk, maar evengoed ook zeer blij met mijn zwarte versie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Welkom hier!
Ben absoluut geen Renault liefhebber maar waardeer wel je insteek met het uitzoeken van apartere versies, veel detail plezier iig!
 
  • Leuk
Reactions: Michal en Marcelca
Natuurlijk mag je dat.

Ik ben een grote Bmw fan, vele soorten en serie's gehad, nu heeft mijn vrouw nog een 3 serie station (E46) en ik een Skoda Fabia (laatste model) omdat de aanbieding juist was voor deze periode in mijn leven. Maar hierna nooit meer zonder 6 cilinder (8 of 12 mag ook) voor mij, ik houd gewoon van een smeuïg motorblok en niet zo van 2/3/4 cilinder turbo blokken. (5 cilinder van Volvo vond ik ook wel ok hoor).

De reden hierachter (Bmw bijvoorbeeld) is voor mij simpel, sportief maar comfortabel, snel maar niet zenuwachtig of opgefokt, goede interieur afwerking wat zelfs na 20 jaar nog zeer goed blijft (mits netjes bijgehouden) en voor mij achterwielaandrijving en algeheel stuurgedrag, ik voel me één met de auto.

Ik zou graag nog eens een originele Alpina willen hebben (liefst van voor 2004) en zie ook graag een mooie Jaguar XJ, XF.

Ik houd ook zeer van de lijnen van een Alfa Romeo 159 en GT bijvoorbeeld, maar het kopen ervan zal ik niet snel doen omdat mijn hart meer bij Bmw ligt.

Heb letterlijk in honderden auto's gereden in de afgelopen 18 jaar (lease/verhuur/dealers werk) van Fiat panda tot Aston Martin en bijv. Porsche 911 en alles daar tussenin.
Elk merk heeft wel iets wat me opvalt, zowel positief als negatief.

Ook oldtimers en U.S.A. cars vind ik geweldig maar ik hoef er geen (meer) te hebben.

Voor mij geven de franse automerken niet het gevoel waar ik blij van wordt in zijn geheel. Als ze snel zijn of mooi afgewerkt loop ik weer tegen iets anders aan waar ik mijn draai niet in kan vinden, van zitpositie tot uiterlijk of materiaalgebruik maar dit is hoogstpersoonlijk hoe je dit ervaart.

Ik zie ook niets als "slecht" of zo maar voor ieder wat wils, wat ik vind van iets kan een ander anders over denken.

Ik houd ook van bijv. de nieuwe Mazda 6 maar ook niet als totaal pakket.

Hopelijk heb ik je vraag beantwoord.
Voor mij op nr.1 staat dat ik elke goed bijgehouden auto (vooral het poetswerk) zeer kan waarderen en respect heb voor andermans keuzes.
 
@Altos
Dat vind ik echt een super onderbouwing, rijden waar je hart ligt en respect voor iemand zijn keuze, top...

Ik ben niet super merkvast en heb veel verschillende merken gereden, dit is de eerste keer dat ik een nieuwe auto koop van het zelfde merk, mij is de renault zo goed bevallen.

De proefrit heeft me snel over de streep getrokken, wat rijd het weer geweldig.

In deze prijsklasse kan je aardig shoppen maar was snel overtuigd
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooie wagens die renault GT versies.
De nieuwe megane ziet er ook erg goed uit.

Heb zelf lange ritten gemaakt in een gloednieuwe renault megane, 5 jaar geleden tijdens stage.
Dat beviel mij toen al super, heerlijk comfortabel.
Kan me voorstellen dat de nieuwe modellen nog luxer en comfortabeler zijn!
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Ik heb zelf een drie maand geleden ook een proefrit gedaan in de nieuwe megane, wel de hatchback versie (diezelfde dag kwam er de eerste nieuwe estate bij de dealer binnen toevallig)

Beviel mij ook wel eigenlijk. Was de 1.4tce met 130pk meende ik. In Bose uitvoering. Vond hem erg lekker rijden en was ook behoorlijk ruim. Ook even bij de estate gestaan, dat was al helemaal een grote auto in verhouding haha.

Maar op dit moment nog eventjes iets te duur o_O
 
  • Leuk
Reactions: Marcelca
Heb zelf lange ritten gemaakt in een gloednieuwe renault megane, 5 jaar geleden tijdens stage.
Dat beviel mij toen al super, heerlijk comfortabel.
Kan me voorstellen dat de nieuwe modellen nog luxer en comfortabeler zijn!
Ik heb juist het idee dat Renault steeds meer van het comfortabele (lees deinend op je waterbed op wielen) af gaat en wat stugger geveerde auto's bouwt.
Geen verkeerd idee, maar je trekt er een ander publiek mee aan. Mijn vrouw wil bijvoorbeeld perse niet een nieuwer model van haar Renault, omdat die stugger is en zij wel houdt van die slappe vering
 
mijn huidige GT is echt wel van het behoorlijk harde soort, de 18 inch wielen werken daar natuurlijk ook aan mee, ook heeft mijn huidige GT een sportonderstel, dit maakt een vrij hard

De nieuwe GT heeft instelbare vering van comfort,neutral,sport, het verschil is behoorlijk groot te noemen en goed te merken, in comfort is het echt een franse auto, comfortabel maar word niet vervelend, in sport is die stukken harder maar niet zo hard als mijn huidige GT