• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijna nieuwe wagen: keuze foolproof coating

Crocky

Detailing addict
21 mrt 2015
41
65
Beste forumleden,

Mijn vader heeft pas een jonge tweedehands aangeschaft (BMW 530 touring). De wagen is 11 maanden oud. Zelf heb ik al eens kritisch de lak bekeken en deze lijkt gepolijst te zijn door de dealer voor aflevering. Ik zie niet meteen swirls of schade. Een polijstbeurt lijkt mij dus niet meteen noodzakelijk, al weet ik dat dit best toch gedaan wordt, maar de tijd ontbreekt mij op dit moment.

Tot enkele jaren geleden was ik zelf zeer fervent in het onderhouden van mijn wagen maar sinds het krijgen van een bedrijfswagen en beperkte vrije tijd, is dit sterk afgenomen. Aangezien mijn vader zijn nieuwe wagen tiptop in orde wenst te houden, heb ik hem dan ook al wat tips en uitleg gegeven bij het correct wassen, drogen en onderhouden van de wagen. Het gaat hier om een metallic zwarte lak waar uiteraard elke afwijking zichtbaar is, daarom dat we zo snel mogelijk een beschermlaag wensen aan te brengen.

Het volledige was- en droogproces zit al goed. Echter, is de lak nog niet beschermd. Een wax lijkt mij niet de ideale optie hier aangezien mijn vader niet de tijd heeft om deze om de X-tal maanden aan te brengen. Daarom dacht ik aan een coating. Vroeger heb ik op mijn eigen wagen de Nanolex Si3D Paint Coating aangebracht. Het resultaat was niet volledig perfect, op sommige kleine hoeken was er duidelijk een overschot aan product/streep/waas te zien. Deze zones heb ik toen opnieuw moeten polijsten, wat wel zonde was... Daarom ben ik nu de afweging aan het maken met welk foolproof product we best zijn wagen behandelen. Na wat zoekwerk op Carclean kwam ik bij de Q² CanCoat, One, Pure, Mohs en Syncro. Welk type coating kunnen jullie voor ons aanraden? Welke hoeveelheid is nodig voor een BMW 5 touring? Als voorbereiding op de coating neem ik aan dat we best de Q² Prep gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Ik ben 99% zeker dat je geen swirls ziet omdat er een verhullend product is gebruikt a la glaze of olierijke wax.

Polijsten, als voorbereiding op een coating, doe je niet alleen om de lak ik topstaat te brengen, maar ook zeker als reiniging. Zeker nadat de auto is afgeleverd door de dealer en hier hoogstwaarschijnlijk product op zit welke de hechting van een coating gaat dwarsbomen.

Eigenlijk is "geen tijd om..." en een coating aanbrengen geen goede combi. ;)


Elke coating die je niet correct aanbrengt zal niet-foolproof zijn. ;) Elke coating die je opsomde zal dan voor complicaties zorgen. (Highspots, moeten polijsten, etc) Als je dan toch zou moeten kiezen, kan je de Cancoat nemen omdat je met één aanschaf meerdere applicaties kan doen en ook ongelakt kunststof kan meenemen.

Als je deze dan regelmatig met een boostend product onderhoud, kan je de standtijd flink oprekken.