• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijtip plek opschuren

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.533
223
41
Gouda
Mede auto poets fanaten,

Na veel gelezen te hebben ben ik ook begonnen.

Heb met Gyeon Q2M Prep en een wattenstaafje enkele steenslag plekjes in de motorkap ontvet.
Daarna met een tandenstoker en de juiste kleur bijwerklak de boel aangetipt.
Nu staat er een mooi klein bolletje verf op de plek.
Zoals hier al werd gezegd deze kan worden nageschuurd met een klein zelfklevend rondje schuurpapier geplakt op het gummetje van een potlood.
Ik dat 1500 en 2500 te doen op een klein plekje.

Dat was het verhaal, nu de vraag.

Na 2500 korrel is het dan nog nodig om te polijsten of ziet het er dan al redelijk goed uit.
Ik ben ban dat het dof wordt.

En nee, ik ben niet zwaar perfectionistisch. De auto is een VW in donkerblauw (keiharde lak) dus het zijn echt kleine puntjes maar wel meteen wit dus ik wil ze vooral in kleur zetten.
 
Schuren maakt inderdaad dof, maar polijsten lost dat op
Je kan ook eerst een Lanka setje gebruiken, al lijkt CC die niet meer te hebben :confused:
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Met 2500 maakt zeker dof, ben nu zelf ook bezig laatste is 3000 krijg ze daarna terug netjes met mezzo op oranje.

Met de goeie kleur lak is het bijna niet zichtbaar waar je bezig ben geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik heb wel een DAP500 maar ik heb geen enkel polijstmiddel. Alleen maar Lime Prime Plus en Basics of Bling Prep Polish, heeft iemand een ander idee?
Anders moet ik Mezzo 250 ml, Finale 250 ml en pads erbij aanschaffen...
 
Heb jij geluk, ik gebruik mijn monello polijstmiddelen niet meer, heb jij er belang bij? Ze zitten alle 3 nog sowieso meer dan de helft vol volgens mij.
Ik dacht aan 10,- totaal. ?
 
Word toch kijken voor polijst middel, Mezzo en Finale + pads.
Mocht je harde lak hebben ga je misschien niet toekomen met Mezzo maar bv Volance nodig hebben.
Nou zie bericht hier boven kom je zeker mee toe voor de plekjes bij te werken.
 
Dankzij mdlange kan ik volgende week na het wetsanden de motorkap polijsten.
Zat te denken om met de DAP500 als volgt te werken :
Veloce op Oranje (light cutting)
Mezzo op Groen (heavy polishing)
Finale op Wit (light polishing)

Het is harde VAG lak dus ik denk dat het wel een lange klus wordt.
 
Zou wel moeten lukken, bij Veloce pad eerst zeker iets wat vochtig maken of een druppel finale erbij mocht hij direct beginnen met stoffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Dankzij mdlange kan ik volgende week na het wetsanden de motorkap polijsten.
Zat te denken om met de DAP500 als volgt te werken :
Veloce op Oranje (light cutting)
Mezzo op Groen (heavy polishing)
Finale op Wit (light polishing)

Het is harde VAG lak dus ik denk dat het wel een lange klus wordt.

Als je nog geen polijstpads hebt, misschien gaan voor de kleinere 4" pads, en een kleinere backingplate (3,5") aanschaffen. Heeft ook als voordeel dat het lagere vermogen van de DAP500 minder een probleem is, en je kunt meer lokaal werken met kleine pads.
 
Beste mensen,

Tja ook ik ben wel eens de pineut door die zoab troep.
Betekent voor mij ook zeer onnozel ambtenaren beton.
Water zet uit als het bevriest, en zoab is water doorlatend.
Kan dus niet.

Goed ik heb dus gezocht naar de beste manier om dergelijke
plekken zo perfect mogelijk te herstellen en dat kan.

Spullen die ik heb:

-velcro polijst schijfjes 1500-2000-2500 gritt.
te gebruiken met of zonder houder. Op sommige plekken
moet je wel zonder houder werken, omdat je er anders niet bij kan.
-finixa stiften, kun je verder op maat maken door de langs
een vijltje te draaien.
-body shop, daar haar ik veel make up tools die je perfect voor
detailen kunt gebruiken. Leg uit waarom en de verkoopster helpt
je graag. Voor lak haal je een nagel lijntjes trekker, deze heeft 2
bolletjes op een metalen staafje. Een van ca. 1mm en andere van
0,5 mm, dus aan beide uiteinden. Nou dat werkt nog beter als finixa.
Kosten ca. 10 euro en eindeloos bruikbaar.
-3M afplak tape, en een gaten perforator voor riemen. Deze heeft
verschillende diktes en daarmee kun je in de 3M tape mooie ronde
gaten uitdrukken en zo om de plek heen plakken.
Deze kun je vinden bij een schoenen reparateur.
Daarmee voorkom je dat je de plek uitvergroot, juist met schuren/
polijsten. Alleen als je er bijna bent, tape eraf en de puntjes op de
i zetten. Polijsten met de daarvoor beschikbare middelen en bingo.
Het doffe plekje verdwijnt moeiteloos en ziet er perfect uit.
Vlak en vrijwel onzichtbaar. Maar iets kleur verschil houd je altijd.
Ik zie het zo, voor begin 100% niet goed, daarna ca. 5 % over.
-de juiste lak incl. eventueel blanke lak. Ga naar een herstel bedrijf,
leg de situatie uit wie en wat je bent en je krijgt zo kleine flesjes
met blanke lak en harder.
-3e handje heb je vaak nodig. Neem een spons, snij met een behangers
mesje er een kruis in. Hierin kun je dan je lakstift doen. Dit zet je dan
op je dak of motorkap zo dichtbij mogelijk.
Lukt dit niet of glijdt de spons weg, afhankelijk van de locatie kun je
dan dit doen:
Motorkap los en schuif de spons in de opening en klemt dan goed.
Ook kun je bij de zijkanten het raam iets openen, spons er tussen
en raam wat dicht doen. Zo kun je overal om je auto heen die spons
klem zetten en heb je steeds je 3e handje erbij. Werkt bij mij perfect.
-tip, als je net als ik hiermee nog onervaren bent, oefen eerst op een
stuk metaal.

Ik hoop hiermee het lak herstel te ondersteunen. Steenslag is al
beroerd genoeg. Had 2 dagen geleden op de A1 een knaller op het dak.
3 grote plekken en 4 schamp plekken. oke goed aangetipt, maar even
laten uitharden en dan vlakken. Komt absoluut goed.

Misschien een leuk idee. Ik probeer een idee te vinden hoe je snel
lokaal kunt spuiten. Laten we zeggen 5-10 cm2.
Groter zul je moeten laten doen, dan redt je als detailer niet.

Maar juist die kleine plekjes. Iemand ideeen????

Thanks
 
@Roy86 De auto is 8 maanden auto en redelijk net maar de motorkap heeft echt veel te leiden bij dit nieuwe model Passat.
Hij zit vol met rolkrassen?!? als ik dat zo mag noemen.
Ik heb het gevoel dat steentjes tijdens het rijden erover rollen.
Er zitten allemaal lange krassen (geen diepe) over de kap.
Maar ik denk dat ik de motorkap in zijn geheel ga doen.
Dit is ook iets wat je als eerste ziet bij een auto
 
@Cordoba Ik dacht dat ik nu de hele motorkap moest doen.
Ben bang als je kleine plekje gaat doen die meer opvallen ten opzichte van de stukken die je niet gedaan hebt.

Ik dacht eigenlijk dat je alleen de bijgewerkte plekjes ging doen, dus vandaar mijn opmerking. Dat kan natuurlijk ook met een 4" pad, maar dan heb ik denk ik toch liever een grote pad, ook op een DAP500.