• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijverwarming in garage?

Stijn Vercauteren

Detailing trainee
4 jul 2017
23
25
37
Willebroek
Wat voor soort (bij)verwarming zouden jullie gebruiken in de garage?
Ik heb enkele voorwaarden waaraan deze moet voldoen:

- Geen luchtverplaatsing/ventilator; het klinkt me logisch dat je geen rondvliegend stof maakt als je aan de auto bezig bent.
- Elektrisch; geen gas of warm water beschikbaar in de garage.
- Een hangend systeem, of iets dat niet veel plek inneemt tegenaan de muur. Geen bulky ding dat ik dan toch steeds moet rondrijden.
- Economisch; ergens de gulden middenweg vinden in wattage en opbrengst.
- Programmeerbaar (wekelijks), en door een app met wifi zou helemaal tof zijn!
- Geschikt voor vochtige ruimtes; dat spreekt voor zich.
- Kan ook koelen in de zomer; dit hoeft niet per se, het is fris genoeg door het gecoate dak!

Ik zat zelf te denken aan infrarood, maar die zouden te gericht werken. (bv een warme rug en koude borst)
Stel me ook vragen aan het verbruik. Ze zijn niet instelbaar in vermogen, enkel aan-uit.
Ze warmen vooral muren en objecten op, die op hun beurt warmte bijhouden. Maar in een (losstaande) garage gaat dit verloren.

Het enige wat ik van uitleg kan vinden:hier

Hopelijk komen jullie met raad!
 
Ik heb het hier met een infraroodpaneel waarbij ik een thermostaat heb aangesloten, 1400W infraroodpaneel en hangt gewoon tegen de muur.
 
en een gas kachel? of zo'n paddestoel. die heb je ook als tafelmodel of hangend. Voordeel: heel snel warm, ook op andere plaatsen te gebruiken met een gasfles. verbruikskosten heb ik geen idee van, maar elektrisch is ook niet optimaal.
 
Lastig probleem, vooral omdat we de exacte omstandigheden (en dus de mogelijkheden) niet kennen, en ook niet weten hoe het met het budget zit. We kunnen bijvoorbeeld wel bedenken dat je met een WKO-installatie aan de slag moet, maar dan moet je ter plekke ook de mogelijkheden hebben, en de investering kunnen doen.

WKO: Warmte-Koude-Opslag, een systeem waarbij water de grond in (en uit) gepompt wordt, waarbij je in de zomer koud water door het systeem kan sturen om te koelen, en in de winter warm water om te verwarmen.

Serieus: kun je aangeven of het om een losse garage gaat, of dat er een aangrenzende woning is, waarbij je bijvoorbeeld een aftakking van het verwarmingssysteem kan maken naar de garage. Of heb je mogelijkheden om bijvoorbeeld een zonnecollector (voor warm water) of een zonnepaneel op het dak te plaatsen, om dat te gebruiken in je garage.