• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijwerken in de winter

nielzemans

Detailing trainee
5 jan 2018
14
25
Helaas is het weer er nu niet naar om een volledige klei/polijst/wax e.d. dagje te houden.
Ik moet het buiten doen dus de temperatuur en het vocht maken het allemaal lastig.
Wassen doe ik nog regelmatig maar de waxlaag word minder en ik zie al weer swirls verschijnen.

Wat kan ik hier aan doen? na een wasbeurt gewoon een waxlaag over alles heen smeren?

Graag hoor ik of jullie nog creatieve oplossingen hebben om de wagen er in de winter schappelijk uit te laten zien.
 
Spray-wax? Na het goed en zorgvuldig wassen doe ik dat wel eens.
Opsprayen op een droge auto. Twee à drie spaytjes per paneel.
Verspreiden/afnemen met doek 1.
Nawrijven met doek 2.
Blijft vier tot zes weken zitten.
Klaar.
 
Een spray wax kan iid. Je schrijft dat je waxlaag minder wordt. Je kunt dan toch ook je wagen kleien, afnemen met Prep en waxen. Komende dagen is het prima weer. Polijsten komt volgend jaar wel.
 
Of een wetcoat of spray sealant.

Gisteren een (overbodig grote) boost gegeven aan de bescherming:

Achterklep bijgewerkt met WA Quarts
Helemaal met bathe+ gefoamed
Daarna op de lage panelen met wetcoat
Toen de hele auto nog met cure nagelopen.

Ik kan je zeggen de beading de dag erna was top! :D
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Wat @Zluytr zegt! Het simpele genot van het aanbrengen van bescherming met een foamlans is echt super. Als al het 'detailen' zo simpel was...
Ik doe het ook op die manier, of misschien wat afwisselen met:
- Gyeon Wetcoat
- Waxaddict Hydroglaze
- Waxaddict Pour On Wax

Voorheen ook Acquafobia, maar deze heb ik niet meer aangevuld vanwege vergelijkbare producten in de collectie.

Al deze middelen helpen naar mijn mening de auto prima door de winter heen, je hoeft de auto ook niet eens aan te raken bij de behandeling.
 
Andere optie is om een shampoo met toegevoegde wax te gebruiken voor het wassen, dan boost je de waxlaag bij iedere wasbeurt en blijft ie mooi intact.
 
Morgen maar eens aan de gang met kleien.
Dacht dat dat niet mogelijk was met temperaturen rond de 3°C

Kan ik Collinite 845 erop smeren met deze temperatuur?
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Kan prima met de huidige temperatuur en morgen wordt het 8 a 9 graden.

Collinite heb ik vaker verwerkt rond het vriespunt.
 
Collinite doe ik eigenlijk altijd verwarmen dat verwerkt veel mooier.

Ik ben benieuwd morgen. Heb er weer zin in.
 
Waarom gebruik je niet een clayhandschoen of pad zoals bijvoorbeeld: Kleipad?
Je kunt shampoo als lube gebruiken.
En als bescherming een spraywax of spraysealant.
 
Voldoet wellicht voor de wens van de TS, "bijwerken in de winter"? Elk nadeel hep zijn voordeel.
 
Ik had nog nooit van een kleipad gehoord...
Maar zie er ook niet zo heel veel in eigenlijk.

Kleien is zo gebeurt bij minimaal 2x per jaar. zo vuil word het nou ook weer niet als het netjes in de wax staat.
 
  • Leuk
Reactions: McTenD
Weer een tevreden klant hier :)

Kleien ging nog prima. Klein beetje marring maar dat polijst ik van het voorjaar wel weg.

31 Januari meteen weer de wagen kunnen wassen i.v.m. kruit maar dit was zo gebeurd :)

Bedankt voor de reacties.
 
Ik raad acquafobia echt aan. Was eerst niet echt bewust hoe goed het werkt. Maar heb een paar dagen geleden mijn vader zijn auto gewassen en ingespoten met acquafobia, vervolgens hebben we beide 200km gereden met smerig weer. Zijn auto was amper vuil! Terwijl de mijne wel flink vervuild was(was wel langer niet gewassen).

Wel goed opletten met het aanbrengen, zorg dat de auto nat is. Dan paar pufjes per paneel en meteen afspuiten. Anders heb je kans op vlekjes!

Succes!
 
Gebruik je acquafobia de eerste keer na het waxen? of meteen na het waxen?
Ik ben hier nog niet mee bekend.

Misschien een leuke toevoeging bij de volgende aankoop.