• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bijwerken lichtmetalen velg, advies gevraagd

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Hallo allemaal,

Ik heb mijn zomervelgen van de auto af en zie op 2 velgen een kleine beschadiging. Zie foto.
Velgen zijn voorzien van een laag blanke lak.

025.jpg


Hoe krijg ik die beschadigingen het beste netjes weggewerkt?

Zie zelf te denken aan het verwijderen van de losse lakdelen, licht opschuren en weer een laagje blanke lak aanbrengen.

Tips zijn welkom.

Duckmole
 
Ik zou er zelf niet aan gaan werken,om het weer netjes te krijgen zal je de punt moeten plamuren,maar in je achterhoofd moet je wel houden dat een velg veel omwentelingen maakt.
Als de plamuur niet hecht,dan is al snel al je werk voor niets.
Informeer eens bij een velgendokter of een spotrepairder.
 
Moeilijke.. Het is gepolijst aluminium zonder kleurlaag, met blanke laklaag. Puur blanke lak die hier los laat. De kans is groot dat dit komt door corroderen van het aluminium.
Deze afwerking kun je met een schuupapier niet verkrijgen. Dit is echt afgedraaid om deze finish te krijgen. Onzichtbaar zul je het zelf dus nooit krijgen! Beste is wel om alle corrosie weg te halen en het inderdaad opnieuw af te sluiten met blanke lak. Anders bestaat de kans dat het verder gaat. Let wel dat je met iedere schurende bewerking ook de finish van de velg verandert. Behandel dus een zo klein mogelijk deel en werk alleen met de ronding van de velg mee!

Spotrepair heeft hier door de afgedraaide look geen zin, of je moet al het gedraaide alu gewoon zilver spuiten. Neemt wel veel van de looks van de velg weg!
 
Thanks voor de tips,

Bijwerken met plamuur is geen optie, de beschadiging is oppervlakkig, los daarvan is de rand gepolijst en niet in kleur gespoten.

Heb inmiddels de losse lak er af gekrabd, opgeschuurd met WP2000 en een laagje blanke lak er op.
De structuur is inderdaad iets gewijzigd, maar de bescherming is wel terug.

Duckmole
 
duckmole zei:
Thanks voor de tips,

Bijwerken met plamuur is geen optie, de beschadiging is oppervlakkig, los daarvan is de rand gepolijst en niet in kleur gespoten.

Heb inmiddels de losse lak er af gekrabd, opgeschuurd met WP2000 en een laagje blanke lak er op.
De structuur is inderdaad iets gewijzigd, maar de bescherming is wel terug.

Duckmole


Verstandige keus, zijn altijd moeilijke en gevoelige plekjes. Ik denk dat je er mooi op tijd bij bent geweest.
Vaak als je dergelijke schades langer laat zitten en je krijgt vocht onder de lak, en valt er alleen maar meer lak vanf.

Scherpe randjes krijg je maar weinig lak op, en loopt zodoende ook vrij snel schade op.
 
Dit soort velgen zijn met hoge snelheid gedraaid en daarna voorzien van een blanke laklaag, is vrijwel niet na te maken door de doe het zelver