• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Ikzelf heb nog niet de ervaring gehad dat Touch-Less een LSP sloopte. Ik heb de TL gebruikt op bijv. de Collinie - 915, welke wat meer een concourswax is, en geen nadelige effecten kunnen spotten. (Fusso Coat/815/476S/915/Wetcoat/Bathe+/Waxaddicts/etc)

Het betreft misschien een ''natuurlijke wax'' omdat er ''100% Carnauba'' bij vermeld staat, maar een wax die voor 100% uit carnauba bestaat, die is in feite gewoon zo hard als een baksteen. Er wordt bedoeld dat de was die erin zit, alleen maar carnaubawas is. (Dus geen paraffinewas, bijenwas, etc)

De rest van de ingrediënten zijn bedoeld om de wax smeerbaar te maken - oplosmiddelen, geur, kleur, eventueel cleaners, etc.

Ik heb door het filmpje skipped, maar;

* Is de wax wel correct aangebracht? (Curetijd, nazweten, etc)

* Hoe was de voorbereiding?

*  Een PIR van 5% is erg stevig en de inwerktijd eveneens. Ook is de TL gebruikt als prewash en niet als foam.

* Er kan per product een tijdelijke verlaging van de oppervlaktespanning optreden.

Na wat rondneuzen, kan ik (denk ik) wel stellen dat de Natty's behoorlijk meer standtijd heeft dan de PS21 en dus minder ''natuurlijk'' is. Ik kan het niet feitelijk vinden, maar ik verwacht dat de Natty's een hybride is en dus synthetische ingrediënten heeft, wat hem in dit geval dus ook meer bestand maakt tegen TL.

In het geval van de gebruikers die een glaze + wax gebruiken om tot maximaal resultaat te komen, zou ik sowieso adviseren om een boostend-product te gebruiken bij de wasbeurten. Je wilt immers je werk zo lang mogelijk laten zien en je resultaat is de voeding van de glaze én wax. Wanneer je een booster erbovenop gebruikt, behoud je langer je werk omdat de booster fungeert als beschermlaag én als offerlaag wanneer een voorwas-product te sterk is. (Of het idee dat dit zo is)