• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bimota YB11

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Gisteren eens iets heel anders onder handen genomen.
Op het werk wordt er dikwijls "doorgekletst"en mijn afwijking komt dan al eens ter sprake.....
En een woord is een woord :ja
Samen afgesproken en daar was hij dan!
BimotaYB115.webp

Wat een mooie machine8-())
Na een rondje wandelen en keuren een stappenplannetje opgesteld en daar gaan we dan.
Na het wassen met DJ Sour Power gloss-enhancing shampoo afgedroogd met PB Waffle Weave Drying Towel.
En er waren hier en daar gebruikssporen(die echt niet te vermijden zijn).
BimotaYB116.webp

Na het wassen de klei boven gehaald en vastgesteld dat de vervuiling nog meeviel.
Dan heb ik de lak bewerkt met de DAP icm witte pad en SSR3 en nabewerkt met SSR1.
Dit is en blijft heel goed spul:cool
Na het polijsten heb ik er de PB Black hole op gezet met rode handpad.
Ik ben geëindigd met mijn favoriete Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 .
De velgen heb ik eerst met de Meguiars NXT Generation All Metal Polysh bewerkt en dan er een laagje PB Wheelsealant overgezet.
Ik had de velgen nog wel iets mooier willen krijgen maar we kwamen in tijdnood.
Nu genoeg gekletst en enkele foto's
BimotaYB1112.webp

BimotaYB1114.webp

BimotaYB1117.webp

De Wetlook is volgens mij goed gelukt...:-"
BimotaYB1115.webp

En om af te sluiten nog een Nicknamelesje...
BimotaYB1120.webp

Bedankt Marc voor het vertrouwen en weer een tevreden klant

Mooie motor en dito glans.

Alleen 1 ding snap ik niet, waarom een motor of auto wassen met een shampoo waar een waxtoevoeging in zit en vervolgens gaan polijsten?

Mij ontgaat die logica helemaal :weetniet

Ik lees vaker dat mensen dit doen.

:roll

nicknameless zei:
Mooie motor en dito glans.

Alleen 1 ding snap ik niet, waarom een motor of auto wassen met een shampoo waar een waxtoevoeging in zit en vervolgens gaan polijsten?

Mij ontgaat die logica helemaal :weetniet

Ik lees vaker dat mensen dit doen.

:roll
nicknameless ,
Daar moet je nu echt niks achter zoeken.
Ik heb ook shampoo van Meg en Mothers..
Ik wou alleen appeltjes ruiken:-"

fredgenot zei:
heb je geen foto's van die velgen in close up? Die zien er echt wel super fantastisch uit !!!!
Fredgenotje
Ik weet het maar ten eerste waren ze nog niet naar mijn zin.
En ten tweede hadden we zo weinig tijd(Het werk riep hé)dat ik het vergeten ben.

Focusio zei:
Fredgenotje
Ik weet het maar ten eerste waren ze nog niet naar mijn zin.
En ten tweede hadden we zo weinig tijd(Het werk riep hé)dat ik het vergeten ben.

"ziek melden " was geen optie zeker....:lol

Paulus de Boskabouter zei:
sign0173.webp
Mooi geworden! Lijkt me wel een hoop gepriegel zo'n motor... Toppie!
Het is inderdaad veel meer kleine oppervlakken bewerken en de Dap kan je dan ook maar op de grote(wat je groot kan noemen...)vlakken gebruiken.
veel met de handpads werken is de enige oplossing.

net resultaat!

wat betreft het werken met een machine zeg ik maar een ding: Spottbuff pads!
Heerlijk! :ja

ivo's zei:
net resultaat!

wat betreft het werken met een machine zeg ik maar een ding: Spottbuff pads!
Heerlijk! :ja

lijkt me inderdaad een goede aankoop....dan weet ik wat ik aan Sinterklaas moet vragen ;-)

ik heb ondertussen 4 motorfietsen gedaan, toen ik de eerste machinaal onder handen genomen had, was ik alleen in bezit van 5,5" pads...
Na deze motor besloten over te gaan op 4" spotbuffs, werkt geweldig!
zowel op rotary als op DAP :ja
verder natuurlijk ook te gebruiken voor die lastige hoekje op voor/achterbumpers, A/B/C-stijlen, koplampen, achterlichten enz. enz. enz.
Ben er zeker van dat je er plezier van gaat hebben! :cool

nicknameless zei:
Zelf rij ik ook motor en zie dan toch wel wat voordeel om een shampoo met wax te bebruiken.
Een motor is veel meer ´open´ dan een auto en tijdens het wassen komt de shampoo
en de (dus ook de wax) op allerlei plaatsen waar je verder met schoonmaken of poetsen of
waxen of wat dan ook slecht of niet bij komt.
Op die plekken blijft er dan toch iets van een waxlaagje achter.

Tis misschien maar heel sumier en zit mogelijk ook voor een deel tussen de oren maar
vind het zelf altijd wel een prettige gedachte...