• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnen of Buiten??

Diamond

Detailing trainee
9 jun 2014
25
35
Hey Carcleaners,

Met de voorbije dappere dinsdag actie heb ik eindelijk een Dapv3 aangekocht.

Ik heb hier al veel info gevonden en how to's. Maar er is iets dat ik nog even wil voorleggen:

Ik heb thuis geen garage ter beschikking....

2 opties mogelijk in mijn ogen:

1. Wassen op de oprit etc etc en in open lucht polieren? Steeds goed opletten per paneel dat er niets opwaait?

2. Thuis wassen. Naar men werk rijden. 19km inc snelweg etc... daar even waterless wash doen op een net gewassen auto... (geen water ter beschikking. Alleen elektriciteit.
En daar het preppen doen en polieren in de garage van men werk.

Thoughts?

Dit is mijn vehicle:

2aa10c7b79b0d1a7dbef2e42453a973a.jpg
 
Mooie auto!
Ik zou voor de 3e optie gaan.
Ik neem aan dat je op je werk wel even een emmer kunt vullen? Of emmers meenemen. Thuis of in een box afspuiten, daar wassen en afspoelen door er een emmer water overheen te gooien.
Anders zou ik optie 2 kiezen. Ik heb zelf helaas geen garage om in te werken, maar dit werkt wel echt veel prettiger, zeker met dit weer.
 
Probleem is dat ik op her werk alleen in de garage kan. De bureau zelf kan ik niet binnen en heb bijgevolg geen toegang tot water.

Ik kan wel wat bidons meenemen.

Binnen werken geniet ook de voorkeur voor enerzijds te harde zon en anderzijds pottekijkers :p.

Nu is het een slimme optie nog even een 'snelle' was te doen in de garage dmv wat water mee te nemen in bidons van 5L? Veel vuil zal 19km toch niet geven denk ik? :)
 
Neem gewoon genoeg water mee. Je moet namelijk ook je pads nog schoon kunnen maken tussen het polijsten door. Kijk ook even een YouTube filmpje hoe je pads "on the fly" schoonmaakt.
 
Neem gewoon genoeg water mee. Je moet namelijk ook je pads nog schoon kunnen maken tussen het polijsten door. Kijk ook even een YouTube filmpje hoe je pads "on the fly" schoonmaakt.

Yes! Daar had ik inderdaad ook al rekening mee gehouden.

Zal serieus wat 5L bidons mogen meenemen :')
 
Ik zou gewoon in de garage op het werk aan de gang gaan: dan heb je ook iets hogere temperatuur, dus ook het curen van wax/sealant gaat beter. Denk er wel aan dat je ook goede verlichting meeneemt, om je werk te kunnen bekijken.
 
Is dit een effectieve techniek om pads on the fly 'proper' te maken?

Iemand nog andere suggesties? Kan je tussentijds ook proper maken met water en op de Da droog laten draaien?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk