• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Binnenkort nieuwe Toyota Aygo, welke wax/sealant?

Thunderflash

Detailing trainee
19 feb 2010
27
47
Binnenkort kunnen we onze nieuwe Toyota Aygo ophalen. Tijdens de onderhandelingen over de aankoop van de nieuwe auto verbaasde ik me over het feit dat de dealer spontaan een waxoil behandeling meenam in de afleverkosten. Op het forum van de citybugs heb ik al gelezen dat waxoil weinig tot niks toevoegt aan de auto. Voor de €200,- die dit moet kosten sta ik liever mezelf een zaterdag in het zweet te poetsen.:-d
Vraag nu is: welke wax/sealant kan ik het beste op de zachte lak van de Aygo aanbrengen? Ik heb nog Meg NXT 2.0 staan.

Welke kleur heeft de Aygo? Dit kan de keuze beïnvloeden.

Wat is het belangrijkste: de mooiste glans of langere levensduur.

Er is geen 'beste' wax, hangt echt af van verschillende parameters.

Gewoon je NXT opmaken. En dan:

https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Wax_Sealant_Glaze_Detailer/Wax_in_vaste_vorm

Kies er maar eentje uit zou ik zeggen..

..Maar even serieus dan, als wij niet weten waar je naar op zoek bent, dan komen er echt 1000 waxen voorbij vanuit alle prijsklassen in alle geuren en kleuren.

Beschermen doen ze allemaal. De ene heeft een wat langere standtijd dan de ander, de tweede geurt lekkerder, de derde is is makkelijk op te brengen en af te nemen. En allemaal kosten ze geld.
Dus: Waar ben je naar op zoek en hoeveel mag het kosten? ;)

Erasmo zei:
Welke kleur heeft de Aygo? Dit kan de keuze beïnvloeden.

Wat is het belangrijkste: de mooiste glans of langere levensduur.

Er is geen 'beste' wax, hangt echt af van verschillende parameters.

We hebben wederom een zwarte Aygo gekocht.

GMToyota zei:
Gewoon je NXT opmaken. En dan:

https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Wax_Sealant_Glaze_Detailer/Wax_in_vaste_vorm

Kies er maar eentje uit zou ik zeggen..

..Maar even serieus dan, als wij niet weten waar je naar op zoek bent, dan komen er echt 1000 waxen voorbij vanuit alle prijsklassen in alle geuren en kleuren.

Beschermen doen ze allemaal. De ene heeft een wat langere standtijd dan de ander, de tweede geurt lekkerder, de derde is is makkelijk op te brengen en af te nemen. En allemaal kosten ze geld.
Dus: Waar ben je naar op zoek en hoeveel mag het kosten? ;)

Ik wil er ong. €40,- voor uitgeven. Ik zit er overigens aan te denken om na de NXT over te stappen op een vaste wax met carnauba. Het gaat mij niet om de lekkere geur maar om een wax die lang blijft zitten op de auto. Ik beschik over een DAP 500, dus als ze machinaal opgebracht dient te worden is dat geen probleem.

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Marque_d_Elegance_Carnauba_Paste_Wax_No_915_340g_CO-915_100812

Collinite 915. Mooi op zwart. Goede standtijd. Netjes onder de 40 euro. Klaar. :-d

Bedankt voor de snelle reacties. :cool
Zoals GMToyota schreef ga ik eerst de NXT opmaken en zal vervolgens overstappen op de aanbevolen Collonite 915.

Ook ik heb recent voor het eerst de Coll. 915 gebruikt.
Zeer goede wax en gebruiksvriendelijk.
Voor mij het belangrijkste was de standtijd, dit zou toch een aantal maanden moeten zijn, de toekomst zal het uitwijzen.
In ieder geval, mooie glans en beading op mijn zwarte Golf, dat kan ik nu al vaststellen...