Ik heb aardig wat topics afgestruind, maar kon hier niet direct wat over vinden. Mijn vraag is dus hoe jullie de binnenkant van de portieren, dorpels, kofferklep, motorklep en dergelijke aanpakken NA het wassen.
Deze delen zijn minder zichtbaar dan het exterieur van de auto en worden daarom nog wel eens op de tweede plaats geschoven. Dat doe ik dat eigenlijk ook, ik maak de boel alleen schoon met warm water, om vervolgens te drogen. Maar daar houdt het dan ook mee op.
Eigenlijk wil ik deze delen meer aandacht gaan geven en dan kom ik dus op het vraagstuk in hoeverre het zinvol is om de gedeeltes waar je bij kunt komen te kleien en (handmatig) te polijsten/waxen. Of het HAALBAAR is zal de praktijk uitwijzen, uiteraard kan je door alle randen, kieren en uitstulpingen al niet met een DAP uit de voeten lijkt mij.
Voorbeeld bij mijn auto zijn bijvoorbeeld de dorpels met een opstaand randje, als je daar met de draaiende pad van de DAP tegen aankomt zal de lak dat niet leuk vinden.
Ook heb ik aan de binnenkant van de portieren bij de KA meegespoten gedeeltes, onder de krassen. Misschien dat dat nog lukt met een DAP, maar zal zeer goed afplakken/afdekken worden omdat direct daaronder allerlei interieurstof en plastic zit.
En hoe ver kan/moet je gaan bij bijvoorbeeld de binnenkant van je kofferklep of onder de motorkap. Zit daar uberhaupt wel wax/bescherming en is dat dan ook nodig om bij te houden?
Veel vragen dus, hopelijk kan iemand hier wat zinnigs over roepen of vertellen hoe dit het best (niet) aan te pakken.
Deze delen zijn minder zichtbaar dan het exterieur van de auto en worden daarom nog wel eens op de tweede plaats geschoven. Dat doe ik dat eigenlijk ook, ik maak de boel alleen schoon met warm water, om vervolgens te drogen. Maar daar houdt het dan ook mee op.
Eigenlijk wil ik deze delen meer aandacht gaan geven en dan kom ik dus op het vraagstuk in hoeverre het zinvol is om de gedeeltes waar je bij kunt komen te kleien en (handmatig) te polijsten/waxen. Of het HAALBAAR is zal de praktijk uitwijzen, uiteraard kan je door alle randen, kieren en uitstulpingen al niet met een DAP uit de voeten lijkt mij.
Voorbeeld bij mijn auto zijn bijvoorbeeld de dorpels met een opstaand randje, als je daar met de draaiende pad van de DAP tegen aankomt zal de lak dat niet leuk vinden.
Ook heb ik aan de binnenkant van de portieren bij de KA meegespoten gedeeltes, onder de krassen. Misschien dat dat nog lukt met een DAP, maar zal zeer goed afplakken/afdekken worden omdat direct daaronder allerlei interieurstof en plastic zit.
En hoe ver kan/moet je gaan bij bijvoorbeeld de binnenkant van je kofferklep of onder de motorkap. Zit daar uberhaupt wel wax/bescherming en is dat dan ook nodig om bij te houden?
Veel vragen dus, hopelijk kan iemand hier wat zinnigs over roepen of vertellen hoe dit het best (niet) aan te pakken.