• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blaadjes zien in de lak

maxverweij

Detailing rookie
24 mrt 2012
6
0
Ik had voor iemand zijn auto lak gedaan 6 wekend geleden, hierbij gepolijst en sealant en wax van pb gebruikt. Alleen belde hij me vandaag dat hij blaadjes op zijn auto had, deze verwijdert, en na het wassen zag hij als het ware de nervels van de blaadjes op zn motorkap liggen.. Hoe kan dit? Heeft dat met wat ik gedaan heb te maken of niet? En hoe kan ik evt zo probleem oplossen?

Wat heb je precies gedaan? Mocht je een wax of sealant gebruikt hebben, dan is het enige wat ik me kan bedenken dat de blaadjes een afdruk in de wax of sealant heeft achtergelaten. Als dat zo is, dan vind ik dat wel vreemd. Ik heb het niet eerder meegemaakt.
Ik verwacht dat de afdrukken met een simpele QD of SW behandeling al weer weg zijn. Als dat niet zo is, dan één hit met finale.

Heb je een foto?

Bladeren kunnen zuren bevatten die (zeer) schadelijk kunnen zijn voor de lak.

Het heeft niets met jouw behandeling te maken overigens.

Een foto is wenselijk, dan kunnen we zien wat de schade is.

Als het ingewreten zuur is, dan zal QD en/of een hit met finale weinig uithalen. We kunnen er echt pas iets nuttigs over zeggen na het zien van het probleem.