• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blaasjes op motorkap

pkt

Detailing addict
4 jan 2012
27
60
Sinds paar weken in het bezit van een citroen c5 uit 2008,en gezien dat deze bij het citroen -teken een paar plekskes heeft waar de verf in blaasjes is.....

Alsook heeft ie last van steenslag,wat bij de verkoop goed gemaskeerd is door een filler of zo]-0 .Die steenslag zal ik laten wegdoen met de SSr techniek,maar nu is mijn vraag wat ik zou kunnen doen aan die blaasjes...

Tnx
 
die blaasjes is waarschijnlijk roest onder de lak. had ik ook. alleen is na 3 jaar wel erg snel ook al is het Frans. hoe lang zit er lak garantie op een citroen?
 
auto is tweedehands gekocht.En om te kunnen aanspraak maken op lakgarantie moet het onderhoudsboekje ivm de controle op de lak ingevuld zijn en dit is bij deze leasing niet gebeurd!Verkoper zei me ook dat de motorkap niet kan roesten omdat hij uit alu is!
 
Zowel de Phase I & II hebben een aluminium motorkap. Maar dit wil wel corroderen! Tim zijn R8 had ook een lelijke plek op zijn portier. Zou eens met Citroen contact opnemen, waarschijnlijk moet je dan even langs een dealer om het te laten controleren.
 
Je kunt altijd langs de dealer gegaan. Ben destijds met mijn 206 ook bij de Peugeot dealer geweest. Hebben foto's genomen en opgestuurd naar Peugeot Nederland. Hier hing het wel om het onderhoudsboekje, de monteurs van Peugeot hadden de schade eerder kunnen ontdekken. De kans is wel aanwezig dat er niets gedaan wordt, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik vraag mij trouwens af in hoeverre er bij een erkend dealer wordt gelet op lakschade/corrosie en of deze genoteerd wordt zodat er actie kan volgen. Maar dit terzijde.:)_[]
 
Gewoon langs de dealer en als die niet wil naar de importeur
Tussentijdse controle is een truc, zou alleen gelden als jij zelf erg laat reageert
Niets zegt dat de schade groter is dan wanneer de dealer die zou hebben ontdekt
 
Net es gebeld naar de dealer en mag dinsdag langsgaan.Is het boekje ingevuld op controle van de lak toen de wagen 4j was vroeg de dame mij?Lol,wagen is van eind 2008 en net 3j oud,was geen probleem dan zei ze.

Dinsdag weet ik meer!Ben benieuwd
 
Zonder foto is dat helemaal niet te beoordelen! Maar als het gecorrodeerd dan zal het eruit moeten worden geschuurd worden e.d.
 
2rw4xsy.jpg



Motorkap van c5 is trouwens in alu!
 
Citroen neemt alleen de claim serieus als je het onderhoudsboekje volledig is bijgehouden en afgestempeld.
Is dat niet het geval dan zal het erg moeilijk worden. Ze zijn bij PSA flink aan het opletten met elke claim,zowel bij Citroen als Peugeot.
Zit je met teveel km over je onderhoudsbeurt heen kan je al een probleem hebben met garantie.
 
Dat ze niet blij zijn met claims begrijp ik wel, maar wat ik dan totaal niet begrijp: Wat heeft een onderhoudsbeurt in vredesnaam met de lak te maken?:weetniet
 
Onderhoudsboekje is prima ingevuld,en trouwens bij veel merken wordt alles bijgehouden in de computer en wordt het onderhoudsboekje niet meer ingevuld!Auto is ook pas 3j oud,en 1ste controle op roest is aan 4j
 
Kawouter zei:
die blaasjes is waarschijnlijk roest onder de lak. had ik ook. alleen is na 3 jaar wel erg snel ook al is het Frans. hoe lang zit er lak garantie op een citroen?
Mijn vader z'n C5 was nog geen jaar oud toen rondom de ramen overal blaasjes tevoorschijn kwamen. Zou je toch ook niet verwachten, is toen wel onder garantie opgelost.
 
Bij Opel zit er ook 10 jaar lak garantie op, maar alleen als de dealer bij iedere onderhoudsbeurt ook het gedeelte achterin het onderhoudsboekje invult.
Laten we eerlijk zijn, zo'n auto wordt de eerste 3 - 5 jaar dealer onderhouden en daarna gaat ie gewoon naar een knutselaar / algemene garage.
De eerste echte roest komt ook na 5 - 7 jaar en daar sta je dan met je volledig verzinkte carrosserie en de eerste beginnende roest.

Hopelijk gaat Citroen bij jou een stuk makkelijker om met je klachten, een auto van 3 jaar oud uit zo'n prijsklasse met deze punten dat kan natuurlijk niet.
Wat wellicht zou helpen is om te kijken of je nog andere C5 rijders kent die ook dit probleem hebben.


Kawouter zei:
alleen is na 3 jaar wel erg snel ook al is het Frans.

Heb hier een 2 maanden oude Kangoo staan (11.000km) die al roest heeft IN de portierstijlen...
 
Hier staat een 5 maanden oude Caddy (8800km) met roest aan de felsnaden van de achterdeuren...

Hoop dat het probleem naar tevredenheid word opgelost. Mijn maat heeft een C5 phase II met 3,5 ton op de teller (nieuw gekocht) daar zit geen spatje roest op.
Hij is Citrofiel en heeft vanaf de BX nooit meer noemenswaardige roest gehad.
 
Ja,tnx voor de antwoorden allemaal,dinsdag mag ik es langs bij de dealer,kan al niet meer wachten!Ik houd jullie zeker op de hoogte!

Tnx
 
auto heeft zoals eerder vermeld ook wat last van steenslag,kunnen deze bubbelkes dan ook niet voortkomen uit steenslag?
Hopelijk maken ze dr geen probs van(van die steenslag)
 
Ik heb net wat zitten lezen op het forum van citroen nederland,daar zaten gelijkaardige gevallen.daar hebn ze als antwoord gekregen van citroen dat alu niet kan roesten en dat er maar 3j garantie zit op de lak!Maar blijkbaar is mijn geval geen alleenstaand probleem dus!
 
pkt zei:
auto heeft zoals eerder vermeld ook wat last van steenslag,kunnen deze bubbelkes dan ook niet voortkomen uit steenslag?
Hopelijk maken ze dr geen probs van(van die steenslag)

Als dat al zou zijn geweest dan had het plastic chromen logo toch ook happen moeten missen of in ieder geval ook steenslag vertonen ?

De Astra's van mijn model hebben soms ook last van dit soort plekjes. Dit wordt veroorzaakt omdat ze een tijdje verkeerde boutjes hebben gebruikt om de chromen strippen vast te zetten. Die boutjes beginnen te roesten en tast dan de lak om de gaatjes heen aan en nemen zo de rest van de lak mee.

Of dit bij jou auto ook zo is weet ik niet, wellicht dat je er iets mee kan ?