• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

black hole en natty's blue cure tijd

dark devil

Detailing addict
25 dec 2008
119
62
38
even eenvraagje omdat ik morgen aan de slag ga met deze produkten

bij de blackhole heb ik gelezen als goed is dat het ongeveer 5min kunt laten zitten maar je mag het ook gelijk afnemen klopt dat ??
enslaat balckhole ook wit uit of hoe kun je het het beste doen kwa opbrengen? handmatig en of machinaal??

bij de natty's blue
hoelang moet die ongeveer curen?
bne zowiezo van plan de wipe test te doen maar wat voortijd doen jullie meestal aan houden?

ik detail gewoon buiten achter op de parkeer plek
alvast bedankt

grtz tim
 
Hey Tim,

De Black Hole hoeft in principe niet te curen en kan direct worden afgenomen.
De Natty's kan je het beste een half uurtje laten curen.

Gr. Arjan
 
Black hole : even late " hazen" en dan kan je die afnemen, je kunt de auto helemaal doen en dan de hele auto weer afnemen in de volgorde waarop je het aangebracht hebt. Kan zowel handmatig als machinaal aangebracht worden (Zwarte pad)

Natty´s : aanbrengen en de swipetest doen. De curetijd is van een aantal factoren afhankelijk, met name temperatuur en luchtvochtigheid spelen hierin een rol.
 
oke zal het onthouden allemaal haha en de pro polish toch met de green light pad ofniet
miet eiglijk in een ander topic :schaam
 
Cees heeft me voor gedaan hoe je machinaal de black hole moet verwerken.

Je doe 3 erwtjes op een zwarte pad en werk hem in tot hij weer gaat glanzen, daarna wacht je tot hij weer mat "hazing" word.
Dan kan je hem uitwrijven.
 
jongens heel erg bedankt allemaal het is allemaal goed gelukt gister sta er nog steeds verstelt van wat je allemaal kan met de dap8d
 
Ik ga ook met deze combinatie aan de slag morgen. Dat ban de black hole is me duidelijk. Maar bij de Natty's heb ik nog vraagtekens. Curen is het goedje dun aanbrengen en dan even een half uurtje met rust laten en vervolgens uitpoetsen? Is aanbrengen dan dat je de wax ziet zitten (vegen etc) en later dat netjes maakt met de handpad?
 
Met curen bedoelen ze inderdaad het drogen van het produkt.

De wax dun aanbrengen. Als je zelfs denkt dat het té dun is, dan is het goed. Liever 2 dunnen laagjes dan 1 dikke plak.

De wax zodanig aanbrengen dat deze netjes en dun verspreid is.
Zelf breng ik het in een cirkelvormige beweging aan, zo sla je geen plekjes over.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Bedankt voor je uitleg, een half uurtje laten curen geeft me net genoeg tijd om de auto te doen en dan overnieuw te beginnen met uitpoetsen :)^