• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black hole > EXP > Natty's Paste Wax Blue??

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
Wil mijn auto binnenkort gaan detaillen, dus wassen, kleien, polijsten etc.
Na het polijsten had ik in gedachte om black hole aan te brengen. Daarna EXP en Nattys blue.
Nu heb ik 2 vragen, EXP is een sealant, geeft dit meerwaarde aan de glans/duurzaamheid?
Als dit weinig is kan ik het net zo goed weg laten of..? En kan ik nattys blue met een DAP aanbrengen?

groetjes

Zoals jij het heb staan is het een perfecte combi. Eerst een sealant en dan een wax.:-)^ De extra toevoeging van carnauba is altijd beter. Goed bekeken;-). De natty's kun je ook met de dapp aanbrengen maar de meeste doen het liever met het handje. De sealant is gewoon extra beschermend op langer termijn maar de carnauba geeft een warmere tint.

Oke duidelijk! Snel maar de DAP en de hele bende aanschaffen, dan maakt dat flesje exp ook niet meer uit! Gewoon gelijk goed doen dus...

Hoi,

Ik heb deze combi eind december aangebracht, en tot op heden werkt deze nog steeds.
Ik heb wel 2 lagen natty's aangebracht.

@ chost10: hoe breng jij de Natty's met de DAP aan? 2" pad? Ik zou zeggen, gewoon met het handje doen.

Ik breng een wax ook aan met de dap. Even met je vinger door de pot heen tot de bovenkant zacht romig is, dan op de pad smeren.

Nog mooier zou zijn om een 4 inch spot buff pad te nemen (rood, zwart of blauw) + bijbehorende backingplate voor de DAP, deze past namelijk precies in de houten pot Dodo Juice Super Natural :-d

qatsanqat zei:
@ chost10: hoe breng jij de Natty's met de DAP aan? 2" pad? Ik zou zeggen, gewoon met het handje doen.
In mijn geval kun je zo het klompje wax eruit nemen en deppen op het pad. En natuurlijk niet laten vallen ( nog niet gebeurd:jippie ). Dan leg ik de massa eventjes op het deskeltje weg.:-)^ Werkt bij mij prima.

zo doe ik t ook, klompje wax eruit, beetje smeren op pad en gaaaaaan :)