• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Wow probleem op grote kunststof bumpers van o.a. Opel Corsa

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik zit met een probleempje. Dit weekend heb ik de Corsa weer een beetje opgefrist. Nieuw laagje Concorso erop en de bumpers weer mooi zwart gemaakt met Black Wow. De bumpers van de Corsa zijn helemaal van kunststof dus dit betreft een behoorlijk oppervlakt.
Vorige keer had ik de bumpers ook al behandeld met Black Wow en door de regen ontstonden er allemaal lange 'lopers'. Ik heb de bumpers toen niet nagewreven dus ik dacht dat dit de reden van de vieze lopers zou zijn. Gister heb ik de bumpers na de Black Wow behandeling echter goed nagewreven met een schone MF doek en tot mijn verbazing zaten er vandaag alweer een aantal van die vieze lopers op!!

Komt iemand dit probleem bekend voor? Op relatief kleine trims zoals bijvoorbeeld boven de wielkuipen heb ik dit probleem nog niet gehad en blijft de Black Wow goed zitten. Bumpers van redelijk formaat blijken echter een ramp! Zou eigenlijk toch niet mogen met een product en een prijs als de Black Wow. Ik vermoed dat het komt omdat het een siliconen goedje is en dus eigenlijk óp de bumper blijft liggen? Nou kan ik wel Trim Restorer gebruiken maar dit blijft maar slechts een paar dagen zitten.

Ik heb de SmartGel in bestelling staan. Iemand ervaringen met dit product? Ik vraag me af of deze niet hetzelfde probleem zal geven aangezien deze volgens mij ook siliconen bevat?
 
Ik denk dat je de trims wel zal ontvet hebben ,toch..

De Smart Gel zal wel hetzelfde zijn als de New Look Gel van Chemical Guys en deze heeft op mijn trims toch nog nooit 'lopers' nagelaten.
Maar wat heb je te verliezen ,ik zou hem eens kans geven.

Ook ,hoe lang heb je gewacht met navegen ,soms werkt het beter als je direct naveegt na het aanbrengen.

Ook zou je eventueel eens kunnen proberen de dressing aan te brengen en daarna een pure wax erover te zetten. Zodat het water er niet direct aankan. Test wel eerst een klein stukje ,de Fuzion en Supernatural werkten zonder problemen op mijn trims.
 
Ik kan niks zeggen over de producten omdat ik daar niet de ervaring mee heb maar ik ken wel het probleem van de lopers over de bumpers. Zelf heb ik een Astra met flinke kunstof bumpers en als het gaat regenen loopt het water van het dak via een soort gootje over de bumper zeg een centimeter of 10 uit de zijkant, daar krijg ik die lopers van. Mischien is het vuil wat in die gootjes achter blijft en zo je bumpers verzieken.
 
Hey Bart,

Bedankt voor je snelle reaktie. Ik heb ze dit keer voor behandeling niet 'ontvet' aangezien dit in mijn ogen niet nodig is. Bij de eerste applicatie natuurlijk wel, niet echt om te ontvetten maar meer om de bumper te reinigen. Om deze reden wordt kunststof volgens mij ook eerst met APC behandeld. Ik heb alle trims behandeld en vervolgens direct nagelopen met een MF.

Dat met die wax kan ik inderdaad wel eens proberen maar aan de andere kant zou het toch niet nodig moeten zijn met de kwaliteitsproducten die wij gebruiken?

Die SmartGel gaat er zeker weten komen, ik ben benieuwd! ;)
 
Benny ,ik kan natuurlijk niet garanderen dat het bij de Smart wel zal werken ,maar die New Look Gel werkte bij mij perfect. De standtijd was wel niet super indrukwekkend ,een week of 3 max met goed weer ,dan kon die wel een nieuw laagje gebruiken.

Het ontvetten ging me inderdaad over de eerste applicatie ,nu zou je dit inderdaad niet hoeven te doen. Het enige product wat bij mij ooit lopers heeft gelaten was die van Turtle Wax ,bij dit soort producten zou het inderdaad niet mogen. Maar goed materialen kunnen verschillen.

Wax alleen werkt ook redelijk fijn ,vooral de Fuzion gaf een goede indruk ,is mss ook eens het proberen waard.
 
Het enige wat helpt bij de kunststofbumpers van een Corsa is gewone SLAOLIE of LIJNZAADOLIE !!
Dat blijft wekenlang zitten zonder strepen of vlekken, da's tenminste mijn ervaring :ja

Wat ook goed werkt is de bumpers verwarmen met een haardroger of een heatgun ,met een heatgun moet je wel met iets meer beleid tewerk gaan :-b
 
ik gebruik chemical guys blue gard en werkt ook uitstekend.
blijft toch een klein maandje erg mooi
ook voor onder de motorkap een te gek resultaat.