• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

blackhole en wax na waxoyl behandeling

alexxer

Detailing rookie
20 okt 2013
26
0
Beste forum genoten,

Vandaag hebben wij onze nieuwe auto in ontvangst mogen nemen, een Ford Fiesta in de kleur Panther Black met een 1.0 drie cilindertje.
de auto is voorzien van een waxoyl behandeling... ik weet het, ik heb er vanalles over gelezen.
Nu vroeg ik me af of het kan/mag en nut heeft om de auto te verwennen met blackhole en een waxje, nadat ik hem uiteraard gewassen heb.

Ben nu uiteraard nog even flink aan het ontdekken in en om de auto maar zodra ik van de week alles heb uitgevonden, post ik de eerste foto's van dichtbij en interieur.

Hierbij twee even snel geschoten plaatjes met de telefoon,

6cc7443a-e47d-4630-ab62-7f3b6e720a88.webp

20131107_160308.webp

Heeft geen nut, je wil je glaze altijd direct op de lak hebben.
Nu smeer je de glaze oliën alleen maar uit over de coating.
Zou het voorlopig lekker zo laten en op zijn hoogst wassen.

Mooie auto trouwens, veel plezier ermee toegewenst. :-)^

Waxen kan altijd.(komt de standtijd van waxoil ook nog wel tengoede:-p )

En als het niet bevalt kun je hem altijd een echte detailbeurt doen:lol

Wel een mooie auto!8-) .

Zelf ben ik van mening dat het allemaal wat overbodig is in een tijd als deze.
Met een wax kan je een verbetering in standtijd, een subtiele verbetering in uiterlijk en een wat betere beading verwachten.
Echter in deze (winter)tijd, zijn die laatste twee binnen een mum van tijd verdwenen en moeilijk in stand te houden.
Verder zou je je kunnen afvragen of de toevoeging van extra standtijd op een coating die de winter wel zou mogen overleven echt nodig is.

Je kan dan altijd na de winter overwegen, om de coating te verwijderen en deze te vervangen door producten naar eigen keuze.

Misschien dat ik dan binnenkort eens expirimenteer met een wax, de waxoyl eraf slopen doe ik inderdaad wel na de winter.
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Gezien de vergelijkingstest tussen waxoyl en PB-Exp die bij Carclean gedaan is (zie filmpje elders op het forum), is de vraag of de waxoyl het eind van het jaar haalt. En met de laatste winters in het achterhoofd, alle kans dat dan pas de echte winter begint.

Ik vind Waxoil niet echt de term "coating" waardig. Een (puur!) waxje halverwege de winter op een zonnige winterdag heeft wel degelijk nut en zou ik ook zeker doen.

Mooie auto, veel plezier ervan! Met de mijne heb ik dat tot vandaag nog steeds. :) Je noemt zelf al voldoende te hebben gelezen over WaxOyl, trek daar je conclusies uit en doe wat jij het best acht. Zelf zou ik op een vrije dag de auto wassen, kleien, cleanen, glaze en waxen. Maar hé, we zijn niet allemaal gelijk. ;)

Op dit forum is ooit voorbij gekomen dat Black hole milde cleaners heeft die effectief worden als je het machinaal opbrengt. Het zou op die manier de onderliggende laag kunnen aantasten. Wat niet meteen betekent dat dit slecht hoeft te zijn, want het reinigt ook je lak.

Een pure wax kan altijd. :-)^

@IbizaSigna ik denk dat onze auto's dezelfde kleur hebben, panther black?
Hoe bevalt de lak bij jou? Als er een mooie dag voorbij komt en ik ook toevallig vrij ben dan ga ik misschien wel aan de slag.. Zit nog even te twijfelen..

Mijn Fiesta is ook in de kleur Panther Black. De zwarte lak is een heel mooie diepe kleur, alleen baal ik enorm van de door de fabriek geleverde orange peel. De kleur kan heel diep en mooi zijn. Zelf zit ik er aan te denken om van het voorjaar een orange peel behandeling te doen op de Fiesta.

Nou inderdaad, dat viel mij ook meteen op, de jouwe heeft dat dus niet als enige. Staat ons een mooi klusje te wachten! :-) Is een DAP500 daar wel voor geschikt of moet ik ander materiaal zoeken?

Dat is dan weer "geluk", wetende dat ik niet de enige ben. Zelf heb ik een DAP900 het zou kunnen alleen zou een rotary machine meer geschikt zijn om orange peel te verwijderen gezien de hogere power. Tegelijkertijd bedenk ik me nu net dan de Fiesta wel erg veel vouwen, hoeken en andere tricky kantjes heeft om de orange peel te verwijderen omdat de pad vlak en hard zijn. Misschien eens beginnen met een goede sessie compounden, denk dat dat al heel veel meer glans oplevert dan dat het nu is.