• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BlackPassat's Passat CC, CarPro Orangepeelpads gebruikt.

BlackPassat

Detailing rookie
5 mei 2009
1.906
0
Na zo'n drie jaar hier rondgehangen te hebben zonder een eigen projectpagina moet het er toch maar eens van komen.
Met mijn 3BG 2.0 20v sedan uit 2003 in BlackMagic Perleffekt heb ik nooit de moeite genomen om een "eigen pagina" aan te maken. Daar heb ik toch wel spijt van gehad in de loop van de tijd. Voor de aanpassingen en de detailklussen die ik aan deze auto heb gedaan zijn natuurlijk wel posts aangemaakt in "wat hebben we vandaag gedaan" en andere lopende topics.
Nu het er naar uitziet dat ik binnenkort een Passat CeeCee uit Duitsland in mijn bezit ga krijgen denk ik dat het een mooi moment is om een projectpagina aan te maken.

Hoe het zo kwam
Vanaf het moment dat mijn zonen Kenneth en Glenn met hun rijbewijs begonnen was het al duidelijk dat Kenneth degene was die de volgende eigenaar van de 3BG zou worden. Hij is al jaren net zo gek van deze auto als ikzelf ben en hij is ook degene die altijd trouw met mij de detailklussen aan deze en andere auto's uitvoert. Glenn is zeker niet ongevoelig voor mooie auto's maar hij is toch beduidend minder Petrolhead dan Kenneth en ik zijn.
In mei 2012 is Kenneth op examen gegaan en hij haalde het roze kaartje in één keer. Hij mag tot december-wanneer hij achttien wordt- alleen onder begeleiding van een coach rijden. BlackMassat hoeft op deze manier nooit bang te zijn dat ze zware boodschappen alleen moet doen: omdat hij zo graag rijdt, is hij altijd klaar om naar de Supermarkt te knorren in de Passat.
Vanaf de vroege zomer ben ik me aan het oriënteren op de volgende ride. Toen de eerste CeeCee uitkwam heb ik eens uitgeroepen dat dit toch wel mijn droomauto was. Daar werd de zoektocht dus op ingezet. Zoals zo vaak wordt er vooraf een budgetplafond ingesteld maar helaas, ook bij mij is dat nogal eens naar boven bijgesteld. Omdat ik toch liever wat leuke extra's op de auto heb dan een heel jong bouwjaar, is gaandeweg duidelijk geworden dat het een bouwjaar 2009 zou worden, liefst met een kilometerstand niet boven de 75.000 km.
Er was eigenlijk maar 1 "Musthave" Ik wilde heel graag een DSG-bak onder mijn volgende Passat.
De andere "Wannahaves" op de CeeCee waren: Panoramadak, getinte ramen achter, leer interieur.
Verder zouden Interlagos velgen en mijn lievelingskleur LC9Z: BlackMagic Perleffekt erg fijne features zijn, maar geen noodzakelijkheden. Omdat de zoekmachine van Mobile.de zo uitgebreid is had ik er snel enkele gevonden die aan de meeste criteria voldeden, sommige bij bedrijven maar ook enkele bij particulieren die natuurlijk prijstechnisch wat aantrekkelijker waren.

De keuze
In Nederland vond ik uiteindelijk in de buurt een auto die aan een aantal van deze voorwaarde voldeed, eigenlijk ontbrak alleen het leren interieur, nou daar is mee te leven.
Drie (3!) keer heb ik in de showroom gestaan bij de dealer met het kwijl in mijn mondhoeken, verkopers die mij wilden helpen waren echter niet te bespeuren. Veel te druk in de weer met hun smartphones en het luxe koffiezetapparaat. Uiteindelijk ben ik 25 km verderop bij een filiaal van dezelfde dealer gaan praten met de vraag of ze me misschien dáár wel wilden helpen met de Passat? Nou dat wilden ze uiteindelijk wel en na het eerste gesprek zou ik teruggebeld worden. Dit was op 7 september. Blijkbaar zijn mijn euro's heel smerig want ze moeten nóg bellen; niks meer gehoord dus.
Inmiddels was ik in onderhandeling geraakt met een Duitse particulier die een mooie CeeCee uit 2009 had staan. Gelijk maar de nadelen: géén Interlagos maar 18 inch Daytona (best mee te leven toch?) en geen zwarte maar een bruine (Mocca Anthracite Perleffekt/LC8Z) Ook een prachtige detailkleur!

Uit Duitsland
Op het internet is veel te vinden over het zelf importeren van een auto. Toch hield ik het gevoel dat ik het niet zelf moest doen omdat ik niet alle informatie -naar mijn idee- volledig kon krijgen. Een korte zoektocht op het net bracht me bij EU-Import uit Helmond. Enkele telefoontjes met dit bedrijf gaven mij het gevoel dat de import bij hun in juiste handen zou zijn. Het importeren heb ik met een gerust hart overgelaten aan EU-Import, en afgelopen weekend is de CeeCee opgehaald in Duitsland.
Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met dit bedrijf, ik ben blij dat ik me de administratieve ellende bespaard heb.
Deze week worden de perikelen met betrekking tot de RDW keuring en de BPM geregeld. Ik verwacht de auto in de eerste week van oktober te kunnen ophalen.

SAM_1697.JPG

SAM_1702.JPG


In dit verhaal lezen jullie consequent CeeCee als aanduiding voor deze Passat. Ik weet ook wel dat die vier E's er niet in horen maar ik heb gemerkt dat de forumsoftware de juiste afkorting vertaalt naar CarClean. Helemaal niet erg maar af en toe wel storend want ik bedoel niet altijd Carclean als ik de 2C's typ, net zo min als dat ik altijd de auto bedoel.
 
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

En hopen dat de komende weken snel zullen verlopen.En gelukkig heeft de huidige Passat een waardige nieuwe eigenaar :)^
 
Zo Johan, het is er dan toch van gekomen. Wat een mooie auto zeg, ga je project zeker volgen. En Kenneth mag ook niet klagen met zo'n eerste auto. Er zijn er die met minder moeten beginnen. :-b
 
@moccaPassat: my o my, eindelijk je droomauto werkelijkheid geworden
Echt een beauty om te zien en eerlijk gezegd vind ik de bruine kleur veel chiquer ogen. :heart_eyes:
Onwijs veel en veilige kilometers gewenst voor je gehele familie Johan !
 
Kanonne, da's nou eens echt een in de sfeer van "let's beat the crisis"
Veel veilige kilometers gewenst, ook voor mw CeeCee

Bruin is trouwens het nieuwe zwart :ja
 
Zo heel lastig is het overigens niet om een auto in te voeren hoor. Heb ik 5 jaar geleden als leek ook gedaan en het viel me erg mee.

BPJunior: Veel plezier met de "oude" Passat! :)^
 
Ikzelf heb mijn Signum door hetzelfde bedrijf laten invoeren, alles perfect verlopen en de auto werd netjes afgeleverd (poetsbeurt).
Succes met het wachten, ik heb destijds ook tussentijd een bezoekje gebracht aan ze om mijn auto in hun loods te gaan bekijken.
 
DennisD zei:
Ikzelf heb mijn Signum door hetzelfde bedrijf laten invoeren, alles perfect verlopen en de auto werd netjes afgeleverd (poetsbeurt).

Ja nog zoiets: ik had expliciet aangegeven dat de auto niet gepoetst of wat dan ook mocht worden, dat wil ik natuurlijk zelf doen.
Wat blijkt nu? De oude eigenaar heeft hem voor aflevering nog een "Komplet Politur" laten geven.
Nou ja, het was goed bedoeld.
 
Nou, ******BruinePassat, gefeliciteerd met de aanwinst.
Handig dat je 'm niet meer hoeft te polijsten.
En mooi dat je het alvast post, dan hoef ik het niet meer 'geheim' te houden.

(Soepergrover dacht trouwens dat je bedoelde dat Bert je forumnaam moest aanpassen) :-b


(nee, geintje, wist ik wel dat dat niet hoeft)
 
Damn, das wel een hele mooie zeg....

**mompelt iets over later als ik groot ben**;)

Veel rij- en detailplezier, al maak ik me daar niet al te veel zorgen over.
 
Mooi Johan, heeeel mooi, leuk om je verhaal te lezen en we zijn erg benieuwd naar de foto's als je droomauto voor de deur staat!!
 
@Blackpassat, ach ja ik was (toen)tevreden over het door hun behaalde resultaat. En als je zelf toch de auto wil aanpakken maakt het eigenlijk ook niet uit of ze het wel of niet doen.
 
Mooie CC hoor ! ik bedoel C C ! Vindt de velgen wel erg mooi... Die interlagos zie je wel heel vaak onder deze auto...

Deze velgen zie je niet zo vaak.