• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bladblazer

etwoss

Detailing trainee
29 dec 2019
20
25
Oss
Hoi

Hoeveel wind in km/uur moet een bladblazer kunnen blazen om een auto netjes droog te kunnen krijgen?

Eric
 
Is dat ook die van de kerel van Forensic Detailing? Lijkt me best een aardig ding als je de video's ziet, maar niet om een hele auto te doen misschien.
 
Waar wil je hem specifiek voor gebruiken? Voor de hele auto of voor spiegels/roosters/velgen?
 
Kun je niet beter gewoon droogdoek nemen? Heb zelf een Makita bladblazer op 2 accu's voor in de tuin. Voor de grap eens geprobeerd op de auto maar werkte niet 100% je blaasmond is best groot dus er blijft beetje water achter. Je kan natuurlijk de blaasmond kleiner maken maar hou er wel rekening met gewicht 3,5 kg ( bij de Makita)
 
De hele auto is denk ik lastig in een wasbox met een ding op accu. Zoals @Patrick aangeeft is een droogdoek (of twee) handiger en een stuk sneller. Heb je hele gevoelig lak waarbij je met het drogen marring creëert dan is het zeker een optie om te drogen met een bladblazer.
 
Weet niet of je al accu's hebt van bepaald merk van ander gereedschap anders word het zeker een dure oplossing. ( prijzen zijn van Matika deze ken ik ongeveer omdat ik hier zelf meestal mee werk)
Bladblazer 100 euro
4 accu's aan 65 euro per stuk
accu oplader 60 euro
Dan zit je al op zo 420 euro is een schattig heb de prijzen niet opgezocht.
Droog doek set van 3 stuks https://www.carclean.com/nl/monello-senza-acqua-piazza-trio-drying-towels-45x45cm.html is 21 euro.
 
Ik gebruik al 10 jaar de bladblazer van Toro , blaast een 420 km/u ,als er een wax op de lak staat vliegt het water er af...
 
Kijk eens naar het merk EGO blower. Is erg prijzig (met accu en lader dik €600) maar is beste op de markt. Goed om dik 90% van het water (als je auto gecoat of gewaxt is natuurlijk) af te blazen.
Al het water weg in kieren etc. Daarna alsnog met een quick detailer of andere topper (beadmaker bijvoorbeeld) de auto compleet droog en beschermd.
In dit filmpje nogmaals uitgelegd.