• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak laat los

gogo

Detailing addict
18 okt 2015
34
50
Op de A stijl rechtsvoor laat de blanke lak een beetje los, je kunt het er zo af krabben met je nagel.

Wat verder op de A stijl zit de lak wel vast.

Ik moet de auto nog polijsten, kan ik hier nog wat aan doen voor het polijsten, en waar moet ik op letten?

gr
 

Bijlagen

  • megane 1.JPG
    megane 1.JPG
    287,8 KB · Weergaven: 364
je geeft te weinig info.
Is de lak al oud, slecht onderhouden enz.
of is deze juist (te) nieuw en door te snel allerlei producten erop,
loskomt. Bij nieuwe lakken altijd ca. 2 maanden wachten.
Maar als het slijtage is of een te grote oppervlakte is, dan is het beste
om dit over te (laten) spuiten. als je zelf dit wilt doen, weet dat spuitnevel
overal kan komen. Lak weg is spuiten. Of naar een schade herstel bedrijf gaan
en hen om advies vragen.
 
Hey GoGo, :D

Blanke lak die loslaat, dat is het begin van het einde. Dit zal naar verloop van tijd steeds verder uitbreiden. Het enige wat je hier aan kan doen zonder teveel moeite, is het uitbreiden vertragen door het vet te houden met een wax. Maja, aan de beurt, dat ben je sowieso een keer. Dus spuiten zal ooit nodig zijn.

Je kan de gehele auto polijsten en op deze A-stijl met beleid polijsten. Ik heb het dan over polijsten met een excentrische machine, zoals een DAP.

JA, het kan de plek iets erger maken.
Ja, dan ziet het er voorlopig wel beter uit en zal de verkregen glans de boel wat blinderen.
Ja, houdt de boel vet met een wax.



Greetz
 
Ik heb op de auto van mijn moeder afgelopen week een heel klein beetje blanke lak aangebracht met een lakstiftje. Om t verder afbladeren te voorkomen....
Tis een auto van bouwjaar 2001.... Het is niet super netjes gelukt. Maar goed. Als ik er niks aan had gedaan was het volgend jaar helemaal weg geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Blanke lak die loslaat
Kun je repareren met een spot repair,
Mits het niet te groot is maar overspuiten ontkom je niet aan
 
Jongens bedankt voor de reactie's, de auto is uit 2003 dus ls wel oud.
Ik ga hem wel voorzichtig polijsten en de A stijl vet houden met wax.
Overspuiten is geen optie, daar is hij te oud voor, het belangrijkste is dat hij rijd, en dan het liefst zo mooi mogelijk tegen weinig kosten;)