• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak verdwenen oude velgen

dweomir

Detailing chief
29 mrt 2017
78
78
Nijmegen
Beste,

Ik ben bezig mijn winterset schoon te maken. Ik gebruik ze als winterset, maar de vorige eigenaar heeft er denk ik 90.000 km mee gereden, zonder er naar om te kijken. Ik heb de velg op de foto alleen nog maar gewassen/zure velgreiniger/Gyeon Tar en Non-Ferro op los gelaten. Het is duidelijk dat de blanke lak op plekken loslaat/weg is. Wat ik wil doen is kleien, polijsten en Gyeon Rim er op te doen. Wat ik me afvraag is of het verstandig is om het "gebobbelde lak" te verwijderen met bv karamelschijf/heel licht staalwolletje, alvorens de Gyeon Rim aan te brengen. Alvast bedankt.

Groetjes,

IMG_2228.JPG
IMG_2229.JPG
IMG_2230.JPG
 
Ik denk dat er dan nog maar weinig overblijft van je lak! :p

Alleen de slechte lak verwijderen en dan gaan polijsten is dweilen met de kraan open. Er blijft immers weinig over waar Rim op kan hechten en wát er over blijft zal ook niet lang blijven zitten. ;)
 
Gezien het patroon is er een bandenapparaat gebruikt met klauwen die een afdruk achterlieten
De bobbeltjes zijn de lak over corrosie van de onderliggende materialen.
Oude lak en corrosie weghalen en bijtippen (is toch de binnenkant).
Kan je daarna beschermen ...
 
Vanavond flink wat lak weg kunnen halen (kon je er makkelijk "afchippen"). Wil ze daarna gaan schuren (welke stappen in korrel moet ik nog even uitzoeken), om dan met Motip Primer Grijs en Motip blanke lak af te werken en natuurlijk na afloop beschermen (wel van te voren polijsten denk ik zo). Opvullen met staalplamuur gaat mij wat te ver gezien het met name om de binnenkant van de velg gaat. Lekker werkje om in de avond te doen als je in de tuin zit met een Karmeliet en het is nog 20 graden :) Foto's van het eindresultaat volgen. Komen deze niet, dan heb ik 4 velgen vernaggeld :(

Greetz,
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Schuren met korrel 240, ontvetten en dan primer.
Laten drogen, schuren korrel 400, ontvetten en velgenlak erover (Motip of iets anders) en dan kort erna vernislaagje op.
Enfin, zo zou ik het doen e.

Als je wilt polijsten, wel tijd tussen laten denk ik. Zal wel zijn zoals bij een pas gelakte wagen, die mag je ook niet direct erna polijsten.