• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blauwe waas op de ruiten. Gaat niet weg!

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Hallo allemaal,

Toen ik mijn auto heb gekocht in Juli heb ik de ruiten schoon gemaakt met Meguiars glass cleaner. Daar leken ze wel van op te knappen. Maar naar een week of 2 later, de zon schijnt erop. En een blauwe waas aan de binnenkant van de ruit. Weer schoon gemaakt. En even later weer het zelfde. Laatst heb ik HG Ruitenreiniger gekocht... Helpt ook niet!
Glassex gebruik ik absoluut niet! Dit is grote rommel. Meer mensen dit mee gemaakt? Het valt me dus ook wel tegen van meguiars. Hoe krijg ik nou een schone ruit? :confused:
Ik heb er geen foto van. Je ziet het alleen als de zon erop schijnt. Wanneer je er dan met je vingers aan zit, dan lijkt het gewoon vies vettig.
 
Uiteraard gewoon een schone doek gebruikt. Maar t is een blauw achtige waas. Vreemd...
 
Laatst bewerkt:
Als de vorige eigenaar spiritus of Glassex heeft gebruikt om de ruiten schoon te maken, dan is dat het probleem. Dat laat namelijk een blauwe waas achter wat heel moeilijk te verwijderen is. Je kan het proberen met een (flinke) scheut ammonia in je waswater, en dan nawrijven met een stuk krantenpapier. Ook wil een glansspoelmiddel van de vaatwasser wel eens een goed resultaat opleveren. Persoonlijk vind ik de Meguiar's Glass Cleaner een zeer goed product. Google anders even op blauwe waas op ramen. Krijg je heel veel tips!
 
Mijn oma maakt de vitrinekast ruitjes schoon met Jenever, wellicht ook nog een optie om te proberen?
 
Bikkel;n411263 zei:
Heb je 96% alcohol, maakt ook heel goed schoon

Eens, jenever is ook sterk alcoholisch maar daar zit teveel suiker in
Witte doek of wit keukenpapier nemen, geeft in ieder geval geen kleur af

Met alle andere middelen wel je dashboard afdekken / afplakken
 
Ik wil straks even kijken als ik het met wat action polisch poets de boel weer helder krijg. Anders maar even kijken naar andere schoonmaakspul Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk