• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 318 (E36)

DennisBoersma

Detailing guru
7 dec 2018
128
105
Deze strakke BMW 318 is weer opgeknapt na een hoognodige poetsbeurt.
Handmatig gepolijst met super resin polish, wat is dat toch ook fijn spul. Lang niet alle swirls etc is eruit, maar maakt toch een heel verschil!

Eigenaar weer dik tevreden!
IMG_3080.jpg

IMG_3082.jpg

IMG_3086.jpg

IMG_3085.jpg

IMG_3083.jpg

IMG_3089.jpg

IMG_3084.jpg
 
Eigenaar tevreden, maar jij ook met het behaalde resultaat?
Detailen gaat vaak (poging) tot perfectie / meestal iets extra's ten opzichte van wat is afgesproken.

SRP is inderdaad bij handmatig gebruik een prima middel, als je de fillers voor lief neemt.

Hoeveel Demio's heb je inmiddels? Ik tel er 3!

Welk product heb je gebruikt op de onbespoten kunststof delen (side-skirts, stootstrips, bumpers)?
Ik ken iemand hier op het forum die ook een BMW heeft en op zoek is naar een geschikt middel hiervoor (@Quantoxx)
 
@Kees-sw ja zelf ben ik redelijk tevreden maar van dichtbij is de lak in slechte staat. Veel ingebrande vogelpoep, roest en krassen. Eigenaar wist niet wat ie zag toen ik de auto terug bracht dus dat gaf wel weer een goed gevoel.

Ja wij hebben thuis nu drie demios, m’n broertje en mijn ouders hebben nu ook 1 hahah.

De kunststoffen bij bmw zijn erg lastig om die te voeden. Ik heb iets van chemical guys gebruikt, alleen het kunst stof kleurde na een tijdje weer bleek. Dus dat ben ik nog aan het uitzoeken welk product het beste daarvoor is. Aangezien dit een bekend bmw kwaaltje is
 
Je zou hiervoor Gyeon Trim kunnen gebruiken. Ik gebruik het op een wagen die 7 op 7 buiten staat. Ben er tevreden mee, standtijd +/- 6 maanden. Ik top het maandelijks met Turtle spray & seal, wat de standtijd verlengt.
 
Ik ken iemand hier op het forum die ook een BMW heeft en op zoek is naar een geschikt middel hiervoor (@Quantoxx)
Haha, thanx Kees. :p

De trims op mijn E36 zijn ''nieuwer''. De latere modellen hebben bredere stootstrippen op de flanken en bij de oudere modellen alleen de M-uitvoering. Ik zie ook dat de dorpels van deze E36 van ongelakt kunststof zijn.

De trims zijn van heel fijn kunststof, dus daar pakt een coating zoals Trim erg goed op. Het probleem zit 'm bij mij veelal bij de dorpels en de onderzijden van de bumpers. (Glimmende delen) Deze heb ik al een keer gepolijst, gedressed, gecoat en meer, maar niks lijkt lekker te pakken.