Sinds april heb ik een nieuwe auto. De auto is in zeer goede staat. De auto is 10 jaar oud, maar dit is niet te zien. De auto is altijd met liefde behandeld. Echt de speld in een hooiberg gevonden. De auto voldoet verder aan mijn eisen. Ga er niks aan veranderen, ik ga hem alleen verder in nieuwstaat maken Daarom heb ik afgelopen week ruim 3 dagen gewerkt aan het exterieur.
Heb nog niet eerder zo lang aan een auto gewerkt. Heb het rustig aan gedaan. Er zat geen bescherming op de laklaag. De staat van de lak is verder goed, alleen de bekende swirls.
Stappenplan:
Auto gefoamed met Autobrite Foam
Gewassen met Meguiars NXT Carwash
Auto ingespoten met Monello Non-Fero
Gekleid met Meguairs klei
Rubbers afgeplakt
Lak geinspecteerd met bouwlamp
Gepolijst met Monello Raffini Mezzo Polish op gele pad
Gepolijst met Menzerna Final Finish op witte pad
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield Wax
Ramen met Meguairs Glasscleaner
Banden ontvet met APC
Banden behandeld met Meguiars Hot Shine Tyre
Diffusor eerst ontvet met APC en daarna met BlackWow behandeld
Foto's:
Foamen
Alleen de rond de stootstrips werd het echt paars. De rest van de lak viel mee.
De liggende delen waren echt vies. Dit kwam van de helft van het dak af.
Afgeplakt
Inspectie
Toch is het regelmatig nog lastig te zien. Hier lijkt de lak in zeer goede staat. Moet ik nog zwaardere lampen erin doen? Of werkt dit beter in een donkere garage?
Van het polijsten heb ik geen foto's gemaakt. Dag 2 heb ik puur gepolijst, ruim 9 uur mee bezig geweest.
Hieronder begon ik aan dag 3. Auto anders neergezet ivm de zon. Eerst weer even gewassen, omdat er zand van afgelopen nacht op kan zitten.
Daarna de Swissvax Cleaner Fluid aangebracht voor meer glans. Niet een heel makkelijk product om mee te werken. Daarna de Swissvax Shield aangebracht. Hieronder aan het curen.
Afters:
Ben erg blij met het resultaat. De glans is enorm. Ik ergerde me wel aan 2 beschadigingen. Op de achterbumper zit een schaaf en de onderkant van de voorbumper heeft ook ooit iets geraakt. Gisteren had ik een afspraak voor spot-repair.
Before:
After: (je ziet er wekelijk niks meer van, dat witte wat je ziet is reflectie)
Before:
After:
Heb nog niet eerder zo lang aan een auto gewerkt. Heb het rustig aan gedaan. Er zat geen bescherming op de laklaag. De staat van de lak is verder goed, alleen de bekende swirls.
Stappenplan:
Auto gefoamed met Autobrite Foam
Gewassen met Meguiars NXT Carwash
Auto ingespoten met Monello Non-Fero
Gekleid met Meguairs klei
Rubbers afgeplakt
Lak geinspecteerd met bouwlamp
Gepolijst met Monello Raffini Mezzo Polish op gele pad
Gepolijst met Menzerna Final Finish op witte pad
Swissvax Cleaner Fluid
Swissvax Shield Wax
Ramen met Meguairs Glasscleaner
Banden ontvet met APC
Banden behandeld met Meguiars Hot Shine Tyre
Diffusor eerst ontvet met APC en daarna met BlackWow behandeld
Foto's:
Foamen
Alleen de rond de stootstrips werd het echt paars. De rest van de lak viel mee.
De liggende delen waren echt vies. Dit kwam van de helft van het dak af.
Afgeplakt
Inspectie
Toch is het regelmatig nog lastig te zien. Hier lijkt de lak in zeer goede staat. Moet ik nog zwaardere lampen erin doen? Of werkt dit beter in een donkere garage?
Van het polijsten heb ik geen foto's gemaakt. Dag 2 heb ik puur gepolijst, ruim 9 uur mee bezig geweest.
Hieronder begon ik aan dag 3. Auto anders neergezet ivm de zon. Eerst weer even gewassen, omdat er zand van afgelopen nacht op kan zitten.
Daarna de Swissvax Cleaner Fluid aangebracht voor meer glans. Niet een heel makkelijk product om mee te werken. Daarna de Swissvax Shield aangebracht. Hieronder aan het curen.
Afters:
Ben erg blij met het resultaat. De glans is enorm. Ik ergerde me wel aan 2 beschadigingen. Op de achterbumper zit een schaaf en de onderkant van de voorbumper heeft ook ooit iets geraakt. Gisteren had ik een afspraak voor spot-repair.
Before:
After: (je ziet er wekelijk niks meer van, dat witte wat je ziet is reflectie)
Before:
After: