Afgelopen weekend stond deze BMW 335i gepland voor een exterieur detail.
De auto bij aanvang:
Zoals altijd, begin ik met de auto te foamen, zo kan het vastgekoekte vuil losweken en veilig afgevoerd worden zonder fysiek aan te raken.
Gebruikt:
- Monello foamlance
- IW Wipeout Foam
Het wassen gebeurd middels de bekende spullen, (geen foto's van het wassen zelf)
Gebruikt:
- 2 emmers
- washmitts
- IW Pure shampoo
Daarna waren de velgen aan de beurt.
Gebruikt:
- IW Liquid Fire (deed niets...)
- Monello Non-Ferro (blijft favoriet!)
- diverse borstels, washmitt en kwasten
Nadat de auto meermaals goed afgespoten en afgespoeld was, kon deze naar binnen, dit was geen overbodige luxe want het was erg koud (zeg maar gerust dat ik 2 navels had...)
Binnen eerst maar eens een paar mokken koffie naar binnen gewerkt om een beetje op temperatuur te komen.
Het kleien.
De lak voelde erg ruw aan, maar tijdens het kleien viel de vervuiling erg mee.
Gebruikt:
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting.
De eigenaar vertelde al dat de auto met name aan de linkerzijde (passagierskant...) enige schade had gehad. De lakdiktemeter legde dit feilloos vast aangezien de waardes met flinke stappen op liepen.
Omdat de BMW lak erom bekend staat erg hard te zij, betekende dit een weekend er vol gas tegenaan. Een testspot met een medium en harde pad en pasta deed niets dus werd er besloten op te schalen naar de rotary om vervolgens te finishen met een D/A.
Na wat gehannes met pasta's en pads besloten dit keer de lijn van Gyeon te gebruiken omdat deze best wel lekker verwerkte.
- Compound+
- Compound
- Polish
- diverse Scholl pads
Diverse swirls, niet echt schokkend.
Diverse voor en na foto's.
De glans en reflectie kwam er weer goed in ondanks het toch lastig is op een lichte kleur.
De uitlaten behandeld.
Gebruikt:
- accuboormachine
- polijstbal
- Great Lion ultra metal polish
- diverse doeken
De banden meermaals gevoed met IW Tyre Coat.
Nadat de lak ontvet was, deze behandeld met Infinity Wax Glass Canopy
Daarna nog de nodige kleine dingen gedaan om de puntjes op de i te zetten. Toen kon de auto naar buiten.
De auto bij aanvang:
Zoals altijd, begin ik met de auto te foamen, zo kan het vastgekoekte vuil losweken en veilig afgevoerd worden zonder fysiek aan te raken.
Gebruikt:
- Monello foamlance
- IW Wipeout Foam
Het wassen gebeurd middels de bekende spullen, (geen foto's van het wassen zelf)
Gebruikt:
- 2 emmers
- washmitts
- IW Pure shampoo
Daarna waren de velgen aan de beurt.
Gebruikt:
- IW Liquid Fire (deed niets...)
- Monello Non-Ferro (blijft favoriet!)
- diverse borstels, washmitt en kwasten
Nadat de auto meermaals goed afgespoten en afgespoeld was, kon deze naar binnen, dit was geen overbodige luxe want het was erg koud (zeg maar gerust dat ik 2 navels had...)
Binnen eerst maar eens een paar mokken koffie naar binnen gewerkt om een beetje op temperatuur te komen.
Het kleien.
De lak voelde erg ruw aan, maar tijdens het kleien viel de vervuiling erg mee.
Gebruikt:
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakdiktemeting.
De eigenaar vertelde al dat de auto met name aan de linkerzijde (passagierskant...) enige schade had gehad. De lakdiktemeter legde dit feilloos vast aangezien de waardes met flinke stappen op liepen.
Omdat de BMW lak erom bekend staat erg hard te zij, betekende dit een weekend er vol gas tegenaan. Een testspot met een medium en harde pad en pasta deed niets dus werd er besloten op te schalen naar de rotary om vervolgens te finishen met een D/A.
Na wat gehannes met pasta's en pads besloten dit keer de lijn van Gyeon te gebruiken omdat deze best wel lekker verwerkte.
- Compound+
- Compound
- Polish
- diverse Scholl pads
Diverse swirls, niet echt schokkend.
Diverse voor en na foto's.
De glans en reflectie kwam er weer goed in ondanks het toch lastig is op een lichte kleur.
De uitlaten behandeld.
Gebruikt:
- accuboormachine
- polijstbal
- Great Lion ultra metal polish
- diverse doeken
De banden meermaals gevoed met IW Tyre Coat.
Nadat de lak ontvet was, deze behandeld met Infinity Wax Glass Canopy
Daarna nog de nodige kleine dingen gedaan om de puntjes op de i te zetten. Toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: