Vorige week eindelijk tijd vrijgemaakt om de nieuwe leasewagen van mijn echtgenote te verzorgen. Het was mijn bedoeling om hem na levering (in december 2016) meteen onder handen te nemen, maar het vriesweer en mijn agenda staken stokken in de wielen.
Wij hebben ons geïnspireerd op de folder.
In realiteit ziet hij er zo uit.
De afgelopen weken heb ik hem al eens door de wasstraat gereden , maar hij had dringend wat verzorging nodig.
De wintervelgen heb ik eerst behandeld met Meguiars Hot Rims All Wheel Tire Cleaner.
Na wat wroeten met mijn standaard arsenaal aan borstels...
... zagen ze er weer toonbaar uit.
Maar de behandeling met Monello Non Ferro maakte toch nog wat vliegroest zichtbaar.
Voor het wassen heb ik de kieren en de tankklep proper gemaakt met een zachte borstel en Poorboys World Bio Degradable All Purpose Cleaner Degreaser.
Ook de logo's kregen een vergelijkbare behandeling.
De motorruimte zag er nog redelijk uit.
Bij het schoonmaken van de motorruimte merkte ik wel op dat er twee vervelende verzamelplaatsen voor afval- en regenwater onder de motorkap zitten.
Het zijn volgens mij de plaatsen waar de ruitenwissers gemonteerd worden voor wagens met het stuur aan de rechterzijde. Doordat er geen afvoer is, blijft het water er gewoon instaan.
Ik ga toch eens vragen aan de dealer of daar geen gaatjes in geboord kunnen worden zodat het water weg kan.
Ondertussen ging het werk goed verder en werd ik in de watten gelegd door de normale bestuurder van de Beemer.
Ik heb alle kieren en de velgen droog geblazen met de Metropolitan Vac n Blo Stofzuiger Blower.
Nadien zag de motorruimte er al een stuk frisser uit.
Het kleien met Meguiars Quik Clay Detailing System maakte duidelijk dat de wagen proper afgeleverd is en dat een wagen niet erg vuil wordt als je hele dagen van parkeergarage naar parkeergarage rijdt.
Dit was het effect op de klei na het behandelen van het dak.
Voor de wax heb ik weer mijn all time favourite gebruikt: Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar.
Zoals je ziet, heb ik daarvoor mijn DAP niet boven gehaald.
Deze foto laat wel goed zien dat de zetels fluorescerende biezen hebben. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom BMW dat gedaan heeft.
Ik heb de lak niet gepolijst omdat mij dat niet nodig leek. Na het aanbrengen van de was zag de lak er zo uit.
Voordat ik de buitenkant gedaan heb, heb ik overigens het interieur gereinigd. De kleur van het interieur zal zeker niet iedereens favoriet zijn, maar in combinatie met de kleur van de lak, vind ik het wel geslaagd.
Ik vind dat de vier enkele mooie designdetails heeft.
Het verzorgen van de logo's houdt ze proper.
Tegen valavond was de wagen klaar. De foto's zijn niet veelzeggend omdat het ondertussen al te donker was geworden.
Toch enkele afsluitende beelden.
En zo staat de 420 op zondagavond terug proper langs zijn kleine broer.
Bedankt voor jouw interesse in dit verslag!
Wij hebben ons geïnspireerd op de folder.
In realiteit ziet hij er zo uit.
De afgelopen weken heb ik hem al eens door de wasstraat gereden , maar hij had dringend wat verzorging nodig.
De wintervelgen heb ik eerst behandeld met Meguiars Hot Rims All Wheel Tire Cleaner.
Na wat wroeten met mijn standaard arsenaal aan borstels...
... zagen ze er weer toonbaar uit.
Maar de behandeling met Monello Non Ferro maakte toch nog wat vliegroest zichtbaar.
Voor het wassen heb ik de kieren en de tankklep proper gemaakt met een zachte borstel en Poorboys World Bio Degradable All Purpose Cleaner Degreaser.
Ook de logo's kregen een vergelijkbare behandeling.
De motorruimte zag er nog redelijk uit.
Bij het schoonmaken van de motorruimte merkte ik wel op dat er twee vervelende verzamelplaatsen voor afval- en regenwater onder de motorkap zitten.
Het zijn volgens mij de plaatsen waar de ruitenwissers gemonteerd worden voor wagens met het stuur aan de rechterzijde. Doordat er geen afvoer is, blijft het water er gewoon instaan.
Ik ga toch eens vragen aan de dealer of daar geen gaatjes in geboord kunnen worden zodat het water weg kan.
Ondertussen ging het werk goed verder en werd ik in de watten gelegd door de normale bestuurder van de Beemer.
Ik heb alle kieren en de velgen droog geblazen met de Metropolitan Vac n Blo Stofzuiger Blower.
Nadien zag de motorruimte er al een stuk frisser uit.
Het kleien met Meguiars Quik Clay Detailing System maakte duidelijk dat de wagen proper afgeleverd is en dat een wagen niet erg vuil wordt als je hele dagen van parkeergarage naar parkeergarage rijdt.
Dit was het effect op de klei na het behandelen van het dak.
Voor de wax heb ik weer mijn all time favourite gebruikt: Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar.
Zoals je ziet, heb ik daarvoor mijn DAP niet boven gehaald.
Deze foto laat wel goed zien dat de zetels fluorescerende biezen hebben. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom BMW dat gedaan heeft.
Ik heb de lak niet gepolijst omdat mij dat niet nodig leek. Na het aanbrengen van de was zag de lak er zo uit.
Voordat ik de buitenkant gedaan heb, heb ik overigens het interieur gereinigd. De kleur van het interieur zal zeker niet iedereens favoriet zijn, maar in combinatie met de kleur van de lak, vind ik het wel geslaagd.
Ik vind dat de vier enkele mooie designdetails heeft.
Het verzorgen van de logo's houdt ze proper.
Tegen valavond was de wagen klaar. De foto's zijn niet veelzeggend omdat het ondertussen al te donker was geworden.
Toch enkele afsluitende beelden.
En zo staat de 420 op zondagavond terug proper langs zijn kleine broer.
Bedankt voor jouw interesse in dit verslag!