• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 5 serie eerste review Nanolex BC

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Peeps,

Gisteren en vandaag stond er een mooi zwarte BMW 5 serie op het programma.
Na overleg met de eigenaar gekozen voor de Nanolex BC en Nanolex Si3d.
Auto zat voornamelijk onder de swirls en hier en daar wat krasjes.
Is ook de eerste keer dat ik de Nanolex BC ging gebruiken na de SSd.
Ik gebruik deze showoff dan ook gelijk als review van dit product.
De auto waar het omgaat bij aanvang:
upload_2017-9-23_18-12-23.png


De foto's van het was proces laat ik weer achterwege zodat ik meer ruimte heb voor het polijsten en de review.

1. Wassen & Drogen:

- Nanolex Pure Shampoo
- Nanolex Insect Remover
- Valet Pro kwasten voor de gril, kiertjes etc
- Monello thick mitt
- Monello Sponge
- Nanolex Drying towel

2. Velgen en Banden:

- Monello Non Ferro
- Valet pro kwasten
- Nanolex Tire and Rubber restorer
Velgen zat flink wat remstof op, de non ferro drie keer moeten gebruiken.....
upload_2017-9-23_18-15-25.png


3. Interieur en Glaswerk:

Interieur was altijd goed onderhouden, alleen beetje stoffig en het leer opfrissen.

- Nanolex Interior cleaner
- Nanolex Glass cleaner
- Verschillende kwastjes
- Uitzuigen

upload_2017-9-23_18-17-39.png

upload_2017-9-23_18-18-1.png


En klaar:
upload_2017-9-23_18-18-45.png


4. Kleien

Alleen bij de dorpels en gebruikelijk plekken kwam nog vuil af.

- DDJ Born Slippy
- Monello Dolce Verde
upload_2017-9-23_18-19-40.png


upload_2017-9-23_18-20-2.png


5. Polijstwerk

- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Nanolex Grey Cutting pad voor de swirls
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Spiderpad voor de krasjes
- Dap 500V3 met Nanolex Heavy Cut en 3.5 Scholl Purple compound pad voor de bumpers, verlichting etc
- Rupers LHR 15 met Nanolex Finish Polish en Nanolex blue thin pad.

Wat een verlichting die rupes, vooral in combo met de spiderpad werkt dit echt super op duitse lak.
Ben blij dat ik die heb aangeschaft na al die maanden :)
Wat pic's van het polijstwerk:
upload_2017-9-23_18-23-16.png

upload_2017-9-23_18-23-30.png


upload_2017-9-23_18-23-44.png

upload_2017-9-23_18-24-7.png


Mistlampen voren:
upload_2017-9-23_18-24-32.png


6. Ontvetten en Coaten

- Nanolex EX
- Nanolex BC
- Nanolex SI3d

Toen begonnen met het ontvetten van de lak per paneel om aan de slag te kunnen met EX.
Stukje review van de Nanolex BC

Het gaat dus om deze kandidaat:
upload_2017-9-23_18-26-24.png


Deze BC heeft van zichzelf geen waterafstotende werking, deze is meer voor de krasbestendigheid.
Volgens Nanolex zou deze 3 jaar moeten blijven zitten en hij kan met zowel een coating of een wax getopped worden. Het aanbrengen gaat precies hetzelfde als de SI3d, alleen het verschil is dat bij de BC je niet maximaal 10 druppels hoeft aan te houden wat bij de SI3d wel moet.
Als je bij de Si3d teveel gebruikt ben je al snel ellebogen werk aan het doen om het uberhaupt eraf te verdelen. Bij de BC is dit niet het geval, ik heb 1 laag aangebracht op deze auto en heb nog 10 ml over.
Je ziet de BC vervliegen zodra deze op de lak zit, zodra dat begint moet je hem afnemen ( meestal na 1 0 a 15 sec )
Het afnemen is echt makkelijk en het aanbrengen ook.
Je kunt hierna alleen niet gelijk gaan toppen, er moet minimaal 1 uur tussen ziten voordat je dat gaat doen.

Ik heb dus gekozen voor te toppen met twee lagen Si3d, dit ook weer per paneel en altijd een nieuw doekje als je paneel heb gehad. Anders krijg je vanzelf dat je teveel erop aan het smeren bent.

En toen waren we klaar na 2 dagen arbeit :D
het resultaat:
upload_2017-9-23_18-33-18.png


upload_2017-9-23_18-33-47.png

upload_2017-9-23_18-34-8.png


upload_2017-9-23_18-34-26.png

upload_2017-9-23_18-34-52.png


Thanks for reading, hopelijk hebben jullie iets aan de review.

Tijd voor een radler! Proost!
 

Bijlagen

  • upload_2017-9-23_18-32-44.png
    upload_2017-9-23_18-32-44.png
    770,8 KB · Weergaven: 163
De Rupes icm met de Nanolex pads bevalt goed? Werden de pads niet (te)warm? Deze pads zijn vrij dun toch?

Met de finish polish wel, omdat je dan standje 3 gebruikt. Maar de grey thin pad had ik na 2 hits al vervangen door de dikke versie.
De thin pad is erg dun, en ik merkte dat die op een gegeven moment niet meer pakte. Vermoedelijk inderdaad te warm of hj werkt niet lekker met de rupes. Draait ook heel moeilijk rond, toen ik de normale grey pad erop deed werkte het wel. Met de spiderpad is het helemaal ideaal :) dat werkt naar mijn mening nog beter.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Nice! :p

Kun jij wat meer vertellen over de Base Coat en de combi van BC + Si3D? Tezamen loopt de prijs al flink op en ik krijg het idee dat je voor dat geld (losse flesjes = ruim €120) ook bijv. Mohs kan aanbrengen en dan zelfs nog wat geld over hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
@Quantoxx de combi van beide is natuurlijk kras bestendig en waterafstotend. Het klopt het is toch een lap geld. Ik heb geen ervaring met mohs dus kan ze niet vergelijken. Als je de combi doet zou het 4 jaar moet blijven zitten, wel moet je de si3d dan hey jaar later opnieuw aanbrengen de bc niet. De si3d neemt wel makkelijker af na aanbreng van de bc.
 
Dus de combi kost al aardig wat en in totaal breng je al 3 lagen aan. (BC + 2x Si3D) Na een jaar moet je opnieuw de Si3D aanbrengen om de hydrofobische eigenschappen te verlengen.

Heb je al vernomen of de standtijd van de BC inderdaad zo lang is? Lijkt mij dat als je hem met een wax aftopt de standtijd al korter zal zijn.

Het klinkt als de Mohs + Booster combi, maar dan van Nanolex. Vraag me dus ook af hoeveel dikte/hardheid er word toegevoegd. Weet je hier iets van? ;)
 
Inderdaad drie lagen, de bc kan ook in meerdere lagen. De standtijd weet ik of niet ga die in oktober op mijn eigen visstick doen. Met een wax zal het alleen de hybrofibisch van de wax blijven dus inderdaad kortere standtijd. Hoeveel er wordt toegevoegd antwoord moet ik je schuldig blijven niet kunnen meten
 
Wauw, die is mooi geworden.
Zal wel een werk zijn geweest al die lagen coating, maar het is het waard.
Eigenaar zal blij zijn.

Alleen die dunne bandjes storen mij ontzettend, ziet er niet uit.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Coaten was al een halve dag werk inderdaad, komt ook omdat je een uur moet wachten totdat de bc uitgehard is voordat je mag toppen. Maar goed dat uurtje kun je opvullen met alvast afwerken van de trims en banden etc. Eigenaar was enthousiast in ieder geval ☺️
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
op de SDD bij carclean heb ik nanolex over deze BC gesproken. Hij zei inderdaad dat de BC jarenlang kon blijven zitten.
Je kon de auto zelfs polijsten zonder dat de BC verdween (indien natuurlijkniet te grof). Ook kon je de krasjes weer uit de BC polijsten om daarna een nieuwe laag Si3D aan te brengen.

Dit wordt een meer jaren test :)

Omdat mijn auto vaak in de haven stond raadde hij mij ook nog de Sifinish aan om de levenduur van de Si3D te maximaliseren, maar dit terzijde.

Een mooie detail natuurlijk ook!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
op de SDD bij carclean heb ik nanolex over deze BC gesproken. Hij zei inderdaad dat de BC jarenlang kon blijven zitten.
Je kon de auto zelfs polijsten zonder dat de BC verdween (indien natuurlijkniet te grof). Ook kon je de krasjes weer uit de BC polijsten om daarna een nieuwe laag Si3D aan te brengen.

mijn auto vaak in de haven stond raadde hij mij ook nog de Sifinish aan om de levenduur van de Si3D te maximaliseren, maar dit terzijde.

Een mooie detail natuurlijk ook!

Sifinish gebruik ik ook 1 keer in de maand op mijn eigen visstick om inderdaad te boosten. Ik ga de bc nog op me eigen auto doen en dan nieuwe lagen si3d. Misschien zelfs twee lagen bc aangezien ik Japanse lak heb. Dan kan ik het zelf ook testen