Dit weekend stond eindelijk mijn eigen BMW 5 op het programma. Nou is dit niet de eerste auto die ik detail maar heb ik eigenlijk nooit een verslag gemaakt.
Dus is dit een soort van ontmaagding
De 5 hebben wij sinds Augustus in bezit, maar heeft nooit echt de verdiende aandacht gekregen, op een vluchtige beurt net na aanschaf na. Normaal niet echt mijn stijl, maar door een drukke verhuizing en een 3e spruit is het er niet echt van gekomen.
De auto bij aanvang was niet zo spannend, ik had hem een week eerder nog gewassen dus op wat kadavers na was de auto niet zo heel vies.
De velgen zitten er net een paar maanden onder, en zijn daar voor volledig behandeld en beschermt met 2 lagen Rim en een laag Cancoat. Dus hier hoefde niet veel aan te gebeuren.
Ik ben ook met de wielen begonnen, door deze af te spoelen met een HD, en de velgen en banden te wassen met een sopje van Bath+.
Daarna was ik begonnen met de auto door deze eerst in te spuiten met een verdunde TFR van Autoglym in een plantenspuit. Hier door had het geen schuimende werking, maar dat maakte voor het resultaat niet uit.
En dit direct gevolg door een deken van Monello foam 1 op 20 verdund.
En na een paar minuten dit alles weer afgespoten met hoge druk. Waar na de auto eigenlijk best schoon LEEK.
Ik was die dag laat in de middag begonnen, en de zon stond er vol op dus had ik de auto hierna naar binnen gereden voor de verdere stappen.
toch best een verademing, want ik had die dag maar 1 “zal ik hem er naast zetten” gehad.
Eenmaal binnen had ik de auto ontdaan van z’n kentekenplaten en had ik heb gewassen met een sopje van Lavare en mitts van Microfiber Madness (wat een topper) en Gyeon en de onderkant van de auto met een mf sponge.
Hierna had ik de Fünfer vluchtig gedroogd en ingespoten met Non Ferro. En dat was gelukkig helemaal niet nodig.
Toen de Ferro goed paars was, ben ik er nog zachtjes over heen gegaan met een mitt van Monello en heb ik de lak afgespoten
Toen wat boom sappen op het dak verwijderd met Valma harsverwijderaar (voor mij nog steeds de beste) en de auto “gekei’d” met born slippy van dodo en de Monello klei. maar qua vervuiling kwam er bij deze stap bar weinig van af. Het enige wat echt vuil was, waren de naden tussen de bumpers en dergelijke.
Ik schaam me gewoon deze foto te plaatsen maar hier komt ie:
Alle naden en kieren heb ik na gelopen met APC, een stoomreiniger en een kwarst wat na een hoop bloed zweet en tranen een mooi resultaat gaf.
De sierstukken waren er nog niet zo heel slecht een toe, maar deze had ik even opgepoetst met een cone en metal polish van Mothers.
Niet het glimmende resultaat wat je soms ziet maar dat komt omdat de sierstukken niet van chrome zijn maar van RVS.
En op het einde van de dag heb ik de auto nog 1x gewassen. Dit voornamelijk omdat de born slippy behoorlijk vettig is. (wel lekker goedkoop )
Toen was het inmiddels al 2 uur in de nacht, maar dit kwam ook omdat Glory 41 op tv was
Maar ik denk tot ik er bij elkaar toch wel al 5 uur in had zitten.
Dus is dit een soort van ontmaagding
De 5 hebben wij sinds Augustus in bezit, maar heeft nooit echt de verdiende aandacht gekregen, op een vluchtige beurt net na aanschaf na. Normaal niet echt mijn stijl, maar door een drukke verhuizing en een 3e spruit is het er niet echt van gekomen.
De auto bij aanvang was niet zo spannend, ik had hem een week eerder nog gewassen dus op wat kadavers na was de auto niet zo heel vies.
De velgen zitten er net een paar maanden onder, en zijn daar voor volledig behandeld en beschermt met 2 lagen Rim en een laag Cancoat. Dus hier hoefde niet veel aan te gebeuren.
Ik ben ook met de wielen begonnen, door deze af te spoelen met een HD, en de velgen en banden te wassen met een sopje van Bath+.
Daarna was ik begonnen met de auto door deze eerst in te spuiten met een verdunde TFR van Autoglym in een plantenspuit. Hier door had het geen schuimende werking, maar dat maakte voor het resultaat niet uit.
En dit direct gevolg door een deken van Monello foam 1 op 20 verdund.
En na een paar minuten dit alles weer afgespoten met hoge druk. Waar na de auto eigenlijk best schoon LEEK.
Ik was die dag laat in de middag begonnen, en de zon stond er vol op dus had ik de auto hierna naar binnen gereden voor de verdere stappen.
toch best een verademing, want ik had die dag maar 1 “zal ik hem er naast zetten” gehad.
Eenmaal binnen had ik de auto ontdaan van z’n kentekenplaten en had ik heb gewassen met een sopje van Lavare en mitts van Microfiber Madness (wat een topper) en Gyeon en de onderkant van de auto met een mf sponge.
Hierna had ik de Fünfer vluchtig gedroogd en ingespoten met Non Ferro. En dat was gelukkig helemaal niet nodig.
Toen de Ferro goed paars was, ben ik er nog zachtjes over heen gegaan met een mitt van Monello en heb ik de lak afgespoten
Toen wat boom sappen op het dak verwijderd met Valma harsverwijderaar (voor mij nog steeds de beste) en de auto “gekei’d” met born slippy van dodo en de Monello klei. maar qua vervuiling kwam er bij deze stap bar weinig van af. Het enige wat echt vuil was, waren de naden tussen de bumpers en dergelijke.
Ik schaam me gewoon deze foto te plaatsen maar hier komt ie:
Alle naden en kieren heb ik na gelopen met APC, een stoomreiniger en een kwarst wat na een hoop bloed zweet en tranen een mooi resultaat gaf.
De sierstukken waren er nog niet zo heel slecht een toe, maar deze had ik even opgepoetst met een cone en metal polish van Mothers.
Niet het glimmende resultaat wat je soms ziet maar dat komt omdat de sierstukken niet van chrome zijn maar van RVS.
En op het einde van de dag heb ik de auto nog 1x gewassen. Dit voornamelijk omdat de born slippy behoorlijk vettig is. (wel lekker goedkoop )
Toen was het inmiddels al 2 uur in de nacht, maar dit kwam ook omdat Glory 41 op tv was
Maar ik denk tot ik er bij elkaar toch wel al 5 uur in had zitten.