• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 523i High Executive

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Dit weekend stond deze BMW 523i gepland voor een exterieur detail.

De auto bij aanvang:
1.jpg


Zoals gebruikelijk beginnen we de auto in te foamen zodat vastzittend vuil los kan weken en deze veilig wordt afgevoerd zonder deze aan te raken.
Gebruikt: Waxaddict foam.
2.jpg


Na het foamen werd de auto gewassen.
Gebruikt: Poorboys World shampoo, washmitt, droogdoek, 3 emmer methode.
3.jpg


Daarna waren de velgen aan de beurt.
Gebruikt: Monello Non-Ferro en diverse borstels.
4.jpg


Om de velgen wat extra bescherming te geven, deze ingespoten met Monello Acquafobia. Verschil is duidelijk te zien tussen geen en wel bescherming.
5.jpg


Er kwam niet heel veel vervuiling van de lak af.
Gebruikt: Dodo Juice SN klei en Poorboy's World Spray&Wipe
6.jpg

Diverse lakdiktemetingen.
7.jpg


Diverse lakdefecten. De lak oogde erg grauw, leek wel of er een waas overheen zat.
8.jpg


9.jpg


De lak werd met meerdere machines en polijstpasta's in diverse stappen gepolijst van grof naar fijn.
0e5a3520-b0a7-4911-bd70-49c6d8faa354.jpg


10.jpg


11.jpg


Filmpje 50/50 op de motorkap. Links na enkele hits (even door de hologrammen heen kijken...)

De chromen omlijsting werd met een klein padje en wat polijstpasta behandeld. Echter kreeg ik er niet alles uit. Lijkt wel of "het weer" erin zit.
12.jpg


Gelukkig kwam de glans en reflectie er weer goed in
13.jpg


14.jpg


De uitlaat behandeld. Helaas niet helemaal netjes gekregen.
Gebruikt: Polijstbal op de accuboormachine met Great Lion
4bcd6134-e09f-4af1-ba5b-c01b9e3415bd.jpg


Nadat de lak klaar was en deze goed ontvet is, tijd voor de bescherming.
Gebruikt: Waxaddict Kudos
15.jpg


Daarna nog enkele puntjes op de i gezet:
- ramen schoon gemaakt
- banden meerdere laagjes Gyeon Tire
- alle kieren en randjes schoon gemaakt.

Toen mocht de auto naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
@@Jasper,

Zelf hou ik de regel aan: hoe hoger de temperatuur, hoe korter de curetijd.
In de hal waar ik sta is het rond de 17 à 19 graden. En niet te dik aanbrengen.

@Timm,
Als ik eenmaal bezig ben en in beweging blijf, dan gaat het wel. Tussendoor even gezeten om een bammetjete eten en wat te drinken, toen voelde ik me weer een beetje stijfjes, maar daarna gaar het wel.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Haha dat is opzich niet zo erg als je daarna maar weet wat je verkeerd gedaan hebt :p:p

Ik denk dat het zon 18 graden is geweest tijdens het aanbrengen (binnen) en had een cure tijd van 4-6 minuten vond dit persoonlijk wel kort maar de wax was wel droog
 
Lekker opgeknapt en bezig geweest!
Nu maar eens een zachtere lak pakken ;)

Waar heb je de chromen omlijsting mee gedaan?? Valt me op dat het vaak plastic is met een chroomafwerking. Vaak dusdanig verweerd, dat glans beetje terug komt, maar inderdaad het weer erin blijft zitten.
 
Good job! Over de chromen trim rondom de zijruiten, horen die niet een satijn finish te hebben (BMW noemt het mat aluminium)? Zo is het in ieder geval wel bij de 3-serie van dezelfde generatie. Wat ik na behandeling zie ziet er in ieder geval goed uit!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless