Afgelopen dagen bezig geweest met een flink project. Een BMW 5 Serie met de nodige krassen en swirls.
Deze BMW 535i van 10jaar oud zat behoorlijk vol krassen, swirls en hologrammen.
Na enkele lakmetingen leek alleen de kofferklep ooit eens overgespoten te zijn geweest.
Doelstelling van dit project was zoveel mogelijk krassen, maar zeker de swirls en de hologrammen verwijderen. En dan als kers op de taart beschermen met de nieuwe Gyeon Pure Evo.
We hebben dit project met 2 personen gedaan. Uiteindelijk zo'n 20 uur.
Zoals altijd begonnen met de foambehandeling. Omdat er behoorlijk veel sahara zand was gevallen, de auto eerst maar even afgespoeld met lauw water.
Gefoamd met Monello Artico Magico Snow Foam:
Vervolgens 2 emmers gevuld, gebruikte shampoo Dodo Juice Born to be Mild. Nadat het schuim lekker was afgedropen heb ik eerst de auto nog eens afgespoten om vervolgens hem te gaan wassen. De auto was al relatief schoon, dus dat viel reuze mee.
Daarna randjes en naadjes met een kwastje met wat verdunde PB APC. Toen de kenteken platen gedemonteerd.
Nogmaals de auto afgespoeld om vervolgens de klein behandeling te gaan doen. Hier voor een vers stuk Monello Dolce Verde klei gepakt. Netjes een pannenkoekje er mee gekneed, als glijmiddel gebruik ik de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube, nog de oude versie die je zelf kan mengen. Ik spray altijd rijkelijk.
De nodige swirls zijn goed zichtbaar:
Na het kleien de auto nogmaals afgespoeld en gedroogd. Vervolgens de nodige randjes met tape afgeplakt.
Na enkele test spots op de motorkap met Menzerna 2200 op gele Menzerna, Menzerna 400 op de rode Menzerna pad, uit eindelijk gekozen om de motorkap te doen met een wollen Gyeon pad op de roterende Flex i.c.m. Scoll S3, dit afgebouwd met Menzerna 400 op paarse Scholl pad. Idem voor de achterklep.
De zijkanten was het afdoende om excentrisch aan te pakken met Menzerna 400 op de rode pad. Enkele krassen wel behandeld met de kleine Flex rotary met kleine gyeon wol pad. Dit weer afgebouwd met 400/rood.
De gehele auto vervolgens afgebouwd met Menzerna 2200 op geel, 2 hits, daarna nog een hit met Menzerna 3800 op groene pad.
We hebben niet alles er uit kunnen krijgen qua krasje, maar denk toch wel een resultaat verbetering van 85-90%. Daarna de auto wederom gewassen, ditmaal met Dreft om alles goed te ontvetten. Daarna 2 rondjes ontvet met Gyeon Prep.
De auto nog eens afgenomen met een schone doek.
Helaas een naar plekje op de bumper
Nu aan de slag met de Pure Evo, ik had een flesje van 30ml en nog wat reserve “oude Pure”
Ik twijfelde of 30 ml genoeg zou zijn om dat ik laatst One gebruikt heb ook 30ml en toen kwam ik iets te kort.
Uiteindelijk met de Pure Evo hele auto rond gekomen.
Wel heerlijk aan te brengen, hij lijkt vloeibaarder dan de eerdere versie. Ben ook wel fan van die nieuwe aanbreng pad, lijkt zuinig ingebruikname daardoor. Ook neemt makkelijker af.
Sams tire dressing en Turtle wax ClearVue op de ramen aangebracht.
En het resultaat:
Na de fotosessie ging ie weer de loods in om te drogen en uit te harden.
Komt nog laagje Cure op.
Voor de oplettende lezer, de velgen hebben we niks mee gedaan, deze gaan nog overgespoten worden namelijk.
Aan/opmerkingen zijn welkom, leer graag bij!
Deze BMW 535i van 10jaar oud zat behoorlijk vol krassen, swirls en hologrammen.
Na enkele lakmetingen leek alleen de kofferklep ooit eens overgespoten te zijn geweest.
Doelstelling van dit project was zoveel mogelijk krassen, maar zeker de swirls en de hologrammen verwijderen. En dan als kers op de taart beschermen met de nieuwe Gyeon Pure Evo.
We hebben dit project met 2 personen gedaan. Uiteindelijk zo'n 20 uur.
Zoals altijd begonnen met de foambehandeling. Omdat er behoorlijk veel sahara zand was gevallen, de auto eerst maar even afgespoeld met lauw water.
Gefoamd met Monello Artico Magico Snow Foam:
Vervolgens 2 emmers gevuld, gebruikte shampoo Dodo Juice Born to be Mild. Nadat het schuim lekker was afgedropen heb ik eerst de auto nog eens afgespoten om vervolgens hem te gaan wassen. De auto was al relatief schoon, dus dat viel reuze mee.
Daarna randjes en naadjes met een kwastje met wat verdunde PB APC. Toen de kenteken platen gedemonteerd.
Nogmaals de auto afgespoeld om vervolgens de klein behandeling te gaan doen. Hier voor een vers stuk Monello Dolce Verde klei gepakt. Netjes een pannenkoekje er mee gekneed, als glijmiddel gebruik ik de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube, nog de oude versie die je zelf kan mengen. Ik spray altijd rijkelijk.
De nodige swirls zijn goed zichtbaar:
Na het kleien de auto nogmaals afgespoeld en gedroogd. Vervolgens de nodige randjes met tape afgeplakt.
Na enkele test spots op de motorkap met Menzerna 2200 op gele Menzerna, Menzerna 400 op de rode Menzerna pad, uit eindelijk gekozen om de motorkap te doen met een wollen Gyeon pad op de roterende Flex i.c.m. Scoll S3, dit afgebouwd met Menzerna 400 op paarse Scholl pad. Idem voor de achterklep.
De zijkanten was het afdoende om excentrisch aan te pakken met Menzerna 400 op de rode pad. Enkele krassen wel behandeld met de kleine Flex rotary met kleine gyeon wol pad. Dit weer afgebouwd met 400/rood.
De gehele auto vervolgens afgebouwd met Menzerna 2200 op geel, 2 hits, daarna nog een hit met Menzerna 3800 op groene pad.
We hebben niet alles er uit kunnen krijgen qua krasje, maar denk toch wel een resultaat verbetering van 85-90%. Daarna de auto wederom gewassen, ditmaal met Dreft om alles goed te ontvetten. Daarna 2 rondjes ontvet met Gyeon Prep.
De auto nog eens afgenomen met een schone doek.
Helaas een naar plekje op de bumper
Nu aan de slag met de Pure Evo, ik had een flesje van 30ml en nog wat reserve “oude Pure”
Ik twijfelde of 30 ml genoeg zou zijn om dat ik laatst One gebruikt heb ook 30ml en toen kwam ik iets te kort.
Uiteindelijk met de Pure Evo hele auto rond gekomen.
Wel heerlijk aan te brengen, hij lijkt vloeibaarder dan de eerdere versie. Ben ook wel fan van die nieuwe aanbreng pad, lijkt zuinig ingebruikname daardoor. Ook neemt makkelijker af.
Sams tire dressing en Turtle wax ClearVue op de ramen aangebracht.
En het resultaat:
Na de fotosessie ging ie weer de loods in om te drogen en uit te harden.
Komt nog laagje Cure op.
Voor de oplettende lezer, de velgen hebben we niks mee gedaan, deze gaan nog overgespoten worden namelijk.
Aan/opmerkingen zijn welkom, leer graag bij!
Bijlagen
Laatst bewerkt: