Hey!
Nog geen jaar geleden, via een omweg hier terecht gekomen en nu met de aankoop van een nieuwe auto toch ook maar een topic aangemaakt.
Een project, want het gaat nog wel even duren voordat ik op het niveau van de gemiddelde show-off zit!
Uiteraard netjes voorgesteld en daar al een en ander gevraagd / geleerd.
Ergens gemeld dat ik voornamelijk mee zou lezen, maar zeker nu er een andere auto is, begint het detailen toch wel weer te kriebelen!
Het afgelopen jaar kennis gemaakt met Gyeon CanCoat. Dat zou ook op de 550i toegepast gaan worden.
Maar qua temperatuur leek de winter daar niet het meest geschikte seizoen voor. Wachten en niets doen is eigenlijk geen optie, zeker niet met een witte auto...
Dus de keuze voor een wax voor nu en in de lente maar eens kijken hoe verder...
oja, de auto
Een BMW 550i Touring!
Komende van een 528i Touring was dit een mooie stap, en een redelijke zoektocht aangezien ze niet op elke straathoek te koop staan...
Echt ontzettend blij mee, een V8 met 450 pk in een nette jas. Onder het motto, nu kan het nog en over een aantal jaar is / moet alles elektrisch dus even genieten!
De auto is van 2013 en heeft dus al wat ervaring.
Maar tijdens de eerste paar keer wassen geen hele gekke dingen gezien, dus dat is positief!
Afgelopen week de eerste stappen qua exterieur gezet.
Een rondje met Dodo Juice Ferrous Dueller. Toch wel weer verbaasd hoeveel er dan reageert!...
Motorkap:
Eenmaal begonnen met polijsten vond ik het best meevallen qua schades!
In 1 van de bestellingen hier (onthoud ff, ik wilde alleen even meelezen...) heb ik en Scangrip mee besteld.
Wat een heerlijk apparaat, je ziet alles perfect!
Wat een kl*te apparaat, je ziet alles perfect...
De lak is best wel hard, na een test spot een goede combi gevonden (lees: de zwaartste combi die ik beschikbaar heb).
De combi haalt er veel uit, maar niet alles. Er blijven oneffenheden zichtbaar, maar ik 'durf' bij gebrek aan ervaring / lakdiktemeter / (en ook niet weten wat te doen met de meetwaarde van een lakdiktemeter ) niet verder te gaan dan wat ik nu doe.
En dat is met een DAP (liquid elements), een gele Monello pad en Menzerna 400 2 hits te doen...
Ben ik dan ontevreden, nee helemaal niet!
Maar eerlijk gezegd, als ik die spiegels hier zie langs komen, denk ik wel eens dat er met m'n eigen auto dan nog best wel wat meer te halen valt...
Dus zoals vermeld in het begin, vandaar een project in plaats van een showoff...
Wat voorbeelden van wat grovere krassen:
na:
voor:
na: deze kreeg ik niet helemaal weg, wel goed opgeknapt naar mijn mening:\
Voor:
na:
Rechts achter op de bumper was een grotere schade zichtbaar:
Na; niet alles weg, maar hier ben ik zelf wel blij mee. Hier is ie echt wel opgeknapt. Niet 100% weg maar een hele goede stap:
Voor:
na:
Ook zijn de hoogglans zwarte lijsten een feestje om aan te pakken.
ik dacht dat ze nog wel aardig waren, maar met een goede lamp erop wordt echt alles zichtbaar...
De auto een dag met rust gelaten (iets met covid en de kids ongepland een week eerder met schoolvakantie...) en een dag later met Gyeon prep afgenomen ter voorbereiding voor de wax.
In het verleden veel Autoglym ultra HD wax gebruikt, naar alle tevredenheid. Goede standtijd, makkelijk aan te brengen, ideaal!
Paar jaar terug Smartwax Concours geprobeerd maar dat was geen goede match. Zal ongetwijfeld aan de gebruiker gelegen hebben, maar zowel qua verwerking als qua resultaat kreeg ik niet hetzelfde resultaat als met Autoglym.
Gezien de positieve ervaring (en de goede recenties) met Gyeon de wax maar eens geprobeerd.
En dat bevalt tot nu toe erg goed!
Aanbrengen en uitpoetsen ging erg soepel. De wat eigenaardig gevormde applicator werkt prima!
Eigenlijk beviel het zowaar nog beter dan de Autoglym. benieuwd hoe de standtijd en het resultaat zal zijn!
Hier vers de wax erop, ff een kop koffie tussendoor alvorens het uitpoetsen...
wat overzicht shots:
wat 'anknooin' met een fish eye:
Motorruimte had ik al eens bijgewerkt. Voordeel is dat die zo goed verpakt zijn dat als ze eenmaal schoon zijn er ook weinig vuil bijkomt...
leuk detail, m'n eerste serieuze producten die ik kocht (voor een Volvo 480 Turbo destijds) kwamen van Autoglym.
Na wat rondneuzen hier op het forum, waar kwam ik op uit om de motorruimte te 'dressen': Autoglym!
Dus ook die maar besteld en naar tevredenheid gebruikt.
Interieur heb ik, op wat stofzuigen en dashboard oppervlaktes schoonmaken nog niet veel aan gedaan:
Ik ben nog op zoek naar een goede conditioner voor het leer, die niet glimt.
Ook omdat het dashboard met leer overtrokken is en als dat glimt zie je echt niets meer in je voorruit...
Goede tips zijn welkom!
Ik wil het vooral soepel houden, dan zoek ik toch meer een conditioner dan een coating toch?
's Avonds de auto weer naar huis gereden en op het oprit gezet.
Helaas begon het alweer te miezeren...
De volgende ochtend was het miezeren afgelopen en kwamen de dikke druppels naar beneden.
So far so good!
Stap 1 is gezet.
Zoals gezegd zijn alle tips welkom, op naar de volgende stappen
Nog geen jaar geleden, via een omweg hier terecht gekomen en nu met de aankoop van een nieuwe auto toch ook maar een topic aangemaakt.
Een project, want het gaat nog wel even duren voordat ik op het niveau van de gemiddelde show-off zit!
Uiteraard netjes voorgesteld en daar al een en ander gevraagd / geleerd.
Ergens gemeld dat ik voornamelijk mee zou lezen, maar zeker nu er een andere auto is, begint het detailen toch wel weer te kriebelen!
Het afgelopen jaar kennis gemaakt met Gyeon CanCoat. Dat zou ook op de 550i toegepast gaan worden.
Maar qua temperatuur leek de winter daar niet het meest geschikte seizoen voor. Wachten en niets doen is eigenlijk geen optie, zeker niet met een witte auto...
Dus de keuze voor een wax voor nu en in de lente maar eens kijken hoe verder...
oja, de auto
Een BMW 550i Touring!
Komende van een 528i Touring was dit een mooie stap, en een redelijke zoektocht aangezien ze niet op elke straathoek te koop staan...
Echt ontzettend blij mee, een V8 met 450 pk in een nette jas. Onder het motto, nu kan het nog en over een aantal jaar is / moet alles elektrisch dus even genieten!
De auto is van 2013 en heeft dus al wat ervaring.
Maar tijdens de eerste paar keer wassen geen hele gekke dingen gezien, dus dat is positief!
Afgelopen week de eerste stappen qua exterieur gezet.
Een rondje met Dodo Juice Ferrous Dueller. Toch wel weer verbaasd hoeveel er dan reageert!...
Motorkap:
Eenmaal begonnen met polijsten vond ik het best meevallen qua schades!
In 1 van de bestellingen hier (onthoud ff, ik wilde alleen even meelezen...) heb ik en Scangrip mee besteld.
Wat een heerlijk apparaat, je ziet alles perfect!
Wat een kl*te apparaat, je ziet alles perfect...
De lak is best wel hard, na een test spot een goede combi gevonden (lees: de zwaartste combi die ik beschikbaar heb).
De combi haalt er veel uit, maar niet alles. Er blijven oneffenheden zichtbaar, maar ik 'durf' bij gebrek aan ervaring / lakdiktemeter / (en ook niet weten wat te doen met de meetwaarde van een lakdiktemeter ) niet verder te gaan dan wat ik nu doe.
En dat is met een DAP (liquid elements), een gele Monello pad en Menzerna 400 2 hits te doen...
Ben ik dan ontevreden, nee helemaal niet!
Maar eerlijk gezegd, als ik die spiegels hier zie langs komen, denk ik wel eens dat er met m'n eigen auto dan nog best wel wat meer te halen valt...
Dus zoals vermeld in het begin, vandaar een project in plaats van een showoff...
Wat voorbeelden van wat grovere krassen:
na:
voor:
na: deze kreeg ik niet helemaal weg, wel goed opgeknapt naar mijn mening:\
Voor:
na:
Rechts achter op de bumper was een grotere schade zichtbaar:
Na; niet alles weg, maar hier ben ik zelf wel blij mee. Hier is ie echt wel opgeknapt. Niet 100% weg maar een hele goede stap:
Voor:
na:
Ook zijn de hoogglans zwarte lijsten een feestje om aan te pakken.
ik dacht dat ze nog wel aardig waren, maar met een goede lamp erop wordt echt alles zichtbaar...
De auto een dag met rust gelaten (iets met covid en de kids ongepland een week eerder met schoolvakantie...) en een dag later met Gyeon prep afgenomen ter voorbereiding voor de wax.
In het verleden veel Autoglym ultra HD wax gebruikt, naar alle tevredenheid. Goede standtijd, makkelijk aan te brengen, ideaal!
Paar jaar terug Smartwax Concours geprobeerd maar dat was geen goede match. Zal ongetwijfeld aan de gebruiker gelegen hebben, maar zowel qua verwerking als qua resultaat kreeg ik niet hetzelfde resultaat als met Autoglym.
Gezien de positieve ervaring (en de goede recenties) met Gyeon de wax maar eens geprobeerd.
En dat bevalt tot nu toe erg goed!
Aanbrengen en uitpoetsen ging erg soepel. De wat eigenaardig gevormde applicator werkt prima!
Eigenlijk beviel het zowaar nog beter dan de Autoglym. benieuwd hoe de standtijd en het resultaat zal zijn!
Hier vers de wax erop, ff een kop koffie tussendoor alvorens het uitpoetsen...
wat overzicht shots:
wat 'anknooin' met een fish eye:
Motorruimte had ik al eens bijgewerkt. Voordeel is dat die zo goed verpakt zijn dat als ze eenmaal schoon zijn er ook weinig vuil bijkomt...
leuk detail, m'n eerste serieuze producten die ik kocht (voor een Volvo 480 Turbo destijds) kwamen van Autoglym.
Na wat rondneuzen hier op het forum, waar kwam ik op uit om de motorruimte te 'dressen': Autoglym!
Dus ook die maar besteld en naar tevredenheid gebruikt.
Interieur heb ik, op wat stofzuigen en dashboard oppervlaktes schoonmaken nog niet veel aan gedaan:
Ik ben nog op zoek naar een goede conditioner voor het leer, die niet glimt.
Ook omdat het dashboard met leer overtrokken is en als dat glimt zie je echt niets meer in je voorruit...
Goede tips zijn welkom!
Ik wil het vooral soepel houden, dan zoek ik toch meer een conditioner dan een coating toch?
's Avonds de auto weer naar huis gereden en op het oprit gezet.
Helaas begon het alweer te miezeren...
De volgende ochtend was het miezeren afgelopen en kwamen de dikke druppels naar beneden.
So far so good!
Stap 1 is gezet.
Zoals gezegd zijn alle tips welkom, op naar de volgende stappen