• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 650i

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Hi Forumgenoten!

Het is alweer een paar weken geleden, maar ik vond het toch leuk om nog een show off topic te maken voor dit projectje. De auto is van een vroegere collega van me die al enige tijd vroeg of ik zijn auto weer wat nieuw leven in kon blazen. Omdat het altijd toch best een klus is heeft het even geduurd voordat ik er aan kon beginnen, maar doordat ik hulp had van 2 anderen en we binnen konden werken is het toch gelukt om een datum te vinden. Vooraf afgesproken dat het zeker geen perfectie zou worden, maar omdat de eigenaar graag weer een 'showroomshine' wilde heb ik gezegd dat dat wel moest lukken ;)

De auto is niet meer de jongste en dat was goed te zien. De motorkap had last van waterspots en doordat de auto nooit een andere behandeling heeft gehad was 'ie goed smerig en zat 'ie onder de krassen.


IMG-20190715-WA0008.jpg


IMG-20190715-WA0010.jpg


IMG-20190715-WA0011.jpg


IMG-20190715-WA0012.jpg


IMG-20190715-WA0013.jpg



Hieronder stappen en gebruikte producten:

Zaterdagavond:
1. Velgen inspuiten met Meguiars WB als prewash.
2. Gehele auto (behalve het dak) inspuiten met Autoglym Multiwash TFR
3. Afspuiten met HD
4. Velgen gewassen met behulp van ijzerverwijderaar, de nodige borstels, kwasten en mitts en de banden gereinigd met Gyeon Tyre cleaner.
5. Auto gewassen met Monello Thick mitt en Gyeon Bathe
6. Ingespoten met ValetPro tar and glue remover en ingewerkt met een MF doek (die ik daarna heb weggegooid)
7. Auto ingespoten met ijzerverwijderaar en ingewerkt met een mitt.
8. Gekleid met Monelloklei en DDJ born slippy
9. Nog een keer snel gewassen
10. Gedroogd met een Silk Dryer en de Master Blaster

Zondag:

11. Lakdikte gemeten. Geen uitschieters of rare waardes gevonden.
12. Testspot gemaakt op de motorkap. De lak was redelijk hard en doordat er zoveel krassen in zaten hebben we flink geschut moeten gebruiken.

De gebruikte machines zijn:
DAP900
Rupes LHR15
Rupes Mini
Flex rotary

In combinatie met de volgende pads en Gyeon Compound+ voor het corrigerende werk:
Rupes blauwe wolletje voor DA
Rupes blauwe wolletje voor rotary (eerste keer dat ik deze gebruikte en hij blijft zeker in het arsenaal! Wat een correctiekracht!)

En daarna gefinished met de gele pad van Rupes en Sonax Perfect Finish.

Hieronde wat foto's van tijdens het compounden. Lijkt me niet nodig om ze 'voor' en 'na' te labelen.
IMG-20190715-WA0007.jpg




IMG-20190715-WA0005.jpg


IMG-20190715-WA0019.jpg


IMG-20190715-WA0018.jpg



Vervolgens de auto ontvet met Nanolex EX en Gyeon CanCoat aangebracht.

Ook het interieur moest nog gedaan worden, en dat was niet overbodig. Al het leer is schoongemaakt met Mothers leerreiniger en daarna beschermd met DDJ Supernatural Leather Sealant. Ik heb helaas geen 50/50 van het stuur gemaakt. Gemiste kans, want die was zo vet en glanzend geworden dat het een hard plastic ding leek. Achteraf weer mooi mat met voldoende grip.

IMG-20190715-WA0027.jpg


En nog wat overall plaatjes van het eindresultaat:
IMG-20190715-WA0000.jpg


IMG-20190715-WA0001.jpg


IMG-20190715-WA0003.jpg


IMG-20190717-WA0001.jpg


IMG-20190717-WA0003.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20190715-WA0002.jpg
    IMG-20190715-WA0002.jpg
    308,6 KB · Weergaven: 164
Schitterend. Bij mij op het werk staat precies zo'n auto van een jongedame. Auto ziet er prima uit, maar zeker niet zoals het zou moeten en kunnen.
Leuk dat ik nu kan zien hoe die auto eruit kan zien. Tot aan deze detail zag ik dat alleen in mijn dromen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Helaas niet de mogelijkheid gehad om erin te rijden. Alleen van en naar de wasplaats en de brug, maar dat is nou niet echt een gelegenheid om eens goed gas te geven.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z