Hi Forumgenoten!
Het is alweer een paar weken geleden, maar ik vond het toch leuk om nog een show off topic te maken voor dit projectje. De auto is van een vroegere collega van me die al enige tijd vroeg of ik zijn auto weer wat nieuw leven in kon blazen. Omdat het altijd toch best een klus is heeft het even geduurd voordat ik er aan kon beginnen, maar doordat ik hulp had van 2 anderen en we binnen konden werken is het toch gelukt om een datum te vinden. Vooraf afgesproken dat het zeker geen perfectie zou worden, maar omdat de eigenaar graag weer een 'showroomshine' wilde heb ik gezegd dat dat wel moest lukken
De auto is niet meer de jongste en dat was goed te zien. De motorkap had last van waterspots en doordat de auto nooit een andere behandeling heeft gehad was 'ie goed smerig en zat 'ie onder de krassen.
Hieronder stappen en gebruikte producten:
Zaterdagavond:
1. Velgen inspuiten met Meguiars WB als prewash.
2. Gehele auto (behalve het dak) inspuiten met Autoglym Multiwash TFR
3. Afspuiten met HD
4. Velgen gewassen met behulp van ijzerverwijderaar, de nodige borstels, kwasten en mitts en de banden gereinigd met Gyeon Tyre cleaner.
5. Auto gewassen met Monello Thick mitt en Gyeon Bathe
6. Ingespoten met ValetPro tar and glue remover en ingewerkt met een MF doek (die ik daarna heb weggegooid)
7. Auto ingespoten met ijzerverwijderaar en ingewerkt met een mitt.
8. Gekleid met Monelloklei en DDJ born slippy
9. Nog een keer snel gewassen
10. Gedroogd met een Silk Dryer en de Master Blaster
Zondag:
11. Lakdikte gemeten. Geen uitschieters of rare waardes gevonden.
12. Testspot gemaakt op de motorkap. De lak was redelijk hard en doordat er zoveel krassen in zaten hebben we flink geschut moeten gebruiken.
De gebruikte machines zijn:
DAP900
Rupes LHR15
Rupes Mini
Flex rotary
In combinatie met de volgende pads en Gyeon Compound+ voor het corrigerende werk:
Rupes blauwe wolletje voor DA
Rupes blauwe wolletje voor rotary (eerste keer dat ik deze gebruikte en hij blijft zeker in het arsenaal! Wat een correctiekracht!)
En daarna gefinished met de gele pad van Rupes en Sonax Perfect Finish.
Hieronde wat foto's van tijdens het compounden. Lijkt me niet nodig om ze 'voor' en 'na' te labelen.
Vervolgens de auto ontvet met Nanolex EX en Gyeon CanCoat aangebracht.
Ook het interieur moest nog gedaan worden, en dat was niet overbodig. Al het leer is schoongemaakt met Mothers leerreiniger en daarna beschermd met DDJ Supernatural Leather Sealant. Ik heb helaas geen 50/50 van het stuur gemaakt. Gemiste kans, want die was zo vet en glanzend geworden dat het een hard plastic ding leek. Achteraf weer mooi mat met voldoende grip.
En nog wat overall plaatjes van het eindresultaat:
Het is alweer een paar weken geleden, maar ik vond het toch leuk om nog een show off topic te maken voor dit projectje. De auto is van een vroegere collega van me die al enige tijd vroeg of ik zijn auto weer wat nieuw leven in kon blazen. Omdat het altijd toch best een klus is heeft het even geduurd voordat ik er aan kon beginnen, maar doordat ik hulp had van 2 anderen en we binnen konden werken is het toch gelukt om een datum te vinden. Vooraf afgesproken dat het zeker geen perfectie zou worden, maar omdat de eigenaar graag weer een 'showroomshine' wilde heb ik gezegd dat dat wel moest lukken
De auto is niet meer de jongste en dat was goed te zien. De motorkap had last van waterspots en doordat de auto nooit een andere behandeling heeft gehad was 'ie goed smerig en zat 'ie onder de krassen.
Hieronder stappen en gebruikte producten:
Zaterdagavond:
1. Velgen inspuiten met Meguiars WB als prewash.
2. Gehele auto (behalve het dak) inspuiten met Autoglym Multiwash TFR
3. Afspuiten met HD
4. Velgen gewassen met behulp van ijzerverwijderaar, de nodige borstels, kwasten en mitts en de banden gereinigd met Gyeon Tyre cleaner.
5. Auto gewassen met Monello Thick mitt en Gyeon Bathe
6. Ingespoten met ValetPro tar and glue remover en ingewerkt met een MF doek (die ik daarna heb weggegooid)
7. Auto ingespoten met ijzerverwijderaar en ingewerkt met een mitt.
8. Gekleid met Monelloklei en DDJ born slippy
9. Nog een keer snel gewassen
10. Gedroogd met een Silk Dryer en de Master Blaster
Zondag:
11. Lakdikte gemeten. Geen uitschieters of rare waardes gevonden.
12. Testspot gemaakt op de motorkap. De lak was redelijk hard en doordat er zoveel krassen in zaten hebben we flink geschut moeten gebruiken.
De gebruikte machines zijn:
DAP900
Rupes LHR15
Rupes Mini
Flex rotary
In combinatie met de volgende pads en Gyeon Compound+ voor het corrigerende werk:
Rupes blauwe wolletje voor DA
Rupes blauwe wolletje voor rotary (eerste keer dat ik deze gebruikte en hij blijft zeker in het arsenaal! Wat een correctiekracht!)
En daarna gefinished met de gele pad van Rupes en Sonax Perfect Finish.
Hieronde wat foto's van tijdens het compounden. Lijkt me niet nodig om ze 'voor' en 'na' te labelen.
Vervolgens de auto ontvet met Nanolex EX en Gyeon CanCoat aangebracht.
Ook het interieur moest nog gedaan worden, en dat was niet overbodig. Al het leer is schoongemaakt met Mothers leerreiniger en daarna beschermd met DDJ Supernatural Leather Sealant. Ik heb helaas geen 50/50 van het stuur gemaakt. Gemiste kans, want die was zo vet en glanzend geworden dat het een hard plastic ding leek. Achteraf weer mooi mat met voldoende grip.
En nog wat overall plaatjes van het eindresultaat: