• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 7 Serie 1989 eerste ervaring oudere lak

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Gisteren en vandaag stond er een BMW 7 Serie uit 1989 op het programma voor een full nanolex behandeling.
De eigenaar had me benaderd om de swirls eruit te halen, na overleg met de eigenaar gekozen voor de Nanolex Si3d. Na een rondje gelopen te hebben werd al snel duidelijk dat lak al wat ouder was en ook verweerd was op bepaalde plekken en ook flink wat krassen had die onder de blanke lak zaten.
Correctie poging: swilrs eruit en ongeveer 80% correctie van de hele lak.
De auto waar het omgaat bij aanvang:

upload_2017-10-31_18-26-9.png


1. Wassen & Drogen:

- Nanolex Pure Shampoo
- Nanolex Insect Remover
- Valet Pro kwasten voor de gril, kiertjes etc
- Monello thick mitt
- Monello Sponge
- Nanolex Drying towel

upload_2017-10-31_18-27-5.png

upload_2017-10-31_18-27-37.png


2. Velgen en Banden:

- Nanolex wheel cleaner & iron remover
- Valet pro kwasten
- Monello Wheel whoolies
- Nanolex Tire and Rubber restorer

upload_2017-10-31_18-29-5.png

upload_2017-10-31_18-29-25.png


3. Interieur en Glaswerk:

- Nanolex Interior cleaner
- Nanolex Glass cleaner
- Verschillende kwastjes
- Uitzuigen

upload_2017-10-31_18-30-24.png

upload_2017-10-31_18-30-46.png


upload_2017-10-31_18-31-30.png


4. Kleien

- DDJ Born Slippy
- Monello Dolce Verde

upload_2017-10-31_18-32-32.png

upload_2017-10-31_18-32-51.png


5. Polijstwerk

- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Nanolex Grey Cutting pad voor de swirls
- Rupes LHR 15 met Nanolex Heavy Cut en Spiderpad voor de krasjes
- Dap 500V3 met Nanolex Heavy Cut en 3.5 Scholl Purple compound pad voor de bumpers, verlichting etc
- Rupers LHR 15 met Nanolex Finish Polish en Nanolex blue thin pad.

Wat pic's van het polijstwerk en correctie werk:

upload_2017-10-31_18-33-58.png

upload_2017-10-31_18-34-15.png

upload_2017-10-31_18-34-32.png


6. Ontvetten en Coaten

- Nanolex EX
- Nanolex SI3d 2 lagen

Toen begonnen met het ontvetten van de lak per paneel met EX om aan de slag te kunnen met Si3D

upload_2017-10-31_18-35-45.png


upload_2017-10-31_18-36-47.png


upload_2017-10-31_18-37-16.png


De rubbers nog gedaan:

upload_2017-10-31_18-38-15.png


en toen waren we klaar na 2 dagen doorwerken, auto had nog harde lak voor 28 jaar oud.
Niet alles is eruit gegaan, maarja rekende houdend dat de lak ook al 28 jaar oud is.
De eigenaar is tevreden :)

Final Pic's:

upload_2017-10-31_18-40-43.png


upload_2017-10-31_18-41-46.png


upload_2017-10-31_18-42-14.png


upload_2017-10-31_18-42-46.png


Thanks for reading peeps & Happy Halloween!
 
Top werk geleverd en zeer mooie wagen.
De oude 7 series hebben toch iets unieks vind ik.

Zijn dat originele Alpina wielen? Deze hebben normaal het ventiel onder het dekseltje zitten volgens mij.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Fantastisch zo'n E32! Wat mij betreft uit de mooiste tijd qua BMW's. Deze en de E38, de E34 en E39 5 serie, E30 en E36 3 serie. Allemaal tijdloze schoonheden.

Geweldig ook hoe een Full detail zo'n auto van oude bak naar te koesteren youngtimer brengt. Mooi werk!
 
Volgens mij wel, kon geen ventiel vinden in de velg
Op de foto anders duidelijk te zien. Ik denk dat @Ferdy bedoeld zoals bij (de meeste) originele Alpina’s zit het ventiel onder het wieldekseltje en loopt deze door een van de spaken door naar het velgbed. Ik weet dat originele Alpina velgen dit sowieso hebben maar ik weet ook dat er soms uitzonderingen zijn.
Dan is er dus geen uitwendig ventiel zichtbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Op de foto anders duidelijk te zien. Ik denk dat @Ferdy bedoeld zoals bij (de meeste) originele Alpina’s zit het ventiel onder het wieldekseltje en loopt deze door een van de spaken door naar het velgbed. Ik weet dat originele Alpina velgen dit sowieso hebben maar ik weet ook dat er soms uitzonderingen zijn.
Dan is er dus geen uitwendig ventiel zichtbaar.

Ik zie het nu inderdaad, ik weet dan even niet of het originele zijn in dit geval
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooie detail. Oude auto's +1.
Kan je iets vertellen over de hardheid van de lak ten opzichte van de huidige BMW modellen?

MIjn ervaring is dat deze lak zeker harder was dan de nieuwe modellen, klinkt raar maar de spiderpad was zeker nodig om door te komen in de blanke lak. Als ik bij de nieuwe modellen kijk die ik gehad had ging de correcte was sneller.
De randjes heb ik niet meegenomen met de spiderpad omdat hier minder lak op zit.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
@Michel Kuijpers
Nog een vraag. Zie het als interesse en niet als aanval.

Waarom kies je voor het trim middel van nanolex wanneer je de hele auto in een coating zet?

Wat is je ervaring met de standtijd van dit product ?

Ik vind het een prettig product (nanolex) maar moet toch de meerdere erkennen in Gyeon. De trim van gyeon is gewoon een ongelooflijk product, daar kan naar mijn mening weinig tegenop.

Ben benieuwd waarom je die keuze maakt en wat je gedachtegang er achter is.