• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW dakota leder onderhouden

imstefan

Detailing trainee
27 jun 2015
12
45
Hoi,

De F31 met het zwarte dakota leder heeft last van slijtage bij de wang van de bestuurders stoel, nu zit ik eigenlijk met de vraag hoe ik dit moet aanpakken om te voorkomen dat het erger wordt. Ga ik dit al redden met de gliptone cleaner & conditioner set en zorgt dit ervoor dat het ook wat minder opvalt of moet dit al echt gekleurd worden?
https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-cleaner-conditioner-kit.html
Ik had het idee dat dit mogelijk ook voor het stuur nodig gaat zijn om het leer te voeden.
IMG_0712.jpgIMG_0711.jpg
 
Hoi :D

Reinigen zal de slijtage uiteraard niet verhelpen, maar het vuil eruit halen zal het minder laten opvallen. Het opnieuw voeden van de plekken zal ook daaraan bijdragen. Als voorbeeld heb ik een wang die behoorlijk versleten is en flink vol zat met vervuiling Er is alleen gereinigd op dit punt;


Vervuiling is van één keer de zitting borstelen met de Foaming cleaner van Mothers -->

11 Gallery.jpg



Wang - Before --->

Leer01.jpg



Wang - After --->

Leer02.jpg



Over het herstellen van leer weet ik helaas nog te weinig én ik heb dit ook nog nooit gedaan. Hier zal je dus nog andere reacties voor moeten afwachten. ;)



De slijtage op het stuurwiel... Is het leer daar echt versleten of zou het ook vervuiling/huidolie kunnen zijn die het leer dicht heeft geslibt?
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2 en imstefan
Hoi :D

Reinigen zal de slijtage uiteraard niet verhelpen, maar het vuil eruit halen zal het minder laten opvallen. Het opnieuw voeden van de plekken zal ook daaraan bijdragen. Als voorbeeld heb ik een wang die behoorlijk versleten is en flink vol zat met vervuiling Er is alleen gereinigd op dit punt;


Vervuiling is van één keer de zitting borstelen met de Foaming cleaner van Mothers -->

Bekijk bijlage 108412


Wang - Before --->

Bekijk bijlage 108413


Wang - After --->

Bekijk bijlage 108414


Over het herstellen van leer weet ik helaas nog te weinig én ik heb dit ook nog nooit gedaan. Hier zal je dus nog andere reacties voor moeten afwachten. ;)



De slijtage op het stuurwiel... Is het leer daar echt versleten of zou het ook vervuiling/huidolie kunnen zijn die het leer dicht heeft geslibt?
Best
 
Colourlock werkt zeer goed, klopt.
Eens bij maatje gezien, meen ook dat hij de "rek en ruimte" weer strak heeft gekregen door vouwen etc te verhitten.