• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E39 520D

BMW4Life

Detailing addict
8 nov 2009
475
62
32
Hoorn
Hallo mede detailers,

Ben niet heel geinspireerd vandaag om een heel verhaal te schrijven, dus houd ik het kort:

Tijdens het WK heb ik mijn eigen WK gehouden! Namelijk het detailen van een E39. Het is een 520D uit 2001 met 248.500 km erop. Het is nog steeds een geweldige wagen. Hij zit fantastisch, elk knopje en lampje werkt nog.. Echt schitterend.
Maar hij was zeer vies, hoog tijd voor een full detail.

De auto was erg vies, ik heb zaterdag van 10:30 tot 15:15 het interieur schoongemaakt en het exterieur gewassen. Denk dat er in totaal 6 emmers sop zijn gebruikt (twee-emmer-methode natuurlijk). De auto heeft alle dagen zoveel mogelijk in de garage gestaan.

Zondagmorgen met goede moed begonnen met het kleien van het achterste deel van de auto. Wat een troep kwam ervan af! De lak van de hele auto was in niet al te beste staat, heel veel birddroppings en vingers die in de lak gevreten waren (achterklep en de motorkap).
Na het kleien (overigens 5 blokjes totaal) ben ik begonnen met de DAP op de achterkant.
De achterklep eerst gedaan met oranje + mezzo (sommige stukken 2x), daarna light green + mezzo, wit + mezzo, zwart + finale, blauw + black hole (2x) en Natty's Blue op handpad (2x). Hier knapte hij al heel erg van op.
Op de zondag heb verder dan de achterklep nog de achterbumper, het dak, de achterschermen en een achterdeur gedaan. Dit heb ik op dezelfde manier gedaan als beschreven is voor de achterklep, alleen zonder de light green + mezzo stap.
Dit was een dag van 09:30 tot 15:15.

Op maandag heb ik van 10:30 tot 16:00 gewerkt en de rest van de auto afgemaakt: een achterdeur, twee voordeuren, voorschermen en motorkap + voorbumper.
Verder heb ik in de drie dagen nog overige dingen gedaan zoals de ramen en de spiegels meerdere keren met Spray and Wipe, Trim Restorer gebruikt en bandenzwart.
Ik heb zowel de achterlichten als de koplamen meegenomen met polijsten. Dat is echt enorm opgeknapt.

Vandaag nog afrondende werkzaamheden: nieuwe emblemen voor op de achterklep en de motorkap, foto's maken etc.

Het was hard werken deze drie dagen, maar elke seconde waard! Het was zeer, zeer leerzaam. Ik ben zelf heel erg tevreden met het resultaat. Het is nog steeds een van mijn favoriete auto's en ik ben nog meer verliefd geworden op dit prachtige model!
Vanmiddag wordt de Bimmer opgehaald. Hij staat nu nog op hem te wachten in de garage. Ben heel erg benieuwd wat de eigenaar ervan vindt!

Bedankt voor het lezen.
 
Heel mooi resultaat :-)^
een nieuw mattensetje en een servicebeurt en je hebt een nieuwe auto van 9 jaar oud.

edit: zie ik nu pas, kun je niks meer doen om de deurpanelen streep/kras vrij te maken?
 
Het kostte dan wat tijd, het resultaat is er ook naar D!

Fantastisch, mooi resultaat heb je behaald!:-)^
Deze E39 is trouwens ook erg mooi uitgevoerd!:-)^
 
Lekker klusje, D! Mooi resultaat! :-)^ Zijn de swirls en krassen allemaal weg?
Ik vermoed dat je tzt ook nog wel eens de extractor er doorheen kan halen........ ;) Daar zal het interieur ook heel erg van opknappen vermoed ik zo.
 
DKBM zei:
Lekker klusje, D! Mooi resultaat! :-)^ Zijn de swirls en krassen allemaal weg?
Ik vermoed dat je tzt ook nog wel eens de extractor er doorheen kan halen........ ;) Daar zal het interieur ook heel erg van opknappen vermoed ik zo.

Dat was ook mijn idee. Als de groupbuy doorgaat en ik een extractor in ontvangst neem gaat 'ie er meteen doorheen!

Niet alle krassen en swirls zijn weg, maar daar was ik al een beetje bang voor. Ik had beter Inizio kunnen nemen, maar daar had ik nog geen geld voor dus dat komt nog :lol
 
Vind ik ook! heb nog een klein beetje over. Maar goed, als de klei al zo snel vies is..
Wil ook niet te lang doorgaan met een vies stuk klei.
 
hoe vaak is deze auto ge-clay'ed?
als dit de eerste keer is, dan geloof ik wel dat er enorm veel rommel af komt, en je klei snel gaat..

was bij mijn autos ook de eerste keer zo
 
aron225 zei:
hoe vaak is deze auto ge-clay'ed?

Ik vermoed niet. De huidige eigenaar heeft hem 5 jaar. Hij had het nog nooit gedaan.

Maar wat vind je van het resultaat Aron?

Heb het even gecontroleerd: het waren 4 stukjes klei, dus dat viel mee.
 
sign0173.webp
Die was goed vies, en veel swirls! Superstrak resultaat! Respect. Toppie!
 
Als kersverse eigenaar van een E39 doet het me natuurlijk goed om te zien hoe de auto er nu bij staat :ja

Hij was voor de tijd goed vies zeg ! Het doet vaak al heel wat als de deursponningen goed schoon zijn, dan kijk je al heel anders tegen een auto aan...

Vind dit ook altijd nog mooie wielen, die zijn trouwens ook mooi schoon geworden :cool

Al met al weer een mooie gedetailde BMW rijker :love
 
Thanks!

@ Quincy: Ik hoopte het al dat je het zou waarderen! :-b
Ik ben begonnen met het interieur en de deursponningen, rubbers. Die waren zo vies! Dat is al een wereld van verschil.
De velgen waren ook echt smerig, voor waren ze bijna niet meer te zien. Ben wel tevreden hoe ze zijn opgeknapt. Ben ze nog even nagelopen met klei in de hoekjes ed. De Daytona paste niet heel goed tussen de remklauw en de velg achter, want die zitten erg dicht op elkaar. Maar evengoed vrij netjes.

Hoeveel km staat er nu op jouw wagen? Aan deze te zien kan je i.i.g. nog wel even door!