Hallo mede detailers,
Ben niet heel geinspireerd vandaag om een heel verhaal te schrijven, dus houd ik het kort:
Tijdens het WK heb ik mijn eigen WK gehouden! Namelijk het detailen van een E39. Het is een 520D uit 2001 met 248.500 km erop. Het is nog steeds een geweldige wagen. Hij zit fantastisch, elk knopje en lampje werkt nog.. Echt schitterend.
Maar hij was zeer vies, hoog tijd voor een full detail.
De auto was erg vies, ik heb zaterdag van 10:30 tot 15:15 het interieur schoongemaakt en het exterieur gewassen. Denk dat er in totaal 6 emmers sop zijn gebruikt (twee-emmer-methode natuurlijk). De auto heeft alle dagen zoveel mogelijk in de garage gestaan.
Zondagmorgen met goede moed begonnen met het kleien van het achterste deel van de auto. Wat een troep kwam ervan af! De lak van de hele auto was in niet al te beste staat, heel veel birddroppings en vingers die in de lak gevreten waren (achterklep en de motorkap).
Na het kleien (overigens 5 blokjes totaal) ben ik begonnen met de DAP op de achterkant.
De achterklep eerst gedaan met oranje + mezzo (sommige stukken 2x), daarna light green + mezzo, wit + mezzo, zwart + finale, blauw + black hole (2x) en Natty's Blue op handpad (2x). Hier knapte hij al heel erg van op.
Op de zondag heb verder dan de achterklep nog de achterbumper, het dak, de achterschermen en een achterdeur gedaan. Dit heb ik op dezelfde manier gedaan als beschreven is voor de achterklep, alleen zonder de light green + mezzo stap.
Dit was een dag van 09:30 tot 15:15.
Op maandag heb ik van 10:30 tot 16:00 gewerkt en de rest van de auto afgemaakt: een achterdeur, twee voordeuren, voorschermen en motorkap + voorbumper.
Verder heb ik in de drie dagen nog overige dingen gedaan zoals de ramen en de spiegels meerdere keren met Spray and Wipe, Trim Restorer gebruikt en bandenzwart.
Ik heb zowel de achterlichten als de koplamen meegenomen met polijsten. Dat is echt enorm opgeknapt.
Vandaag nog afrondende werkzaamheden: nieuwe emblemen voor op de achterklep en de motorkap, foto's maken etc.
Het was hard werken deze drie dagen, maar elke seconde waard! Het was zeer, zeer leerzaam. Ik ben zelf heel erg tevreden met het resultaat. Het is nog steeds een van mijn favoriete auto's en ik ben nog meer verliefd geworden op dit prachtige model!
Vanmiddag wordt de Bimmer opgehaald. Hij staat nu nog op hem te wachten in de garage. Ben heel erg benieuwd wat de eigenaar ervan vindt!
Bedankt voor het lezen.
Ben niet heel geinspireerd vandaag om een heel verhaal te schrijven, dus houd ik het kort:
Tijdens het WK heb ik mijn eigen WK gehouden! Namelijk het detailen van een E39. Het is een 520D uit 2001 met 248.500 km erop. Het is nog steeds een geweldige wagen. Hij zit fantastisch, elk knopje en lampje werkt nog.. Echt schitterend.
Maar hij was zeer vies, hoog tijd voor een full detail.
De auto was erg vies, ik heb zaterdag van 10:30 tot 15:15 het interieur schoongemaakt en het exterieur gewassen. Denk dat er in totaal 6 emmers sop zijn gebruikt (twee-emmer-methode natuurlijk). De auto heeft alle dagen zoveel mogelijk in de garage gestaan.
Zondagmorgen met goede moed begonnen met het kleien van het achterste deel van de auto. Wat een troep kwam ervan af! De lak van de hele auto was in niet al te beste staat, heel veel birddroppings en vingers die in de lak gevreten waren (achterklep en de motorkap).
Na het kleien (overigens 5 blokjes totaal) ben ik begonnen met de DAP op de achterkant.
De achterklep eerst gedaan met oranje + mezzo (sommige stukken 2x), daarna light green + mezzo, wit + mezzo, zwart + finale, blauw + black hole (2x) en Natty's Blue op handpad (2x). Hier knapte hij al heel erg van op.
Op de zondag heb verder dan de achterklep nog de achterbumper, het dak, de achterschermen en een achterdeur gedaan. Dit heb ik op dezelfde manier gedaan als beschreven is voor de achterklep, alleen zonder de light green + mezzo stap.
Dit was een dag van 09:30 tot 15:15.
Op maandag heb ik van 10:30 tot 16:00 gewerkt en de rest van de auto afgemaakt: een achterdeur, twee voordeuren, voorschermen en motorkap + voorbumper.
Verder heb ik in de drie dagen nog overige dingen gedaan zoals de ramen en de spiegels meerdere keren met Spray and Wipe, Trim Restorer gebruikt en bandenzwart.
Ik heb zowel de achterlichten als de koplamen meegenomen met polijsten. Dat is echt enorm opgeknapt.
Vandaag nog afrondende werkzaamheden: nieuwe emblemen voor op de achterklep en de motorkap, foto's maken etc.
Het was hard werken deze drie dagen, maar elke seconde waard! Het was zeer, zeer leerzaam. Ik ben zelf heel erg tevreden met het resultaat. Het is nog steeds een van mijn favoriete auto's en ik ben nog meer verliefd geworden op dit prachtige model!
Vanmiddag wordt de Bimmer opgehaald. Hij staat nu nog op hem te wachten in de garage. Ben heel erg benieuwd wat de eigenaar ervan vindt!
Bedankt voor het lezen.