Hey GlimKezen & GlansPoppen!
Recent mocht ik het exterieur aanpakken van een kameraad z'n nette E46. Een diep zwarte kleur is zeker een mooie kleur waar veel uit te halen valt, maar dan zal er ook goed gepolijst moeten worden.
In het geval van deze Beamert was er een dagje gezellig gepolijst, gepimped en gepoets, maar een donkere lak kan onvergeeflijk zijn.
Toen ik bij zijn garage kwam zag ik de auto mij al flink tegemoet glimmen -->
''Hij glimt weer lekker, maat! ... Pannenkoek!''
Aangezien de auto te koop staat, het een nette wagen is en de staat van de lak de auto niet onderuit zou moeten halen, wilde ik met de Rupes21 en een finishing-combi de hologrammen en polijstbanen ''effe'' weghalen. Er was immers al grof voorwerk gedaan...
BF21 + LC Oranje + Scholl - S30 (2 hits, stand variëren 5/4 . Doorwerken) -->
De eigenaar zag wel iets verschil, dus had ik hem overtuigd van de meerwaarde om de hele auto te doen. (Op een ander moment)
Het andere moment deed zich voor en ik knalde mijn auto vol met spullen en vertrok naar de garage. Daar zag ik de BMW staan en 'That's the moment I knew I fucked up'; Een ranzige auto en ik heb mijn was-spullen niet bij me.
Maar... Gelukkig wel APC+D als prewash, een kliekje BtbM, een reserve washmitt tussen de doeken en een Nilfisk C110 van de garage.
Prewash werkte nog goed ook!
Ik ben begonnen bij de motorkap. Deze stond nét niet in de zon en zo kon ik tijdens het polijsten wel goed de defecten zien. BF21 + LC Oranje + (flink wat) Scholl - S30 en lekker doorwerken was voldoende. -->
De zon was inmiddels was gedraaid en toen vielen de defecten wel erg duidelijk op bij het zijpaneel. Met name naast een gepolijste motorkap. Dit paneel heb ik eerst gecompound met BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 -->
Op het dak bleef ik een waas houden, dus die heb ik ook eerst met BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 gepolijst. Deze goed doorgewerkt en gefinished met de bekende finishing combi.
Ook de zijkant van de kont moest toch wel even met een compound gedaan worden om de waas weg te kunnen krijgen. Wederom goed doorwerken en finishen. -->
Al met al enkele panelen eerst toch maar met een compound aangepakt om tóch wat meer uit de finish te kunne halen.
Uiteindelijk toch wel een flink verschil. Niet alleen de defecten zijn weg, maar de finish is strakker. Daarna de lak in de Fusso Dark gezet en de trims in de Revive. (Banden-dressing wilde de eigenaar niet) -->
Ik wil meteen even een balletje opgooien voor m'n kameraad. Zoals gezegd staat de auto te koop en hij verkoopt de auto liever aan een liefhebber dan een willekeurig persoon met petje of bontkraag. Hij weet dat de mensen in de detailing meer waardering hebben voor auto's en er zuiniger mee om zullen gaan. Hijzelf is automonteur en onderhield de auto goed op technisch gebied, maar ''poetsen'' had hij minder verstand van. Maja, dat laatste puntje heb ik wat verbetering in kunnen brengen.
Greeeeetz
Recent mocht ik het exterieur aanpakken van een kameraad z'n nette E46. Een diep zwarte kleur is zeker een mooie kleur waar veel uit te halen valt, maar dan zal er ook goed gepolijst moeten worden.
In het geval van deze Beamert was er een dagje gezellig gepolijst, gepimped en gepoets, maar een donkere lak kan onvergeeflijk zijn.
Toen ik bij zijn garage kwam zag ik de auto mij al flink tegemoet glimmen -->
''Hij glimt weer lekker, maat! ... Pannenkoek!''
Aangezien de auto te koop staat, het een nette wagen is en de staat van de lak de auto niet onderuit zou moeten halen, wilde ik met de Rupes21 en een finishing-combi de hologrammen en polijstbanen ''effe'' weghalen. Er was immers al grof voorwerk gedaan...
BF21 + LC Oranje + Scholl - S30 (2 hits, stand variëren 5/4 . Doorwerken) -->
De eigenaar zag wel iets verschil, dus had ik hem overtuigd van de meerwaarde om de hele auto te doen. (Op een ander moment)
Het andere moment deed zich voor en ik knalde mijn auto vol met spullen en vertrok naar de garage. Daar zag ik de BMW staan en 'That's the moment I knew I fucked up'; Een ranzige auto en ik heb mijn was-spullen niet bij me.
Maar... Gelukkig wel APC+D als prewash, een kliekje BtbM, een reserve washmitt tussen de doeken en een Nilfisk C110 van de garage.
Prewash werkte nog goed ook!
Ik ben begonnen bij de motorkap. Deze stond nét niet in de zon en zo kon ik tijdens het polijsten wel goed de defecten zien. BF21 + LC Oranje + (flink wat) Scholl - S30 en lekker doorwerken was voldoende. -->
De zon was inmiddels was gedraaid en toen vielen de defecten wel erg duidelijk op bij het zijpaneel. Met name naast een gepolijste motorkap. Dit paneel heb ik eerst gecompound met BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 -->
Op het dak bleef ik een waas houden, dus die heb ik ook eerst met BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 gepolijst. Deze goed doorgewerkt en gefinished met de bekende finishing combi.
Ook de zijkant van de kont moest toch wel even met een compound gedaan worden om de waas weg te kunnen krijgen. Wederom goed doorwerken en finishen. -->
Al met al enkele panelen eerst toch maar met een compound aangepakt om tóch wat meer uit de finish te kunne halen.
Uiteindelijk toch wel een flink verschil. Niet alleen de defecten zijn weg, maar de finish is strakker. Daarna de lak in de Fusso Dark gezet en de trims in de Revive. (Banden-dressing wilde de eigenaar niet) -->
Ik wil meteen even een balletje opgooien voor m'n kameraad. Zoals gezegd staat de auto te koop en hij verkoopt de auto liever aan een liefhebber dan een willekeurig persoon met petje of bontkraag. Hij weet dat de mensen in de detailing meer waardering hebben voor auto's en er zuiniger mee om zullen gaan. Hijzelf is automonteur en onderhield de auto goed op technisch gebied, maar ''poetsen'' had hij minder verstand van. Maja, dat laatste puntje heb ik wat verbetering in kunnen brengen.
Greeeeetz