• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW E46 - Zwart

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.868
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Recent mocht ik het exterieur aanpakken van een kameraad z'n nette E46. Een diep zwarte kleur is zeker een mooie kleur waar veel uit te halen valt, maar dan zal er ook goed gepolijst moeten worden.

In het geval van deze Beamert was er een dagje gezellig gepolijst, gepimped en gepoets, maar een donkere lak kan onvergeeflijk zijn. :p

Toen ik bij zijn garage kwam zag ik de auto mij al flink tegemoet glimmen -->


''Hij glimt weer lekker, maat! ... Pannenkoek!'' :p


Aangezien de auto te koop staat, het een nette wagen is en de staat van de lak de auto niet onderuit zou moeten halen, wilde ik met de Rupes21 en een finishing-combi de hologrammen en polijstbanen ''effe'' weghalen. Er was immers al grof voorwerk gedaan...

BF21 + LC Oranje + Scholl - S30 (2 hits, stand variëren 5/4 . Doorwerken) -->

20170927_155856.jpg


De eigenaar zag wel iets verschil, dus had ik hem overtuigd van de meerwaarde om de hele auto te doen. :p (Op een ander moment)


Het andere moment deed zich voor en ik knalde mijn auto vol met spullen en vertrok naar de garage. Daar zag ik de BMW staan en 'That's the moment I knew I fucked up'; Een ranzige auto en ik heb mijn was-spullen niet bij me. :p
Maar... Gelukkig wel APC+D als prewash, een kliekje BtbM, een reserve washmitt tussen de doeken en een Nilfisk C110 van de garage. ;)

20171012_104438.jpg


Prewash werkte nog goed ook! :p


Ik ben begonnen bij de motorkap. Deze stond nét niet in de zon en zo kon ik tijdens het polijsten wel goed de defecten zien. BF21 + LC Oranje + (flink wat) Scholl - S30 en lekker doorwerken was voldoende. -->

20171012_115428.jpg



De zon was inmiddels was gedraaid en toen vielen de defecten wel erg duidelijk op bij het zijpaneel. Met name naast een gepolijste motorkap. Dit paneel heb ik eerst gecompound met BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 -->


20171012_115538.jpg


20171012_115556.jpg



Op het dak bleef ik een waas houden, dus die heb ik ook eerst met
BF21 + LC Blauw + Scholl - S3 gepolijst. Deze goed doorgewerkt en gefinished met de bekende finishing combi.

20171012_131240.jpg



Ook de zijkant van de kont moest toch wel even met een compound gedaan worden om de waas weg te kunnen krijgen. Wederom goed doorwerken en finishen. -->


20171012_144501.jpg


Al met al enkele panelen eerst toch maar met een compound aangepakt om tóch wat meer uit de finish te kunne halen.

Uiteindelijk toch wel een flink verschil. Niet alleen de defecten zijn weg, maar de finish is strakker. Daarna de lak in de Fusso Dark gezet en de trims in de Revive. (Banden-dressing wilde de eigenaar niet) -->

20171012_144205.jpg


20171012_164230.jpg


20171012_164516.jpg

20171012_165505.jpg



Ik wil meteen even een balletje opgooien voor m'n kameraad. Zoals gezegd staat de auto te koop en hij verkoopt de auto liever aan een liefhebber dan een willekeurig persoon met petje of bontkraag. :p Hij weet dat de mensen in de detailing meer waardering hebben voor auto's en er zuiniger mee om zullen gaan. Hijzelf is automonteur en onderhield de auto goed op technisch gebied, maar ''poetsen'' had hij minder verstand van. :p Maja, dat laatste puntje heb ik wat verbetering in kunnen brengen. ;)




Greeeeetz
 

Bijlagen

  • 20171012_164217.jpg
    20171012_164217.jpg
    462 KB · Weergaven: 230
Ziet er weer strak uit Q!

Maar waarom wilde hij er geen banden dressing op??
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@350Z - Thanx! :D

Dat word het allemaal wel heel ''nieuw'', denk ik. :D Ik moet zeggen dat ik meer details heb gedaan waarbij er liever geen brandendressing word gebruikt. Persoonlijk doe ik het altijd wel omdat het plaatje dan compleet is, maar er zijn best wat mensen die het niks vinden. :p

En soms raad ik het zelfs af omdat ik dan al vermoed of weet dat er ná mijn werk geen onderhoud zal zijn. ;)
 
Die ziet er weer fantastisch uit! En die F3x velgen staan helemaal niet raar onder een E46... Zwart... zou er bijna weer hebberig van worden! :grinning:
De Scholl S3/S30 combi blijft ook echt een topper op de Beierse lakken... met een paar weken zelf ook maar weer een rondje doen:rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Zluytr
Mooi werk @Quantoxx
Je hebt idd wel meer mensen die Banden dressing niets vinden. Laatst had ik ook zo'n klant die dat al vantevoren riep. Toen hij zijn mooie strak gepolijste auto zag wilde hij dit toch wel graag omdat de banden anders zo af staken bij de zwarte lak.;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Goed dat je geluisterd hebt naar je opdrachtgever m.b.t. die banden en dressing.
Toch had ik stiekem de banden wel gedaan.
Ik boen de banden altijd schoon tijdens het wassen en doe vaak na het drogen van de auto al dressing op de banden. Ik neem wel meteen met een doek af, zodat het mooi mat blijft.
Vaak later nog een tweede keer.
Omdat het zo mat blijft zien ze het vaak niet eens.
"Zo dan, die banden heb je mooi schoon gekregen zeg!" hoor ik dan.
Dat klopt natuurlijk, maar de dressing helpt zeker ook.
 
Misschien kende die vent alleen van die vette glim bende. Kan me voorstellen dat ie dat niet op z'n banden wil hebben als ie als verkoop doelgroep de liefhebbers heeft.
 
Een schone auto en zonder swirls verkoopt een stuk makkelijker. Ik hoop dat hij een liefhebber vindt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx

Vergelijkbare onderwerpen