• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E91 330i - Winterbeurt

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Hierbij dan de eerste 'detail' die ik hier post.
Het betreft mijn eigen auto die ik inmiddels een ruim half jaar bezit.

In juli een 'grote beurt' gegeven, dat was flink nodig.
Veel swirls enz. enz. die ik er na een hele dikke dag werken eindelijk uit had.

Toen was ik nog niet zo op de hoogte van dit forum, zodoende geen foto's gemaakt, maar vanaf nu gaat daar verandering in komen.
Ik probeer alle klussen te posten. Dat zal niet overdreven veel zijn, het blijft een hobby naast mijn werk, en vaak ben ik toch meer dan een dag bezig.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk!

Als eerst heb ben ik met APC 1:15 rondgeweest (Poorboys Bio Degradable APC & degreaser) om diversen bij te werken:
Grotefoto-EAKFPNUR.webp

Grotefoto-GRI7OGZO.webp

Het leder behandelt met Gliptone Conditioner (zie de 50/50 voor het verschil, na 6 maand) en de uitlaat laten weken in de Iron-X:
Grotefoto-7PJVVYY8.webp

Toen de auto gewassen met APC en Poorboys Super slick & suds car wash (apc erbij om de lak 'kaal' te maken)
Daarna gekleid (Monello clay set), maar dat was bijna niet nodig. Achter de wielkassen en motorkap gedaan, bijna niets kwam er af.
Grotefoto-XSUBLMNE.webp

Hierna met Meg's Scratch X 2.0 paar krassen verwijderd, werkt super! Zie voor / na:
Grotefoto-Q7FHVHRW.webp

Als laatst licht gepolijst (Dap 900) met Monello Finale op wit, daarna met de handpad PB's Blackhole aangebracht en in de Natty's paste wax blue gezet.
Helaas geen 'werk' foto's gemaak, wel het resultaat. Mooie beading en strak glimmende bak.
Too bad it's raining all the time :*(
Grotefoto-7CQPKQYZ.webp

Wat nog moet gebeuren is het behandelen van de banden met Meg's Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel maar gezien de regen
is dat nog niet gelukt (banden altijd nat).
Kan gelukkig wel binnen poetsen (grote schuur bij familie) maar daar laat ik 'm 's avonds niet staan.

Bedankt voor het lezen.
Tips altijd welkom!

Hoop binnenkort een volledige detail te posten van een Qashqai 2011.

Die heb je zeker grondig aangepakt:cool
Maar zie ik het nu goed en heb je de DAP op zijn zij op de grond liggen? Je krijgt zo zand en ander vuil in je pad wat je daarna op je lak krijgt met alle gevolgen van dien:-/

Wittereus;351846 zei:
Die heb je zeker grondig aangepakt:cool
Maar zie ik het nu goed en heb je de DAP op zijn zij op de grond liggen? Je krijgt zo zand en ander vuil in je pad wat je daarna op je lak krijgt met alle gevolgen van dien:-/

Thanks!
DAP ligt inderdaad op de zijkant, maar door de beugel/handvat blijft de pad vrij van de grond hoor! Maar bedankt voor de tip!

Ziet er netjes uit zeg! :-)^ Flink grote auto. Hoe is de Monello klei je bevallen? Heb hem sinds kort ook maar nog niet kunnen gebruiken.

Natty's blijft een mooie en ondergewaardeerde wax, heb hem zelf ook maar gebruik hem eigenlijk te weinig.

Schitterende auto, en mooie glans erop, en knap dat je met dit weer de motivatie hebt om ermee te beginnen. Gelukkig is Natty's een hele makkelijke wax om te verwerken.

IbizaSigno;351853 zei:
Ziet er netjes uit zeg! :-)^ Flink grote auto. Hoe is de Monello klei je bevallen? Heb hem sinds kort ook maar nog niet kunnen gebruiken.

Monello klei bevalt me uitstekend, gebruik deze met de Prefetto spray (alles uit de Monello clay set dus).
Is alleen wel erg hard geworden na een paar maanden dus flink moeten kneden voor hij weer soepel was.
Na het kleien de auto weer gewassen en er bleven geen hologrammen / marring of wat dan ook achter. (dit is wel een erg harde lak overigens / BMW Saphier schwartz)

Leg de klei de dag voor gebruik in de woonkamer, en hij is lang niet zo hard. Hardheid van de klei is voornamelijk afhankelijk van de temperatuur.

McShine;351862 zei:
Leg de klei de dag voor gebruik in de woonkamer, en hij is lang niet zo hard. Hardheid van de klei is voornamelijk afhankelijk van de temperatuur.

Bedankt voor de tip.
Alles staat nu in de bijkeuken, daar is het misschien wel iets kouder maar zeker niet onder de 15 graden.
Woonkamer wel ruim 20 graden dus dat scheelt altijd wat. Neem ik mee voor de volgende keer!

Bij koud weer neem ik een emmer of bakje warm water waar ik 2 stukken klei inleg; eentje in gebruik en de ander in de bak met warm water.
Als dan de klei te hard wordt wissel ik van klei en heb weer een zacht stuk klei:ja

Ziet er weer schitterend uit en inderdaad moet je motivatie hebben om met dit wisselvallig weer je auto zo aan te pakken:-)^

Een heel mooi resultaat heb je hier behaald. :-)^
De opmerking(advies)over de dap op de grond is inderdaad wel belangrijk. I
Je moet maar pech hebben dat er even een grove zandkorrel zich nestelt in je pad. :-/
Ik heb een oud automatje dat ik steeds gebruik om mijn Dap er op te leggen tijdens het polijsten.
Trouwens is die Natty's past blue blijkbaar mooi spul...
Ben ook een poorboy's fan omdat het volgens mij de beste prijs/kwaliteit verhouding geeft.
Nogmaals een dikke met je wagen!:cool
Bijzonder mooi met die donkere velgen.
I

Afgelopen weekend na het wassen van de auto ook de uitlaat nog eens goed aangepast met Mothers Mag & Alu polish:
Grotefoto-BUK4DBNH.webp

Grotefoto-NYYV8GCJ.webp

Grotefoto-NBYRMJAW.webp

Ook eindelijk tijd gehad terwijl het niet regende om de wielen in de Meg's Endurance Tire gel te zetten:
Grotefoto-8RVPDN8H.webp

Grotefoto-VJMYDSQ8.webp